Hepsi Burada!
+ Konu Cevapla
Toplam 3 sonuç bulundu, 1 ile 3 arası gösteriliyor

Konu: Turbonun devreye girmemesi

  1. #1
    VWTURK Üyesi polo_1.6HB - ait Avatar
    Lokasyon
    Kahramanmaraş [ 46 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.9 TDI Comfortline

    Turbonun devreye girmemesi

    http://j1309.hizliresim.com/1f/8/sg8s1.gif

    üsteki adrese yükleyebildiğim resmi inceleyerek bana yardımcı olabilirmisiniz.

    2000Model 1.9TDI 110Hp AVG Motor Passat Comfortline:
    Hikayem: Araç çok iyi gidiyordu bazen 120-130dan sonra devir sıkıştırınca turbo kesiyor araç pusuyordu. Kontak kapat aç düzeliyordu. Sonra hiç devreye girmez oldu. Yetkili ve özel servis hortum dedi, değiştirdiler, valf dedi birini değiştirdiler. Olmadı.
    Yetkili servis sonra turbo dedi; Antepte bir firmaya tamir için gönderdi. Turbo yenilendi diğer valfi de onlar değişti oldu gibi ama eski çekiş atiklik hala yoktu ve sonrada iyice gitti. Birde önce turbo 2000devirlerde açıyordu şimdi 2200-2400 gibi bazen 3000 açıyordu. KMaraş yokuşu çok bu yüzden hızlanması ve toparlaması da geç ve zor oluyordu. Özellikle 3. Vitesten 4. Vitese geçtiğimde. Böyle 2 ay kadar idare ettim. Sorunu da kendimce çözmeye bulmaya çalıştım. Önceki gün turbo yine komple gitti. Tavsiye üzerine Maraştaki özel bir VW servisiyle inceledik;
    Hava akış metre arızalı gibi dedi ve yenisiyle denedi bence onu değiştirince bir fark olmadı ama dedi arıza. Birde vakum hortumlarında galiba bir hata olduğunu söyledi. Sonra Turboyu direk bağlayınca araba uçtu resmen. Tekrar eski haline aldık. Şema kendisinde olmadığı ve temin edeceği bilgisiyle Salı günü için randevulaştık. Sonra ben bu resmi buldum ve buna göre kontrol ettim. Sonuç:

    1) Çekvalf gibi olan bir yöne hava akışı veren parçanın takılış yönü hangi tarafa olacak. Bunun yönünden şüphelendim.
    2) Benim araçtaki tesisatta 1 ve 13 nolu parçalar yok aslında önce 1 ve 2 gibi geldi ama sonra 2 nolu metal parçayı resimdekine benzer buldum ama 13 nolu boru üzerinde bir parça yok. bunlara ait hortumu ve te parçası bağlantısı da yok diğer bağlantılar aynen şekilde ki gibi yaptım. Bir hortumda 6.valfe bağlantıda hata vardı sadece. Düzelttim.
    3) Şimdi resme göre hortumlarda düzeldi . Ve hava akış metresini de sökerek izoprophil alkol ile temizledim.çalkalayarak sıvı içinde. Ama maalesef sonuç değişmedi.
    4) Hava akış metre bosch marka onu sipariş ettim deneyeceğim bu şekliyle ama sorunun ondan olduğunu da sanmıyorum.
    5) 2 adet 4. Ve 6. Valfler değişti. Turbo kanatları vs. komple yenilenmişti zaten. Enjektör veya mazot pompası vs. de olabilirmi. Aynı arızaları yaşayan çok görünüyor ve fikir almak istiyorum.
    6) Turbo tamirine 450, 2 valfe 250,işçilik 200 tl ödedim. Hala sonuç sıfır. Bilgi paylaşımı için şimdiden teşekkürler.

  2. #2
    VWTURK Üyesi polo_1.6HB - ait Avatar
    Lokasyon
    Kahramanmaraş [ 46 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.9 TDI Comfortline
    Birde map sensörü olduğunu ve bunun turbo basıncını ölçtüğünü bu sitede başka bir başlıkta (MAP Sensörü Temizliği) okudum ve hemen şimdi o parçayıda söktüm. belkide bu parça turbo için takılı olduğu yerde ki mevcut basıncı ölçemediği için devreye almıyordur.Olabilir mi acaba bilgisi olan arkadaşlardan yorumlarını bekliyorum. Saygılar.

    Maalesef değişen olmadı. Mapında temizliğini yaparak taktım ama bi değişiklij görmedim.
    Şimdi kafamada kalan soru işaretleri ;
    1) Maf sensörü değişimi
    2)Wastgate? görev yapıp yapmadığı
    3) Belkide temizlik vs. yaptım sorun düzeldi ama Vag-Com bağlantısı yapamadığım için; arıza kaydı var ve ben onu silmediğim için turbo açmıyor olabilirmi?

    lütfen fikirlerinizi rica ediyorum.
    Konu polo_1.6HB tarafından (09-09-13 Saat 20:51 ) de değiştirilmiştir. Sebep: yeni bilgi

  3. #3
    VWTURK Üyesi mustafaata - ait Avatar
    Lokasyon
    Kırşehir [ 40 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 2.0 TDI Comfortline
    13 nolu parça egr, 1 nolu parçada egr nin hemen altında bulunan valftir aracınızda olması gerekir. ayrıca yönünü sorduğunuz parçanın uç kısımlarına bakın yön ok ile belirtilir. vakum hortumu direk takıldığında arabanın çekişi düzelmişse eğer n75 valfini inceleyin resimdeki 6 nolu parçadır. akışmetrenin bozuk olup olmadığını yola çıkın 3. vites 3000 dev/dak daki değerini okuyarak anlarsınız (normal değer 800 civarı olması gerekir) deneme yanılmayla bu işler olmaz. ayrıca tubonuzun basıncını ölçün yine 3. vites 3000dev/dak 2,0 olması gerekir. vagcom dan bunları okuyabilirsiniz. wategate çalışmasını gaz verdikçe açılıp kapanmasını kontrol ederek bi nebze anlarsınız ancak gerçek manada test edebilmek için vakum pompası ile kaçak olup olmadığına bakılması gerekir tubo tamirini yapan buna bakması gerekirki çoğu zaman bunu incelemiyorlar maalesef. arıza kaydı olması aracınızın gidişini etkilemez.
    size tavsiyem aracınızın turbo değerini, maf sensörünün (akışmetre) değerlerini ölçün buna göre buradan yardımcı olalım isterseniz tel ilede irtibata geçeriz.

+ Konu Cevapla

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda bu konuyu görüntüleyen 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

     

Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamaszınız
  • Dosya eki gönderemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz