Hepsi Burada!
+ Konu Cevapla
Toplam 12 sonuç bulundu, 1 ile 12 arası gösteriliyor

Konu: tiptronik vites şanzıman yağı değişimi

  1. #1
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Jetta 1.6 TDI Comfortline

    tiptronik vites şanzıman yağı değişimi

    herkese merrhabe

    Arkadaşlar arabam 2008 model 1.6 comfortline tiptronik aracım 80.000 Km de servise şanzıman yağının değişimi kaç Km'de yada kaç yılda değiştiğini sorduğumda periyodik bakımlarda yağın durumu bakılır eğer eksilme veya anormal bir durum var ise değişim yapıldığını bunun haricinde değişim yapılmadığını söylediler. Servis yağ seviyesi ve yağın durumu normal ise yağ değişimi yapmadıklarını söylüyor. Eğer araçta bir sıkıntı yok ise şanzıman yağı değişimini de tavsiye etmiyor.
    Periyodik bakımları baktığımda DSG şanzımanlar için her 60.000 KM de yağ değişimi diyor fakat tiptronik şanzımanlar için bir bilgi bulamadım.
    Yağ değişimi yapmadığım için ileride büyük bir problem ile karşılaşmak istemiyorum.
    Konu hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa çok sevinirim.

    iyi günler.

  2. #2
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Jetta 1.6 Exclusive
    bu konuyu bende merak ediyorum...

    yalnız aklıma bir şey takıldı. bizim arabalardaki DSG şanzıman aynı zamanda tiptronik olmuyor mu zaten? yanlış söylediysem düzeltin lütfen.

    yağ değişimi 60.000 km deniliyorsa 60.000 de değişmeli. hatta bana kalsa her sene değiştiririm. yağ işlerinden pek anlamam ama motorun yağı olsun şanzımanın yağı olsun ne kadar temiz olursa o kadar iyi değil mi? yanlış mı düşünüyorum acaba?..

  3. #3
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Jetta 1.6 TDI Comfortline
    dsg şanzıman ile tiptronik şanzıman sanırım çalışma prensibi farklı dsg lerin yağ değişimi oluyormuş fakat diğer tiptroniklerin yağ değişimi olmuyormuş. Değişim olursa da problem çıkarıyormuş tavsiye etmiyorlar. Konu hakkında daha detaylı bilgisi olan diğer arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa iyi olur.

  4. #4
    Uzaklaştırılmış Üye
    Lokasyon
    YURTDIŞI
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Jetta 1.6 Primeline
    direk bakıma götürün sadece yağ değişimi değil herşeye baksınlar sizde uğraşmayın ayrıca vw de arabanın yaşının 2 katı kadar indirim var

  5. #5
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Jetta 1.6 Comfortline
    Ben de aynı dertten muzdariptim . 2-3 yetkili servise sordum. Tiptronik için değişim olmadığını söylediler. Ama hala kafamda soru işaretleri var. Almanyada tanıdığı olan varsa fabrikaya bir sordursa fena olmaz aslında

  6. #6
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Jetta 1.6 TDI Comfortline
    Ben ingiltereye sormuştum. Doğuş otoya yönlendirdiler cevap vermediler. Ayrıca bu konuyu başka bir zamanda tartışmıştık. sonuç ise çözümsüzdü. yetkili servisler yağ değişimini yapmak istemiyor anladığımız kadarıyla. DSG öncesinde bu viteslerin 90000 de yağını değiştiriyorlarmış ama sorunlar çıkmış. Bu nedenle artık yağ ömürlük diyorlar. Özel servislerde değiştirenler var. Sorun çıkarmıyorlarise bence değiştirmeyin.
    Selamlar,

  7. #7
    VWTURK Üyesi hommer - ait Avatar
    Lokasyon
    Eskişehir [ 26 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    benim aracım dsg 60000km de bir değişiyor

  8. #8
    VWTURK Üyesi yakuzz - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.9 TDI Comfortline
    Tiptronik bir ünitenin adıdır. Manuel kullanıma kısmi olarak izin verir ve belli devir aralıklarında vites değişimini kullanıcıya bırakabilir. Bu ünite, hem bazı tam otomatik tork konvertörlü şanzumanlar da, hem de dsg'lerde bulunur. Onun haricinde DSG ve Tork konvertörlü tam otomatik şanzumanlar tamamen farklıdırlar.

    Yağ değişimi ise aslında muallakta kalınmayacak kadar net bir konu, ancak yetkili servisin kafasını karıştıran ZF'nin bir beyanatı.Ayrıca bu değişimin dikkatli yapılmaması durumunda şanzımanda hasar olabileceği, temiz çalışılmaması durumunda yüksek risk olacağı kanaati nedeniyle, araç sahiplerini "asla değişmez, hiç gerek yok" şeklinde "bence" yanlış yönlendiriyorlar. Hiç bir yağ sonsuz ömürlü olmaz, olamaz. Zf firmasının beyanında bir nüans var. Bu kısım atlanıyor. Şayet "zorlu koşullar ve sert kullanım" oldu ise diyor firma. Bunun ise kıstasını ben bulamadım. Bulan ve buraya yazan olursa sevinirim. Ama anladığım kadarıyla yoğun şehir içi kullanımı olan, uzun saatler yüksek sıcaklıkta ve baskı altında çalışan yağların değişimini firma tavsiye ediyor.

    ""alıntı""




    VW grubunun şanzıman üreticisi/tedarikçisi zf firmasıdır. Bu şanzıman vag grubunun diğer tüm araçlarında da aynen kullanılır. Bir diğer forumdaki arkadaşın alman zf firması ile yaptığı yazışma şu şekilde;

    ""alıntı""
    The ZF 5HP19 transmissions is lifetime fluid filled.
    ZF 5HP19 vites kutuları ömürleri boyunca kullanılabilecek yağ ile doldurulmuştur.

    That means no oil change over complete liefetime of the transmission is necessary.
    Bu da şanzımanın ömrü boyunca yağ değişimine gerek olmadığı anlamına gelir.

    Only in case of running the car under severe operating conditions as described in the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 page 4 we recommend to change the oil after 80 - 120 Tkm / 8 years.
    ZF yağlar listesindeki TE-ML 11' in 4. sayfada belirtilen zorlu koşullar ve sert kullanımlara maruz kaldıysa, 80.000-120.000 km. veya 8 yıldan sonra değişimini tavsiye ederiz.

    In this case it is very important that only the ATF ZF Lifeguardfluid5 (ZF No. S671 090 170 / Audi / VW Oil No. G 052162 A1 / A2 / A6) is used.
    Bu durumda ATF ZF Lifeguardfluid5 ile değiştirilmesi çok önemlidir. Bu yağın kodları da şöyle: ZF No. S671 090 170 / Audi / VW Oil No. G 052162 A1 / A2 / A6

    Use of other fluids can cause bad shift quality or in the worst case damage of the transission.
    Diğer yağların kullanılması durumunda kötü sürüş özellikleri ve çok kötü hasarlar söz konusudur.

    Mit freundlichen Grüßen/Kind regards
    Saygılarımla
    Martin Vogel
    Schmierstoffe und Polymere (TW-L)/Lubricants and Polymers (TW-L)
    ZF Friedrichshafen AG
    88038 Friedrichshafen, Deutschland/Germany
    Telefon/Phone +49 7541 77-7181, Telefax/Fax +49 7541 77-907181

  9. #9
    VWTURK Üyesi ajanx - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.4 tsi comfortline
    7 ileri DSG'lerde yağ değişimi yok. Kuru tiptir.
    6 ileri DSG ler de yağ değişimi vardır.
    Tiptronik yarı otomatik şanzıman demek. Hem manuel hem otomatik kullanılabilen şanzımanın adı. VW'de tiptronik Audi deki adı Multitronic.

  10. #10
    VWTURK Üyesi __dEni2 - ait Avatar
    Lokasyon
    Adana [ 1 ]
    Marka
    Seat
    Model
    Leon Cupra
    Alıntı yakuzz´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Tiptronik bir ünitenin adıdır. Manuel kullanıma kısmi olarak izin verir ve belli devir aralıklarında vites değişimini kullanıcıya bırakabilir. Bu ünite, hem bazı tam otomatik tork konvertörlü şanzumanlar da, hem de dsg'lerde bulunur. Onun haricinde DSG ve Tork konvertörlü tam otomatik şanzumanlar tamamen farklıdırlar.

    Yağ değişimi ise aslında muallakta kalınmayacak kadar net bir konu, ancak yetkili servisin kafasını karıştıran ZF'nin bir beyanatı.Ayrıca bu değişimin dikkatli yapılmaması durumunda şanzımanda hasar olabileceği, temiz çalışılmaması durumunda yüksek risk olacağı kanaati nedeniyle, araç sahiplerini "asla değişmez, hiç gerek yok" şeklinde "bence" yanlış yönlendiriyorlar. Hiç bir yağ sonsuz ömürlü olmaz, olamaz. Zf firmasının beyanında bir nüans var. Bu kısım atlanıyor. Şayet "zorlu koşullar ve sert kullanım" oldu ise diyor firma. Bunun ise kıstasını ben bulamadım. Bulan ve buraya yazan olursa sevinirim. Ama anladığım kadarıyla yoğun şehir içi kullanımı olan, uzun saatler yüksek sıcaklıkta ve baskı altında çalışan yağların değişimini firma tavsiye ediyor.

    ""alıntı""




    VW grubunun şanzıman üreticisi/tedarikçisi zf firmasıdır. Bu şanzıman vag grubunun diğer tüm araçlarında da aynen kullanılır. Bir diğer forumdaki arkadaşın alman zf firması ile yaptığı yazışma şu şekilde;

    ""alıntı""
    The ZF 5HP19 transmissions is lifetime fluid filled.
    ZF 5HP19 vites kutuları ömürleri boyunca kullanılabilecek yağ ile doldurulmuştur.

    That means no oil change over complete liefetime of the transmission is necessary.
    Bu da şanzımanın ömrü boyunca yağ değişimine gerek olmadığı anlamına gelir.

    Only in case of running the car under severe operating conditions as described in the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 page 4 we recommend to change the oil after 80 - 120 Tkm / 8 years.
    ZF yağlar listesindeki TE-ML 11' in 4. sayfada belirtilen zorlu koşullar ve sert kullanımlara maruz kaldıysa, 80.000-120.000 km. veya 8 yıldan sonra değişimini tavsiye ederiz.

    In this case it is very important that only the ATF ZF Lifeguardfluid5 (ZF No. S671 090 170 / Audi / VW Oil No. G 052162 A1 / A2 / A6) is used.
    Bu durumda ATF ZF Lifeguardfluid5 ile değiştirilmesi çok önemlidir. Bu yağın kodları da şöyle: ZF No. S671 090 170 / Audi / VW Oil No. G 052162 A1 / A2 / A6

    Use of other fluids can cause bad shift quality or in the worst case damage of the transission.
    Diğer yağların kullanılması durumunda kötü sürüş özellikleri ve çok kötü hasarlar söz konusudur.

    Mit freundlichen Grüßen/Kind regards
    Saygılarımla
    Martin Vogel
    Schmierstoffe und Polymere (TW-L)/Lubricants and Polymers (TW-L)
    ZF Friedrichshafen AG
    88038 Friedrichshafen, Deutschland/Germany
    Telefon/Phone +49 7541 77-7181, Telefax/Fax +49 7541 77-907181
    tiptironıc şanzumanlı bı tdı 130 bg bora kullanıcısıyım ancak şanzumanın güç&torq limitini bilemediğimden yeterı kadar yukleme yapamıyorum zaten araç 178 bınde ama motor komple yenılendı ancak bı şanzumana dokunulmadı yağınada şu an hıcbır sıkıntısı yok ne vurma nede gecıslerde bı sarsma kı aracım su anda 180 bg ın uzerınde ama daha da cıkaracagım ıslemler yapacagım. ancak güç limitini bilmediğimden ve yeterı kadar bılgı verı bulamadıgımdan o konuda epey bı sıkıntılıyım bılgınız varsa yardımcı olursanız cok sevınırım hocam.

  11. #11
    VWTURK Üyesi aristochrome - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Polo BlueMotion
    arkadaşlar bu şanzıman yağlarının litre fiyatı nedir?

  12. #12
    VWTURK Üyesi armedangel - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Seat
    Model
    Passat 1.8T Highline
    alıntı yapamadım ama birkaç nokta var..
    1- vag grubu sadece zf nin şanzumanını kullanmıyor.. 4 ileri otomatik şanzumanı audinin kendi geliştirdiği bir şanzuman ve birçok bora kullanıcısının şanzumanı bu şanzuman.. çokta nadir bir şanzuman değil. ama onun dışında genelde zf nin şanzumanını kullanıyor. bu şanzumanı bmw de kullanıyor.. sadece son dişli oranı farklı, dolayısı ile çıkma arayan arkadaşlar bmw cileri de sorgulayabilir..

    2-`Tiptronik yarı otomatik şanzıman demek. Hem manuel hem otomatik kullanılabilen şanzımanın adı.` bu ibaredeki kasıt doğru ama ifadeler yanlış zira yarı otomatikler bir ara opel in kullandığı otomatik debriyaj sistemli abuk şanzumanlar.. tiptronikler bu şekide değil. tiptronikler beyne manuel mudahale edilevbilen tam otomatik ` VW'de tiptronik Audi deki adı Multitronic.`bu ibare ise küllüyen yanlış. multitronik sonsüz bir şanzuman. bisiklet gibi düşünün .. iki kasnak sonsuz aralıkta olabiliyor.. dolayısı ile siz gaza basınca dişliyi büyütüp aracı hızlandırıyor.. ama motor devri atıyorum 4000 de sabit kalıyor.. bu bambaşka bir teknoloji.. aslında motoru en yüksek tork değerlerinde kullanmaya imkan sağladığı için hem yakıt tasarrufu hemde performans artışı sağlayan bir sistem.. diğer şanzumanlarla ise alakası yok.. şuan bildiğim kadarı ile bir tek audi kullanıyor.. tek dezavantajı maliye ve onarım zorluğu.. ama artık onu da yapmaya başladılar..
    3- dsg için de birçok arkadaş otomatik demiş ancak dsg geleneksel otomatik ile alakası olmayan bir şanzuman.. artık bunun da ufak tefek tamirlerini yapmaya başladılar..
    4-bildiğimiz geleneksel otomatik şanzumanın yağnın litre fiyatı 25-30 lira arası.. ve şanzuman (zf 11 litre audininki 7 litre alır.) ama şanzumanı tam indirmezseniz. tork konvertörünün içini boşaltamadığınız için yağın sadece yarısını fln değişirsiniz. şanzuman inerse tamamını değişirsiniz. ama yarısını değişmekte yeterli..
    5- şanzuman yağının değişme gereksinimi. aslında yağda sorun olacak bir durum yok ancak. içersindeki balataların aşınması ve filtreyi tıkamasından dolayı şanzumanda sorunlar çıkmaya başladığında yağın değişimi ve özellikle şanzuman karterinin sökülüp içindeki yağ filtresinin değişmesi bir çok ufak tefek sorunu çözüp aracı rahatlattığı da bir gerçek. dolayısı ile şanzumanda bir sorun varsa level 1 müdahale olarak yağı değiştirip bakmakta fayda var.

    6- şötle bir durumda var. siz şanzumanı zorladığınızda içersndeki balatalar aşınıyor zaten sorun çıkartan da bunlar oluyor genelde.. ama bu zorlama mesela zf aynı şanzumanı 2.8 motorlu bmw lere de veriyor.. dolayısı ile passatlar tamam biraz zorlar ama 1.6 motorlu bir araç bunu ne kadar zorlayabilirki.. tabiki yağında şanzumanın da ömrü daha uzun olacaktır..

    he tabi sorun çıkartmayan bir şanzumanda yağ değişmek gereklimi sorusunun cevabı aslında size. sonuçta bir zararı yok.. ama ana prensip ağlamayana emzik yok olmalı bence.. geri kalanı size kalmış..

+ Konu Cevapla

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda bu konuyu görüntüleyen 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

     

Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamaszınız
  • Dosya eki gönderemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz