www.otoparcasepeti.com

+ Konu Cevapla
1 / 3 Sayfa 1 2 3 SonuncuSonuncu
Toplam 34 sonuç bulundu, 1 ile 15 arası gösteriliyor

Konu: Tiptronic / Otomatik Şanzıman Problemi B6 Passat 2.0 Fsi

  1. #1
    VWTURK Üyesi compicom - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 2.0 FSI Highline

    Unhappy Tiptronic / Otomatik Şanzıman Problemi B6 Passat 2.0 Fsi

    Merhabalar Arkadaşlar,
    Nisan ayı sonunda uzun araştırmalardan sonra 2005 Model Passat 2.0 Fsi Comfortline 160.000 Km'de alarak aranıza yeni katıldım.Çok güzel ve bilgi dolu bir forum oluşturmuşsunuz.
    Tebrik ederim
    Arabam gayet iyi ama 15 gün sonra şanzımanda vuruntu hissettim , 3. vitesten 4'e geçerken arabaya arkadan vurmuşlar gibi sarsıntı oluyor.
    Daha sonra kendiliğinden vitesten düşme (3'den 2'ye)ve 160km sonrası 6. viteste arabanın daha fazla gitmemesi gibi problemler baş gösterdi.
    Birçok yere gösterdim şanzıman beyninden problem olduğunu söylediler.Şanzıman yağı simsiyah olmuştu. Tamir için çıkan fiyatlar ise 1500- 3000 TL arası.
    Sizce başka nedenleri olabilir mi?
    Tavsiye edebileceğiniz yerler var mı?
    Daha ucuza halledilebilir mi ?
    Bu problem Tiptronic lerde hastalık mı ?

    Şimdiden değerli vaktinizi aldığım için özür diler , Yardımlarınız için teşekkür ederim.

  2. WordPress Tasarımı
  3. #2
    VWTURK Üyesi ydnbngl - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 2.0 TDI Comfortline
    Şanzıman yağını değiştirdiğiniz halde sorun hala devam ediyorsa selenoidlerden olabilir.

  4. #3
    VWTURK Üyesi armedangel - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Seat
    Model
    Passat 1.8T Highline
    benim şanzumanı bostancı sanayide yüksel usta yapmıştı (gerçi benim kovan kırıktı o temir oldu ama komple söküp taktık) gayette memnun kaldım.. slm ımı da söyleyebilirsiniz.
    zaten ya selenoidlerde yada disklerde sorun olabiliyor.(türbini saymazsak) şanzuman yağıda siyah olduğuna göre muhtemelen disklerden.

  5. #4
    VWTURK Üyesi compicom - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 2.0 FSI Highline
    Alıntı ydnbngl´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Şanzıman yağını değiştirdiğiniz halde sorun hala devam ediyorsa selenoidlerden olabilir.
    Ustalar şanzıman yağını değiştirmenin hiçbir faydası olmayacağını söyledi , problemin daha belirginleşeceğini vurguladılar.
    Daha önce mercedesimde de değiştirmiştim sıkıntılar daha artmıştı. O yüzden değiştirmiyorum.

  6. #5
    VWTURK Üyesi WWW USTA - ait Avatar
    Lokasyon
    Mersin [ 33 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Jetta 1.6 Midline
    Alıntı compicom´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Merhabalar Arkadaşlar,
    Nisan ayı sonunda uzun araştırmalardan sonra 2005 Model Passat 2.0 Fsi Comfortline 160.000 Km'de alarak aranıza yeni katıldım.Çok güzel ve bilgi dolu bir forum oluşturmuşsunuz.
    Tebrik ederim
    Arabam gayet iyi ama 15 gün sonra şanzımanda vuruntu hissettim , 3. vitesten 4'e geçerken arabaya arkadan vurmuşlar gibi sarsıntı oluyor.
    Daha sonra kendiliğinden vitesten düşme (3'den 2'ye)ve 160km sonrası 6. viteste arabanın daha fazla gitmemesi gibi problemler baş gösterdi.
    Birçok yere gösterdim şanzıman beyninden problem olduğunu söylediler.Şanzıman yağı simsiyah olmuştu. Tamir için çıkan fiyatlar ise 1500- 3000 TL arası.
    Sizce başka nedenleri olabilir mi?
    Tavsiye edebileceğiniz yerler var mı?
    Daha ucuza halledilebilir mi ?
    Bu problem Tiptronic lerde hastalık mı ?








    Şimdiden değerli vaktinizi aldığım için özür diler , Yardımlarınız için teşekkür ederim.
    sizin araca bi şanzıman adaptasyonu yapılıp denenmesi lazım bundan sonra karar verilir cihaza bağlattınızmı arıza kodu veriyormu
    tabi aracınızın km olarakda şanzıman yagının degişmesi gerekir.

  7. #6
    VWTURK Üyesi compicom - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 2.0 FSI Highline
    Cihaza bağlandı beyin arıza kodu veriyor, yağı daha önce 120.000km iken değişmiş.

  8. #7
    VWTURK Üyesi crocks - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.9 TDI Exclusive
    Bir arkadaşımda aynı sorun vardı otomatik vites ayarında sorun vardı çok kolay bir işlemdi 2 vida ayarı gibi. iyi bir şansımancı işini çözebilir.

  9. #8
    VWTURK Üyesi compicom - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 2.0 FSI Highline
    Alıntı crocks´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Bir arkadaşımda aynı sorun vardı otomatik vites ayarında sorun vardı çok kolay bir işlemdi 2 vida ayarı gibi. iyi bir şansımancı işini çözebilir.
    Keşke öyle olsa Malesef kaçırma ve vurma var...

  10. #9
    VWTURK Üyesi armedangel - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Seat
    Model
    Passat 1.8T Highline
    Alıntı compicom´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Ustalar şanzıman yağını değiştirmenin hiçbir faydası olmayacağını söyledi , problemin daha belirginleşeceğini vurguladılar.
    Daha önce mercedesimde de değiştirmiştim sıkıntılar daha artmıştı. O yüzden değiştirmiyorum.
    bunu hangi usta söyledi bilemiyorum ancak otomatik araçlarda yağ değişim zamanı geldiğinde bir takım sıkıntılar cıkartırlar.. heleki atlandı ise iyice sıkıntı cıkarır.. tabi bu bizim bilgimiz.
    bence şanzumanı açtırma kararı alırsanız şayet. son bir kez yağ değişimini deneyin derim.. en fazla 100-150 lira kaybedersiniz..

  11. #10
    VWTURK Üyesi compicom - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 2.0 FSI Highline
    Aracın yağını da değiştirdik ama bir sonuç alamadım malesef , dün aracı CAN Oto (www.atts-tr.com) 'ya bıraktım beyinde arıza olduğu bilgisayarla test sürüşüne çıkarılarak tespit edildi. Beyin revizyonu yapılacak eğer beyin revizyonla kurtaramayacak durumdaysa yeni(sıfır-orj) beyin takılacak. Kaçırma olayı içinde balataları değişecek. Bugün tam haber alacağım inş. uygun bir fiyata bitiririm bu işi

    Eğer ilgilenirseniz bugün kontrole gidince fotolarım yapılan işlemleri bu sayede forumdaki üyelerimizde az-çok bilgi edinirler.

  12. #11
    VWTURK Üyesi zekidinc55 - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline
    Geçmiş olsun, neticesini yazarsanız benzer arızaları olan veya olacak arkadaşlara yardımcı olursunuz.

  13. #12
    VWTURK Üyesi armedangel - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Seat
    Model
    Passat 1.8T Highline
    Alıntı compicom´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    ...............Şanzıman yağı simsiyah olmuştu. ...........
    abi en büyük problem bu aslında. beyin vs de sıkıntılı olabilir ama şanzuman yağının yanması ancak taslardan birinin yanması ile mümkün.. otomatik şanzumanda senenoidler belirli yerlere yağ ile basınç yapıp vites geçişlerini sağlıyor. yağ siyah ise taslar kavruldu, bu durumda da beyin basıncı sağlasa dağı vites geçişi olmayabilir.

    yağ değiştirmenizi tavsiye etmemin nedei ise yanan yağın işlevini kaybetmiş olabilme ihtimaline karşı. hani taslar fazla zarar görmedi ise düzgün yağ ile idare edebilir belki diyordum.

    neyse sonuçta şanzuman açılıyor, içindeki conta seti değişecektir (500-600lira vardır) beyin için ise selenoidleri kontrol edip beynin bulunduğu kısmı (aslında yağ kanallarından ibaret) açıp içini temizleyeceklerdir.

    kavrulan bir tas var ise şayet çıkmacılardan temin edebilirsiniz.

    tabi burdaki en baba kalem işçilik olacaktır.

  14. #13
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Golf
    Alıntı armedangel´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    abi en büyük problem bu aslında. beyin vs de sıkıntılı olabilir ama şanzuman yağının yanması ancak taslardan birinin yanması ile mümkün.. otomatik şanzumanda senenoidler belirli yerlere yağ ile basınç yapıp vites geçişlerini sağlıyor. yağ siyah ise taslar kavruldu, bu durumda da beyin basıncı sağlasa dağı vites geçişi olmayabilir.

    yağ değiştirmenizi tavsiye etmemin nedei ise yanan yağın işlevini kaybetmiş olabilme ihtimaline karşı. hani taslar fazla zarar görmedi ise düzgün yağ ile idare edebilir belki diyordum.

    neyse sonuçta şanzuman açılıyor, içindeki conta seti değişecektir (500-600lira vardır) beyin için ise selenoidleri kontrol edip beynin bulunduğu kısmı (aslında yağ kanallarından ibaret) açıp içini temizleyeceklerdir.

    kavrulan bir tas var ise şayet çıkmacılardan temin edebilirsiniz.

    tabi burdaki en baba kalem işçilik olacaktır.
    Hüseyin bey, böyle bir bakımın işçiliği ne kadar tutacaktır? Şifaen?

  15. #14
    VWTURK Üyesi armedangel - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Seat
    Model
    Passat 1.8T Highline
    Alıntı entwicklung´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Hüseyin bey, böyle bir bakımın işçiliği ne kadar tutacaktır? Şifaen?
    üstad ustasına göre ve şanzumanına göre değişir,
    ben benim şanzumanın kovandaki kırığı kaynattırırken komple şanzumanı indirdik ve tekrar topladık.(kaynak için içini boşaltmamız gerekti) conta takımı vs de değişmediği için aractaki komple hsarın tamiri için anlaştığımız paranın dışında bişey talep etmedi usta (ben onun riskine girmiştim. verdiğim fiyatı ona göre verdim dedi) başka bir arkadaştan aynı işlem için 400 tl aldığını biliyorum. geçen gittiğimde de benimki ile aynı şanzumanı topluyordu, conta takımı hariç 700 lira alacağını söyledi,( beynin açılması dahil) otomatik şanzumancılar ise o işleme herşey dahil 2500 lira fiyat vermişlerdi.

    yanlız burdaki önemli nokta benim yüksel otomatik şanzumancı değil, bildiği, gözünün kestiği, yedeğinin elinde olduğu birkaç şanzumana giriyor ve özellikle tanıdıkların şanzumanına giriyor. yoksa yoldan geçen herkezin şanzumanına bulaşmıyor. yoksa harcadığı zaman, aldığı risk doğrultusunda bu fiyatlara yapılmaz.

  16. #15
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Golf
    Benim şanzuman 130.000'e geldi...
    İndirip bakım yaptırmak istiyorum(Debriyajları değişsin selenoidlere bakılsın v.s) şu atts midir nedir, belli ki okumuş çocuklar, gidip konuşayım diyorum.

    Ama bu iş 1 kağıdı geçerse bu iş yatar.. Bozulana kadar binerim o zaman..
    Dq250 şanzuman 6 ileri tiptronic hidrolik, aisin

+ Konu Cevapla
1 / 3 Sayfa 1 2 3 SonuncuSonuncu

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda bu konuyu görüntüleyen 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

     

Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamaszınız
  • Dosya eki gönderemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Powered by Onur Yılmaz

Tasarım:Wordpress Web Tasarımı