+ Konu Cevapla
1 / 2 Sayfa 1 2 SonuncuSonuncu
Toplam 18 sonuç bulundu, 1 ile 15 arası gösteriliyor

Konu: passat yağ lambasının yanma sebepleri

  1. #1
    VWTURK Üyesi employer - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline

    passat yağ lambasının yanma sebepleri

    2000 model 1.8t 20v 150hp passat aracım dün uzun yola giderken(toplam yol 350km) tam 3 kere yağ lambasını yaktı hararet normal 50 derece yağın kilometresi lambayı ilk yaktığında 7250 km idi antifirizi yağ soğutucusu su devirdaimi yağ havalandırma borusu falan 7250 km önce yag filtreler ve bujiler triger seti ile birlikte degisti bunun sebebi ne olabilir 3-5 gram yağ ilave edince lamba sönüyor 100 km gidince tekrar ikaz veriyor acaba yağ ve filtrelerin ömrümü mü bitti beni degistir mi diyor aractaki yağ castrol magnatec 10-40 arac 148.500 km de tüp falan yok benzinle kullanıyorum bunun sebebi ne olabilir acaba yağın viskozitesi yağlaması mı düsük baska marka bi yağ mı kullanmam gerekir ya da yağ soğutucusunun standart üstünde gelenden daha büyük bi yağ soğutucu mu takmalıyım anlayamadım isin icinden cıkamadım o yüzden siz degerli passat kullanıcılarından yardım bekliyorum vereceginiz bilgilere ve ilginize tesekkürler

  2. #2
    VWTURK Üyesi nejatcoban - ait Avatar
    Lokasyon
    Mersin [ 33 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline
    öncelikle yol bilgisayarında yağ lambası sarı yandı ise yağ eksik demek yok kırmızı yandı ise yağ pompası basıncı düşük demek yani yağlama yapmıyor demektir sizde hangisi yandı

  3. #3
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Antalya [ 7 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline
    kardeşim aynısı bana da oldu... sanayi de bu yağ seviyesinin durumunu ölçer çubuk var, o çubuğu içine soktuğumuz boru 2 yerinden kırıkmış. Benden önceki sahibi bu iki kırığa su hortumuyla yama yaptırmış. Tabi ankaraya kış mevsimi gidince bi sıcak bi soğuk genleşmelerle bu borular fırtmış benm yağda sizlere ömür:-) >Dicem bi ona baktır. ikincisi karterin contasını sıktır... 3 bunlar da değilse adam gibim bi usta bulmak için dua et aga:-)

  4. #4
    VWTURK Üyesi employer - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline
    Alıntı nejatcoban´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    öncelikle yol bilgisayarında yağ lambası sarı yandı ise yağ eksik demek yok kırmızı yandı ise yağ pompası basıncı düşük demek yani yağlama yapmıyor demektir sizde hangisi yandı
    valla benim lamba sarı yandı böle 2-3 gram yağ koydum lamba söndü 100-120 km gittim gene sarı yağ lambası yandı yağ cubuguna bakıyorum klavuzda göstrilen o tırtıklı yerin ortasında herhangi bir yağ kacağı da yok bunun sebebinin ne olduğunu bilemedim ustalara soruyorum yetkili servise soruyorum gayet normal 10.000 km de 1 litre yağ eksiltebilir diyo yağ soğutucu su devirdaim yağ havalandırma hortumu antifiriizi bujileri falan degisti contalar keceler degisti üst kapak tornadan gecti triger bilyeleri kayısları komple degistirdim ama neden böle bisi yapıyor anlayamadım bu yağ soğutucularının daha büyükleri var mı acaba

  5. #5
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Kocaeli [ 41 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 2.0 TDI Highline
    Karterin içinde yağ pompası var. Bu pompa belirli zaman aralıklarında ki genelde 60-70.000 km aralıkları içinde tıkanır ve aracın istediği yağlamayı yapamaz ve ikaz verir. Yapılacak işlem karteri söküp içindeki yağ pompasını söktürüp temizletmek.

  6. #6
    Forum Koordinatörü TİN - ait Avatar
    Lokasyon
    İzmir [ 35 ]
    Marka
    Aracım Yok
    Model
    Aracım Yok
    Alıntı employer´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    2000 model 1.8t 20v 150hp passat aracım dün uzun yola giderken(toplam yol 350km) tam 3 kere yağ lambasını yaktı hararet normal 50 derece yağın kilometresi lambayı ilk yaktığında 7250 km idi antifirizi yağ soğutucusu su devirdaimi yağ havalandırma borusu falan 7250 km önce yag filtreler ve bujiler triger seti ile birlikte degisti bunun sebebi ne olabilir 3-5 gram yağ ilave edince lamba sönüyor 100 km gidince tekrar ikaz veriyor acaba yağ ve filtrelerin ömrümü mü bitti beni degistir mi diyor aractaki yağ castrol magnatec 10-40 arac 148.500 km de tüp falan yok benzinle kullanıyorum bunun sebebi ne olabilir acaba yağın viskozitesi yağlaması mı düsük baska marka bi yağ mı kullanmam gerekir ya da yağ soğutucusunun standart üstünde gelenden daha büyük bi yağ soğutucu mu takmalıyım anlayamadım isin icinden cıkamadım o yüzden siz degerli passat kullanıcılarından yardım bekliyorum vereceginiz bilgilere ve ilginize tesekkürler
    Kısaca seçenekleri sıralayayım;

    1) Yanlış veya kötü kalite yağ filtresi kullanılmışsa, bu soruna neden olur. Kontrol etmek lazım.

    2) Yağ müşüründe arıza olabilir.

    3) Aracın km.si uyarınca yağ pompasının veriminin düşebileceği ve arıza gösterebileceği bir döneme girilmiş gibi. Yağ pompası değişimi de gerekebilir.

    YAĞ İÇİN NOT:
    Magnatec 10W-40 uygun olmayan bir yağ değildir ancak ne yazık ki basıncı çok çabuk düşebilen bir üründür ve zaten verimi azalmış bir yağ pompası ile kullanımda bu soruna etken olabilir. Castrol EDGE 5W-40 veya Mobil 1 0W-40 tam sentetik yağları kullanmanı tavsiye ederim.

    İKİNCİ NOT:
    Sorun her nereden ise üzerine hassasiyetle gidip bir an önce çözmeni tavsiye ederim. Yağ basıncı işinin şakası yoktur, yüksek hızda giderken yağlamayı kestiği anda onlarca saniyeden fazla zamanın olmayacaktır kontağı kapatıp durmak için.. Allah korusun.

  7. #7
    VWTURK Üyesi employer - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline
    Alıntı uyguntin´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Kısaca seçenekleri sıralayayım;

    1) Yanlış veya kötü kalite yağ filtresi kullanılmışsa, bu soruna neden olur. Kontrol etmek lazım.

    2) Yağ müşüründe arıza olabilir.

    3) Aracın km.si uyarınca yağ pompasının veriminin düşebileceği ve arıza gösterebileceği bir döneme girilmiş gibi. Yağ pompası değişimi de gerekebilir.

    YAĞ İÇİN NOT:
    Magnatec 10W-40 uygun olmayan bir yağ değildir ancak ne yazık ki basıncı çok çabuk düşebilen bir üründür ve zaten verimi azalmış bir yağ pompası ile kullanımda bu soruna etken olabilir. Castrol EDGE 5W-40 veya Mobil 1 0W-40 tam sentetik yağları kullanmanı tavsiye ederim.

    İKİNCİ NOT:
    Sorun her nereden ise üzerine hassasiyetle gidip bir an önce çözmeni tavsiye ederim. Yağ basıncı işinin şakası yoktur, yüksek hızda giderken yağlamayı kestiği anda onlarca saniyeden fazla zamanın olmayacaktır kontağı kapatıp durmak için.. Allah korusun.
    daha önce bi karteli söktüm temizledim o arada yağ pompasını da temizledim sadece bi teneke süzgec var onun önü tıkanmıs onu da temizledim tam sentetik yag bu km deki bir aracta kullanılabilinir mi daha fazla eksiltme yapmasın birde yağ müsüründe ne gibi bir arıza olabilir ki

  8. #8
    Forum Koordinatörü TİN - ait Avatar
    Lokasyon
    İzmir [ 35 ]
    Marka
    Aracım Yok
    Model
    Aracım Yok
    Alıntı employer´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    daha önce bi karteli söktüm temizledim o arada yağ pompasını da temizledim sadece bi teneke süzgec var onun önü tıkanmıs onu da temizledim tam sentetik yag bu km deki bir aracta kullanılabilinir mi daha fazla eksiltme yapmasın birde yağ müsüründe ne gibi bir arıza olabilir ki
    Süzgeç tıkanması da bir sebeptir tabi, hatta bazen karterin içinde bulunan ve "dalgakıran" olarak tabir ettiğimiz plastik kanat da kırılıp, süzgecin tıkanmasına, hatta bu yüzden yağ pompasının zorlanarak bozulmasına neden olabilmekte. Ancak; zaten bu araçların yağ pompaları genelde 150 Bin km.den itibaren bozulma eğilimi göstermekte. Bu nedenle -iddia etmemekle birlikte- yağ pompasının sorunlu olabileceğine değinmiştim.

    Tam sentetik yağı istediğin km.deki araçta (tabi uygun evsafta olanı) kullanabilirsin. Örneğin Ben, bugün satışını verdiğim 98 Model, 250,000 Km.deki ve 250 BG cıvarına modifiye edilmiş aracımda da sentetik yağ kullanıyordum.

    Eksiltmeye gelince; başka başlıklar altında da zamanında belirtmiştim, yağ eksilmesinden korkmayın Arkadaşlar.. Yağ eksilmesi illa ki motorunuzda bir sorun olabileceğine işaret değildir, VW'in üretici olarak sıfır motorlar için bile verdiği tolerans 15,000 Km.de 2 lt. gibidir. Önemli olan; aracın motorunun düzgün, yeterli yağlama yapabiliyor olması ve kullanılan yağın da zorlayıcı şartlarda bile işini görebilmesi. Evet, zamanında hepimiz Magnatec kullandık zira o dönemin teknolojisinde ve ülkemizde hem daha iyisini bulmak zordu hem de fazla "pompalandı" bu ürün hepimize.. Ancak; özellikle yaz şartlarında ne yazık ki basıncı çabuk düşen bir yağ bu.. Ben aracımda uzun süreden beri (önce analog, sonra dijital) yağ basınç saati de kullandığım için bunu çok net şekilde gözlemleyebildim.

    Yağ müşüründe arıza olasılığı saydıklarım içinde en zayıfı ama eğer müşürde bir değer okuma sorunu varsa, aracın yağ basıncını veya seviyesini düşük algılayarak ikaz verebilir.

  9. #9
    VWTURK Üyesi employer - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline
    Alıntı uyguntin´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Süzgeç tıkanması da bir sebeptir tabi, hatta bazen karterin içinde bulunan ve "dalgakıran" olarak tabir ettiğimiz plastik kanat da kırılıp, süzgecin tıkanmasına, hatta bu yüzden yağ pompasının zorlanarak bozulmasına neden olabilmekte. Ancak; zaten bu araçların yağ pompaları genelde 150 Bin km.den itibaren bozulma eğilimi göstermekte. Bu nedenle -iddia etmemekle birlikte- yağ pompasının sorunlu olabileceğine değinmiştim.

    Tam sentetik yağı istediğin km.deki araçta (tabi uygun evsafta olanı) kullanabilirsin. Örneğin Ben, bugün satışını verdiğim 98 Model, 250,000 Km.deki ve 250 BG cıvarına modifiye edilmiş aracımda da sentetik yağ kullanıyordum.

    Eksiltmeye gelince; başka başlıklar altında da zamanında belirtmiştim, yağ eksilmesinden korkmayın Arkadaşlar.. Yağ eksilmesi illa ki motorunuzda bir sorun olabileceğine işaret değildir, VW'in üretici olarak sıfır motorlar için bile verdiği tolerans 15,000 Km.de 2 lt. gibidir. Önemli olan; aracın motorunun düzgün, yeterli yağlama yapabiliyor olması ve kullanılan yağın da zorlayıcı şartlarda bile işini görebilmesi. Evet, zamanında hepimiz Magnatec kullandık zira o dönemin teknolojisinde ve ülkemizde hem daha iyisini bulmak zordu hem de fazla "pompalandı" bu ürün hepimize.. Ancak; özellikle yaz şartlarında ne yazık ki basıncı çabuk düşen bir yağ bu.. Ben aracımda uzun süreden beri (önce analog, sonra dijital) yağ basınç saati de kullandığım için bunu çok net şekilde gözlemleyebildim.

    Yağ müşüründe arıza olasılığı saydıklarım içinde en zayıfı ama eğer müşürde bir değer okuma sorunu varsa, aracın yağ basıncını veya seviyesini düşük algılayarak ikaz verebilir.
    siz su an aracınızda hangi marka yağ filtresi kullanıyorsunuz birde hangi marka kac numara yağ kullanıyorsunuz - yag soğutucusu falan degistirdim ben ama o orjinal mi yoksa yan sanayi mi bilmiyorum ama eğer yan sanayi ise böle bir sıkıntı cıkarır mı birde biraz arastırdım motora komple kurum temizlemesi yaptır dediler bu kurum temizlemesi nedir nasıl yapılır kimler yapar motorun icine haricten bi kimyevi sıvı katılıp rolantide birkac dakika calıstırıılıp yagla beraber atılıp yeni yağ koyulur böyle bi islem mi ve bu kurum temizlemenin motora herhangi bir zararı olur mu bunlar hep kafamdaki soru isaretleri daha önce böyle bir islem hic yaptırmadığım icin hicbir bilgim yok kurum temizleme hakkında sayet sizlerin bilgi ve tecrübeleri varsa bizlerle paylasırsanız cok memnun oluruz ilginize tesekkürler

  10. #10
    Forum Koordinatörü TİN - ait Avatar
    Lokasyon
    İzmir [ 35 ]
    Marka
    Aracım Yok
    Model
    Aracım Yok
    Alıntı employer´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    siz su an aracınızda hangi marka yağ filtresi kullanıyorsunuz birde hangi marka kac numara yağ kullanıyorsunuz - yag soğutucusu falan degistirdim ben ama o orjinal mi yoksa yan sanayi mi bilmiyorum ama eğer yan sanayi ise böle bir sıkıntı cıkarır mı birde biraz arastırdım motora komple kurum temizlemesi yaptır dediler bu kurum temizlemesi nedir nasıl yapılır kimler yapar motorun icine haricten bi kimyevi sıvı katılıp rolantide birkac dakika calıstırıılıp yagla beraber atılıp yeni yağ koyulur böyle bi islem mi ve bu kurum temizlemenin motora herhangi bir zararı olur mu bunlar hep kafamdaki soru isaretleri daha önce böyle bir islem hic yaptırmadığım icin hicbir bilgim yok kurum temizleme hakkında sayet sizlerin bilgi ve tecrübeleri varsa bizlerle paylasırsanız cok memnun oluruz ilginize tesekkürler
    Maddeler halinde yanıtlamaya çalışayım;

    1) Benim kullandığım yağı boşver zira hem çok pahalı hem bulunması kolay değil hem de modifiye edilmemiş bir 1.8T motor için gereksiz.. Yukarıda aracına uygun olan ve kullanmanı önerdiğim iki seçeneği belirtmiştim zaten. İkisinden birisini kullanman yeterlidir.

    2) Yağ filtresi olarak, parçacımdan orijinal ürün almaktaydım. Orijinal ürünü de Dünya'nın en kaliteli üreticilerinden biri olan Alman MANN Firması üretmektedir. Ancak sadece marka değil konu; bazen tamirci veya parçacı marka doğru olsa da yanlış modeli verebiliyor. Diyelim orijinali øXX mm. çapta ve 120 mm. yüksekliğindeyse, aynı çapta ama 80 mm. yüksekliğinde olan uygulanmış olabiliyor. Bu da doğal olarak sıkıntı yaratıyor. Tavsiyem; filtre alırken ya yetkili servisten ya da orijinal parça sattığına inanıp güvendiğimiz bir parçacıdan aracın şasi veya motor numarası ile giderek uygun parçayı edinmen. Tamirci sıkıntın varsa; İzmir Yolu üzerindeki ÖzŞenli Özel VW Servisi Ahmet Usta'yı şiddetle tavsiye ederim. (Tel: 371 40 12)

    3) Yağ soğutucudan böyle bir problem kaynaklanması teknik olarak tabi ki mümkün, neticede içinden yağ geçiyor ve herhangi bir tıkanıklık etkendir ama açıkçası uzak bir ihtimal olduğunu düşünüyorum diğer olasılıkların yanında. (Bu tür hassas ve hayati değer taşıyan aksamın orijinal kullanılmasından yanayım her zaman)

    4) Carbon Clean olarak anılan bu işlemden uzak durmanı şiddetle hatta hiddetle (!!) tavsiye ediyorum... Forum içinde defalarca konusu açıldı ve oralarda detaylı olarak gerekçelerini belirttim. Kısa bir arama ile ulaşabilirsin, şimdi yine milletini başını şişirmeyeyim aynı konuyla ... Ayrıca; kurum temizliği veya kurum oluşması ile Senin mevcut sorununun bir bağlantısı olmaz..

  11. #11
    VWTURK Üyesi employer - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline
    Alıntı uyguntin´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Maddeler halinde yanıtlamaya çalışayım;

    1) Benim kullandığım yağı boşver zira hem çok pahalı hem bulunması kolay değil hem de modifiye edilmemiş bir 1.8T motor için gereksiz.. Yukarıda aracına uygun olan ve kullanmanı önerdiğim iki seçeneği belirtmiştim zaten. İkisinden birisini kullanman yeterlidir.

    2) Yağ filtresi olarak, parçacımdan orijinal ürün almaktaydım. Orijinal ürünü de Dünya'nın en kaliteli üreticilerinden biri olan Alman MANN Firması üretmektedir. Ancak sadece marka değil konu; bazen tamirci veya parçacı marka doğru olsa da yanlış modeli verebiliyor. Diyelim orijinali øXX mm. çapta ve 120 mm. yüksekliğindeyse, aynı çapta ama 80 mm. yüksekliğinde olan uygulanmış olabiliyor. Bu da doğal olarak sıkıntı yaratıyor. Tavsiyem; filtre alırken ya yetkili servisten ya da orijinal parça sattığına inanıp güvendiğimiz bir parçacıdan aracın şasi veya motor numarası ile giderek uygun parçayı edinmen. Tamirci sıkıntın varsa; İzmir Yolu üzerindeki ÖzŞenli Özel VW Servisi Ahmet Usta'yı şiddetle tavsiye ederim. (Tel: 371 40 12)

    3) Yağ soğutucudan böyle bir problem kaynaklanması teknik olarak tabi ki mümkün, neticede içinden yağ geçiyor ve herhangi bir tıkanıklık etkendir ama açıkçası uzak bir ihtimal olduğunu düşünüyorum diğer olasılıkların yanında. (Bu tür hassas ve hayati değer taşıyan aksamın orijinal kullanılmasından yanayım her zaman)

    4) Carbon Clean olarak anılan bu işlemden uzak durmanı şiddetle hatta hiddetle (!!) tavsiye ediyorum... Forum içinde defalarca konusu açıldı ve oralarda detaylı olarak gerekçelerini belirttim. Kısa bir arama ile ulaşabilirsin, şimdi yine milletini başını şişirmeyeyim aynı konuyla ... Ayrıca; kurum temizliği veya kurum oluşması ile Senin mevcut sorununun bir bağlantısı olmaz..
    ahmet senliyi tanıyorum benim passatı alan hacı amcanın kardesi onun abisi var ilhan senli belki duymussundur ismini lakabı ufaklık benim passatı o aldı ilk zamanlarda ahmet senliye gidiyordum sonra o dükkanı abisine devretti bende hacı amcanın oğlunun dükkanına gidiyordum ama su an hacı amcanın oğluda kapatmıs ondan servisim yok su an siz denizlide mi ikamet ediyorsunuz bu yağ filtresi kac capında ve yüksekligi yani uzunlugu kac cm olcak onlar hakkında bi bilgi verirseniz cünkü su an elimde mann marka yağ filtresi var bi karsılastıralım küçük mü büyük mü ya ne biliyim aracı ben 100.000 km de aldım aldım alalı bütün yağ degisimlerinde hep castrol magnatec 10-40 koydular motor belli bir km yapmıs asınmıstır eksiltme yapmasın diye 10-40 koyuyorlar tam sentetik bir yag daha fazla eksiltme yapmaz mı yani ben gönül rahatlığıyla bi tam sentetik yağ koyabilirmiyim denizliye batiya da sordum onlarda 10-40 koy dediler bilmiyorum bu islerden kim daha iyi anlıyor birde bi parcacı arkadasım var o diyor ki her yağ degisiminde yağ soğutucuyu sök temizle icindeki eski olan camurlasmıs motor yağını temizle kurula geri tak eğer bunu yapmazsan yağlamada sıkıntı olur parca ömrü cabuk biter diyor bu konular hakkında bi bilginiz var mı yada ben diyorum ki bu yağ soğutucunun daha büyükleri yok mu acaba böle daha büyük motorlu aracların yada modifiye edilmis aracların kullandığı yağ soğutucularından varsa piyasada bi bulsak da onu taksak hem yağlama daha rahat olur hemde yağ daha hızlı soğudugu icin yağlamada bir sıkıntı cıkarmaz diye düsünüyorum kafamda cok soru isareti var bu yağ soğutucuunun orjinal mi yoksa yan sanayi mi oldugunu nasıl anlarız üstünde marka mı yazıyor ve hangi markalar bu soğutucu isinde iyidir

  12. #12
    Forum Koordinatörü TİN - ait Avatar
    Lokasyon
    İzmir [ 35 ]
    Marka
    Aracım Yok
    Model
    Aracım Yok
    Alıntı employer´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    ahmet senliyi tanıyorum benim passatı alan hacı amcanın kardesi onun abisi var ilhan senli belki duymussundur ismini lakabı ufaklık benim passatı o aldı ilk zamanlarda ahmet senliye gidiyordum sonra o dükkanı abisine devretti bende hacı amcanın oğlunun dükkanına gidiyordum ama su an hacı amcanın oğluda kapatmıs ondan servisim yok su an siz denizlide mi ikamet ediyorsunuz bu yağ filtresi kac capında ve yüksekligi yani uzunlugu kac cm olcak onlar hakkında bi bilgi verirseniz cünkü su an elimde mann marka yağ filtresi var bi karsılastıralım küçük mü büyük mü ya ne biliyim aracı ben 100.000 km de aldım aldım alalı bütün yağ degisimlerinde hep castrol magnatec 10-40 koydular motor belli bir km yapmıs asınmıstır eksiltme yapmasın diye 10-40 koyuyorlar tam sentetik bir yag daha fazla eksiltme yapmaz mı yani ben gönül rahatlığıyla bi tam sentetik yağ koyabilirmiyim denizliye batiya da sordum onlarda 10-40 koy dediler bilmiyorum bu islerden kim daha iyi anlıyor birde bi parcacı arkadasım var o diyor ki her yağ degisiminde yağ soğutucuyu sök temizle icindeki eski olan camurlasmıs motor yağını temizle kurula geri tak eğer bunu yapmazsan yağlamada sıkıntı olur parca ömrü cabuk biter diyor bu konular hakkında bi bilginiz var mı yada ben diyorum ki bu yağ soğutucunun daha büyükleri yok mu acaba böle daha büyük motorlu aracların yada modifiye edilmis aracların kullandığı yağ soğutucularından varsa piyasada bi bulsak da onu taksak hem yağlama daha rahat olur hemde yağ daha hızlı soğudugu icin yağlamada bir sıkıntı cıkarmaz diye düsünüyorum kafamda cok soru isareti var bu yağ soğutucuunun orjinal mi yoksa yan sanayi mi oldugunu nasıl anlarız üstünde marka mı yazıyor ve hangi markalar bu soğutucu isinde iyidir
    Dur bir nefes al yahu... Madde madde yazarak sorsan da içinden ayıklamakla uğraşmasam ...

    Denizli'de ikamet etmiyorum, İzmirli'yim ve İzmir'de yaşıyorum ancak Denizlili Arkadaşlarımdan dolayı (Başta yönetici arkadaşlarımdan Tayfun "Grey nick'li" olmak üzere) Denizli'ye gelip gitmem az olmadı. Ahmet Usta da zaten Tayfun'un ustası aynı zamanda, bizzat tanıyorum ve birkaç kez de konuğu oldum işyerinde. Çok iyi ve mütevazı bir ustadır, o nedenle önermiştim. En son 1 sene kadar önce geldiğimde işin başında kendisi vardı, bıraktığını bilmiyordum. Tayfun'la irtibata geçersen, detay bilgiyi O verebilir Sana..

    Filtre boyu için bir şey söyleyemeyeceğim ama iki modeli yanyana koyduğunda uzun olanı Bizim arabalar için. Ancak; motor koduna göre de farklılık gösterebilir, bu yüzden aracın ruhsatı ile gidip almanda yarar var parçayı. Yağ filtren doğru modelse, markası zaten uygun, en iyisi.. O zaman bu seçeneği eleyebiliriz.

    Önceki mesajımda da söyledim; koyacağın yağ eksiltirse eksiltsin... Eksiltmeyip de düşük basınçla yağlama görevini hakkıyla yapmayan bir yağ kullanmaktansa, her 5,000 Km.de 1 lt. yağ eklemeyi tercih ederim.. Takılma şu "eksiltme" işine.. Benzin koyuyorsun arabana, eksilmiyor mu kullandıkça? Kaldı ki; eksiltecek diye de bir kaide yok..

    O "her yağ değişiminde yağ soğutucuyu sök, temizle" diyen arkadaşın hiç düz motor bir 1.8T'de yağ soğutucunun nerede, nasıl konumlanmış olduğunu ve arabadaki teybin ön panelini çıkarmak kadar basit bir iş olmadığını biliyor mu acaba...???!!! O zaman her yağ değişiminde ver anahtarı eline, gelsin söksün...!!! Böyle abes bir öneriyi, üstelik otomotiv işinin içinde olan birisinden duymak üzücü yani..!!! Ha nedir? Belli bir km. sonrasında sökülüp temizlenebilir, bu mantıklı ama Sana şöyle bir örnek vereyim; bugün sattığım aracımın ilk sahibiydim yani 0 km. aldım ve bugün 13 yaşında, 251,000 km. de iken de sattım. Şu ana kadar değil yağ soğutucuyu değiştirmek, söküp temizlik bile yaptırmadım..!! Araçta dijital yağ basınç saati bulunmakta idi ve (sıcakken bile) rölantide 2,5-3 bar'ın yani ideal basıncın altına düşmüyordu yağ basıncım.. Zaten böyle bir şey olsa; üreticinin servis prosedüründe de yer alırdı bu; "Filanca km. bakımlarında sökülüp temizlenecek" diye...

    Dolayısıyla; -eğer üzerine taktığında bir hata, yanlış üretim, vs. yoksa- yağ soğutucu işine fazla takılma.. Orijinal ebadı yeterlidir işlev görmesi için.. Yani önemli olan işlevidir ....

  13. #13
    VWTURK Üyesi employer - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline
    mobil 1i inceledim her model her km aracta kullanılır diyo ama markalara uygunluk kodaları yok yazmıyor (mesala vw50 500 apı gibi)
    o dijital yağ basınc göstergesini nasıl yapabiliriz bu parcayı nerden bulabilirim ve fiyatı ne kadardır iscilikle beraber
    bende su an 3 tane mann yağ filtresi (yağ filtresinin boyutunu parcacı arkadasa sordum tek tip olur uzunu kısası olmaz diyo)3 tane castrol mağnatec 10-40 var bunu kullanıyorum diye almıstım
    yağ pompasının düzgün calısıp calısmadığını nasıl anlayacağız bu konuda ne yapmam lazım
    yağ cubuguna bakıyorum o klavuzda gösterilen b konumunda yani tırtıklı yerin ortasında ki sayet yağ lambası yanınca 3-5 gr ekliyorum kontağı yarım acıyorum lamba sönüyor yola devam ediyorum böyle böyle devam etsem yağ degisimiine kadar bi sorun olur mu
    bu yağ soğutucusu filtreler su devirdaim yağ pompası bunların orjinalini nerden bulabiilirim piyasada bildiginiz bi yer var mı
    birde siz sattığıınız arabada hangi marka yağı kullandınız ve eksiltme yapıyormuydu böle yağ lambası yakıyormuydu
    gecen sene muğlada yağla suyu karıstırdı ben komple antifiriz su devirdaim soğuutucu yağ havalandırma hortumu bujiler keceler contalar triger seti üst kapak ve eksantrikler tornadan gecti yani demek istedigim motorda bi sorun mu varda bu yağ lambası yanıyor
    birde cift eksantrik1.8t passat hakkında ne düsünürsünüz tavsiye edermisiniz alınıp kullanilabilecek bir motor mu sürekli sorun arıza cıkarır mı

  14. #14
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Burdur [ 15 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Comfortline
    Alıntı employer´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    2000 model 1.8t 20v 150hp passat aracım dün uzun yola giderken(toplam yol 350km) tam 3 kere yağ lambasını yaktı hararet normal 50 derece yağın kilometresi lambayı ilk yaktığında 7250 km idi antifirizi yağ soğutucusu su devirdaimi yağ havalandırma borusu falan 7250 km önce yag filtreler ve bujiler triger seti ile birlikte degisti bunun sebebi ne olabilir 3-5 gram yağ ilave edince lamba sönüyor 100 km gidince tekrar ikaz veriyor acaba yağ ve filtrelerin ömrümü mü bitti beni degistir mi diyor aractaki yağ castrol magnatec 10-40 arac 148.500 km de tüp falan yok benzinle kullanıyorum bunun sebebi ne olabilir acaba yağın viskozitesi yağlaması mı düsük baska marka bi yağ mı kullanmam gerekir ya da yağ soğutucusunun standart üstünde gelenden daha büyük bi yağ soğutucu mu takmalıyım anlayamadım isin icinden cıkamadım o yüzden siz degerli passat kullanıcılarından yardım bekliyorum vereceginiz bilgilere ve ilginize tesekkürler
    Selam dostum aracın tüplü ise yağ eksiltmesi kadar normal bişey olamaz ki 7250km diyorsun kesinlikle bu süre içinde yağ çubuğuna arada bi bakman gerekirdi.

    Eğer sarı yağ lambası yandıysa yağın seviyesi azalmış ama en kritik seviyede değildir.Öyle 3-5gr yağ eklemeylede olmaz en az 250gr yağ eklemen lazım.

    Aracı fazla zorluyorsan veya yük çekiyorsanda böyle bi sorunla karşılaşabilirsin.Lakin bizim başımıza karavan çekerken gelmişti.

  15. #15
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Amasya [ 5 ]
    Marka
    Audi
    Model
    A4 1.9 TDI
    slm ömer kardeşim yağ lanbasıyla ilgili sorunun devam ediyorsa tekrar yazarsan sana cevap vereceğim tam olarak lamba yandığında gösterge panelinde sarı renkte YAĞ SEVİYE SENSÖRÜ arızasımı yazıyor .

+ Konu Cevapla
1 / 2 Sayfa 1 2 SonuncuSonuncu

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda bu konuyu görüntüleyen 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

     

Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamaszınız
  • Dosya eki gönderemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz