Kayışın ömrünün bittiği kopunca anlaşılır4 yıl 90 bin km. Hangisi önce dolarsa.
Kayış koparsa supapları eğer falan motoru eline verir. Masrafı 3-4 bin lira diye demişti yetkili servis.
değerli arkadaşlar. triger seti ne zaman değişir. aracımın motorun sağ tarafından keskin bir ses geliyor. sanırım kayıştan geliyor. kayışın ömrünün bittiği sesten mi anlaşılır yoksa başka kriterler varmı? tabi ses bazen geliyor, her çalıştırmada değil. araç çalışır durumda kayış koparsa motoru kitliyormuş. pistonlar, süpaplar falan mah oluyormuş. doğru mu bu???
Kayışın ömrünün bittiği kopunca anlaşılır4 yıl 90 bin km. Hangisi önce dolarsa.
Kayış koparsa supapları eğer falan motoru eline verir. Masrafı 3-4 bin lira diye demişti yetkili servis.
bence çıkan ses kayışın ömrünün bittiğini göstermez. Metin hocamın dediği gibi kopacağı zaman hiç belli etmeden kopar ve Allah muhafaza motora büyük zarar verir. eğer triger kayışının ne zaman değiştiğinden emin değilsen işi garantiye almak için değiştir. için rahat olur.
90000 km yada 4 yıl... hangisi önce dolarsa artık... trigier koparsa iyi masraf çıkarır ona göre aman dikkat et.. eğer koparsa arabayı yerinden oynatma direk çekici çağır...
çokda eski olmayan bir olay anlatayım başımdan geçen..yakşalık 1 ay önce 2006 dizel focus ile yolda kaldık.. dinamo kayışı kopmuş trigier in arasına girmiş.. motor yenilendi.. 6000 tl masraf çıktı.. trigier i 15 gün önce ankarada ford başer yetkili servisde değiştirmiştik.. garanti kapsamından ücret ödemedik![]()
Zaten koparsa herşey bitmiş demektirYerinden kımıldatma gibi bir ihtimal yok ki
![]()
araç 2002 model 113,650 km de. değişmişse 90,000 de değişmiştir diyorum.![]()
"4 yılda bir " konusuna gelince aracın yaşı 9 oluyor. 4+4+1 oluyor. bu da bir yıl önce değişmiştir herhalde diye düşünüyorum
![]()
![]()
![]()
![]()
Sen yetkili servisin yolunu tut. Gökhan arkadaşımızın önceki sahibinin bakımında trigeri orijinal değilmiş ve usta her deliğe farklı vida kullanmış az daha kullansa mafiş Allah korusun. Torna işi falan çıktı.
yetkili servis kazık yaaaabi ara gittim. gittiğime bin pişman oldum. yaptırmadım da. teşhis ücreti 50TL . her sökülen parça başına ücret..... bu ne yavvvv. adam mı soyuyorsunuz. bir de servis çalışanlarının ilgisizliğini de üzerine ekle.... ha bu arada masrafım ne kadar olur metin bey....
trigerin koptuğunu düşünmesi bile kötü sen en iyisi yetkili servise uğra onların garantisi altında bilgi al..
Bu benim bakım fiyatlarım
Hava filitresi= 35.24
Triger kayışı sökme takma= 145.2
Gergi rulmanı sökme takma= 6.6
Sarf Malzeme= 33
Gaz Kelebeği Temizliği= 33
Eksantrik Kayışı= 40.31
Eksantrik Kayışı= 23.76 (Çift Eksantrik var araçta)
Gergi Makarası= 55.01
Gergi Makarası= 49.76
Gergi Makarası= 47.71
Filitre Değişimi= 33
Bujiler= 42.40
Yakıt Filitresi= 10.62
Saptırma Makarası= 38.08
Devirdaim= 80.19
Antifriz 1.5 lt= 25.68
Toplam 694 lira.
Buda başka bir arkadaşın
1)triger kayışı ve gergi rulmanı
2) V kayışı ve gergi bilyası
3)devirdaim pompası
4)1.5 lt antifiriz
hepsi toplam 420 tl
Özel servis 400 lira fiyat çekmişti ama bunlara ne gergi rulmanları nede devirdaim dahildi. Yetkili serviste hem garanti var hemde temiz işçilik.
triger seti değişimiyle beraber bunlar da mı yapılıyor![]()
hocam sadece triger seti dedik hatta tirger kayışı![]()
![]()
sen ne yapmışsın böyle
![]()
![]()
![]()
Triger kayışı bağımsız olarak değişmez metinin yaptığı gibi gergi marakarası v.s. takımdır kopmle değişir.
Triger set ama devirdaim falan değişimi gerekiyor devirdaim değişmesin bu bakım hiçbir işe yaramazBenim araç ilk defa bende ağır bakıma girdi o yüzden ne var ne yok değişsin dedim
Bu dediğim 90 bin bakımı.
volkswagen yetkili servisinde mi yaptın hocam bu bakımları...
Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)
Bu Konuyu Paylaşın !