Hepsi Burada!
+ Konu Cevapla
Toplam 14 sonuç bulundu, 1 ile 14 arası gösteriliyor

Konu: su eksiltme

  1. #1
    VWTURK Üyesi sosyete06 - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Highline

    su eksiltme

    arkadaşlar aracım bir ayda bir su bitti uyarısı veriyor araba kaçakta yok nerden nereye gidiyor bu su anlamadım böyle birşeyle karşılaşan varmı lpg hortumunda kaçak vardı su kaçagı kelepçeyi sıktılar düzeldi ama halen su eksiltiyor yardımlarınızı bekliyorum

  2. #2
    VWTURK Üyesi diseqc - ait Avatar
    Lokasyon
    Rize [ 53 ]
    Marka
    Skoda
    Model
    Fabia 16V Elegance
    vardır sistemde yine bir kaçak araba ısınınca buhar olarak atıyordur birde son zamanlarda motor su kaynattıysan ondan olur yani conta yandıysa ama bu durumda araba sürekli hararet yapar delik tıkayıcı tozlar falan var araştır olmadı dökersin bitane yada ayda bir su eklersin

  3. #3
    VWTURK Üyesi sosyete06 - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Highline
    hararet yaptırmadım ısıda 90 da takılır kalır hiç şaşmaz ama eksozdan su atıyor oda normal diyorlar

  4. #4
    VWTURK Üyesi diseqc - ait Avatar
    Lokasyon
    Rize [ 53 ]
    Marka
    Skoda
    Model
    Fabia 16V Elegance
    egzosdan su atması normal oda katalatik konvektörün işii

  5. #5
    VWTURK Üyesi ugurseyhan - ait Avatar
    Lokasyon
    Kocaeli [ 41 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Diğer
    kardeş yağ soğutucu ihtimali var yağ konulan kapağın altına bi bak su damlacıkları var ise soğutucudur muhtemelen.

  6. #6
    VWTURK Üyesi hodja - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    Alıntı diseqc´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    vardır sistemde yine bir kaçak araba ısınınca buhar olarak atıyordur birde son zamanlarda motor su kaynattıysan ondan olur yani conta yandıysa ama bu durumda araba sürekli hararet yapar delik tıkayıcı tozlar falan var araştır olmadı dökersin bitane yada ayda bir su eklersin
    sıcakken buharlaşmayla bir yerlerden su kaybı mantıklı, benim araba soğukken bir yerlerden eksiltiyor bulamıyoruz. bu kanuda bilgisi olan varsa yardım bekliyorum ben de.

  7. #7
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Golf
    Radyatör suyunu koyduğun yuvarlak su kabı varya hani, onu kapağını yenisiyle değiştirip dene bakalım ne olacak...

  8. #8
    VWTURK Üyesi zabidin - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Highline
    Benim başıma da çok geldiği için yazıyorum...

    İlk ihtimal kapaktan kaçırması. Kapak belirli bir basınçtan sonra sistemde sıkışma olmasın diye bir miktar suyu atar. Ama bu basınç normalde çok yüksek bir basınçtır. Bu yüzden ayda bir su bitirmez.
    Ancak kapak arızalanmışsa ki arıza yapması sıkça görülen bir durumdur, kapağı değiştirdiğinizde sorununuz hallolur.

    Yağ soğutucusu ihtimallerden birisidir. Ancak yağ soğutucusunda çıkan problemde genellikle suya yağ karışması görülür. Kapağı açtığınızda baloncuklu bir su haznesiyle karşılaşırsınız. Ki bu iyi birşey değildir.. Radyatör temizliğine kadar yolu vardır.

    Lpg li araçlarda belirli miktarda su eksiltmesi normal olarak görülüyor. Onun dışında bağlantıları kontrol etmekte fayda var.

    Kışın aracın içerisi tek kişi giderken bile buğu yapıyorsa (klima ayarlandığı halde) kalorifer peteklerinden kaçırma ihtimali var.

    Onun dışında motorun altında bir plastik parça var.. biraz içerilerde olan bir parça... Bende o problem çıkarmıştı... Sıkıntımı o parçayı değiştirerek atlatmıştım...

    Umarım sorununuz kapaktan ve basit bir sorundur. 10 TL ye yeni bir kapak alarak sorununuzu çözersiniz...

  9. #9
    VWTURK Üyesi OverlordZ - ait Avatar
    Lokasyon
    İzmir [ 35 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8 Comfortline
    Alıntı diseqc´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    egzosdan su atması normal oda katalatik konvektörün işii
    Katalitikle alakası yok , egsoz sistemi içinde yoğunlaşan su buharı motor çalışınca dışarı atılıyor.

    Alıntı endwicklung´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Radyatör suyunu koyduğun yuvarlak su kabı varya hani, onu kapağını yenisiyle değiştirip dene bakalım ne olacak...
    Hatta kapağı değiştirmeden önce , kapağı çıkartın dişlerinin üzerini 1-2 tur elektrik bandıyla sarıp tekrar yerine takın. Benim kapağın dişlerinden buhar olarak su kaçırıyordu ona çözüm oluyor. Yukarıda söylendiği cins bir problemi varsa değiştirin gitsin en pahalısı 15 lira ...

  10. #10
    VWTURK Üyesi sosyete06 - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Highline
    Alıntı OverlordZ´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Katalitikle alakası yok , egsoz sistemi içinde yoğunlaşan su buharı motor çalışınca dışarı atılıyor.



    Hatta kapağı değiştirmeden önce , kapağı çıkartın dişlerinin üzerini 1-2 tur elektrik bandıyla sarıp tekrar yerine takın. Benim kapağın dişlerinden buhar olarak su kaçırıyordu ona çözüm oluyor. Yukarıda söylendiği cins bir problemi varsa değiştirin gitsin en pahalısı 15 lira ...
    kapakta kaçırma olsa yedek deponun üstünde antifiriz izleri olmazmı ??

  11. #11
    VWTURK Üyesi sosyete06 - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Highline
    Alıntı zabidin´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Benim başıma da çok geldiği için yazıyorum...

    İlk ihtimal kapaktan kaçırması. Kapak belirli bir basınçtan sonra sistemde sıkışma olmasın diye bir miktar suyu atar. Ama bu basınç normalde çok yüksek bir basınçtır. Bu yüzden ayda bir su bitirmez.
    Ancak kapak arızalanmışsa ki arıza yapması sıkça görülen bir durumdur, kapağı değiştirdiğinizde sorununuz hallolur.

    Yağ soğutucusu ihtimallerden birisidir. Ancak yağ soğutucusunda çıkan problemde genellikle suya yağ karışması görülür. Kapağı açtığınızda baloncuklu bir su haznesiyle karşılaşırsınız. Ki bu iyi birşey değildir.. Radyatör temizliğine kadar yolu vardır.

    Lpg li araçlarda belirli miktarda su eksiltmesi normal olarak görülüyor. Onun dışında bağlantıları kontrol etmekte fayda var.

    Kışın aracın içerisi tek kişi giderken bile buğu yapıyorsa (klima ayarlandığı halde) kalorifer peteklerinden kaçırma ihtimali var.

    Onun dışında motorun altında bir plastik parça var.. biraz içerilerde olan bir parça... Bende o problem çıkarmıştı... Sıkıntımı o parçayı değiştirerek atlatmıştım...

    Umarım sorununuz kapaktan ve basit bir sorundur. 10 TL ye yeni bir kapak alarak sorununuzu çözersiniz...


    motorun altında pilastik kapak derken tam olarak nerde bu parça birde altta kaçırma yok ki benim

    tek şüphelendiğim nokta tüp baglantı hortumlarında geçenlerde araba sıcakken bahsettiğim kelepçede damla vardı acaba ısınınca ordanmı kaçırıyor araba onu denemeliyim

  12. #12
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Seat
    Model
    Toledo 1.9 TDi Signo
    Aracınızda soğutma suyu olarak sadece su kullanmadığınızı akılda tutmak kaydıyla, kapalı devre olarak çalışan soğutma sisteminin bir yerinden sistem dışına çıktığı ve sıcaklık sebebiyle buharlaştığı makul bir yaklaşım. Ancak bunun en güzel teşhisi, buharlaşma sonucu soğutma suyu içerisindeki anti-freeze'in buharlaşan yüzeye yapışması ve kaçak olan bölgede, orjinal anti-freeze ise kırmızı, diğer anti-freeze'ler kullanılıyorsa yeşilimtrak renkte birikim veya boyama görülmesi ile mümkündür.Aracınızı 1-2 gün süreyle kullanmadığınız oluyor mu? Bu dönem içerisinde akrter koruması üzerine veya yere bir akıntı var mı? Şayet aracı uzun süreli kullanmadığınız durumlarda (ortalama 2-3 gün), akıntı emaresi görmüyorsanız soğuyma suyu hortumlarında delik olmadığı düşünülebilir. öyle bi durumda yukarıdan bakıldığında gözle görülmeyen, ancak ayna yardımıyla görülmesi mümkün olan su flanşı bölgesinin de kontorlü önemli. Zira soğutma suyunun motora giriş yeri olan flanş bölümü, olası soğutma suyu kaçağının sıcak motor etkisiyle buharlaşma olasılığı en yksek olduğu yerdir. Bunun dışında, termostat contasını kontrol edin. Yıprnamaya bağlı olarak dışarı sızdırma oranı değişecektir.

    Soğutma suyunun az olduğu yönünde aldığınız uyarı, 6 lt sıvı kapasiteli kapalı sistemden en az 1,5 ila 2 lt arasında kayıp olması durumunda verilir. Bir aylık süre derseniz ortalama günlük 50 ml ila 70 ml kaçak olduğu düşünülebilir. Bu oranda tahminen, küçük ince belli bir çay bardağının sıvı kapasitesi kadardır. Bu miktarı, kaçağın az olmadığını gösteren bir veri olarak yorumlamak mümkün.

    Özet olarak ,buharlaşmadan süphelendiğiniz yerlere tekrar bakın. Şayet anti-freeze kalıntısı yoksa, buharlaşma yok demektir. Karter koruma kapağı da dahil olmak üzere, aracın altını kontrol edin. Damlama emaresi yoksa, LPG sistemini denetleyin derim.

  13. #13
    VWTURK Üyesi sosyete06 - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Highline
    Alıntı mkubilay´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Aracınızda soğutma suyu olarak sadece su kullanmadığınızı akılda tutmak kaydıyla, kapalı devre olarak çalışan soğutma sisteminin bir yerinden sistem dışına çıktığı ve sıcaklık sebebiyle buharlaştığı makul bir yaklaşım. Ancak bunun en güzel teşhisi, buharlaşma sonucu soğutma suyu içerisindeki anti-freeze'in buharlaşan yüzeye yapışması ve kaçak olan bölgede, orjinal anti-freeze ise kırmızı, diğer anti-freeze'ler kullanılıyorsa yeşilimtrak renkte birikim veya boyama görülmesi ile mümkündür.Aracınızı 1-2 gün süreyle kullanmadığınız oluyor mu? Bu dönem içerisinde akrter koruması üzerine veya yere bir akıntı var mı? Şayet aracı uzun süreli kullanmadığınız durumlarda (ortalama 2-3 gün), akıntı emaresi görmüyorsanız soğuyma suyu hortumlarında delik olmadığı düşünülebilir. öyle bi durumda yukarıdan bakıldığında gözle görülmeyen, ancak ayna yardımıyla görülmesi mümkün olan su flanşı bölgesinin de kontorlü önemli. Zira soğutma suyunun motora giriş yeri olan flanş bölümü, olası soğutma suyu kaçağının sıcak motor etkisiyle buharlaşma olasılığı en yksek olduğu yerdir. Bunun dışında, termostat contasını kontrol edin. Yıprnamaya bağlı olarak dışarı sızdırma oranı değişecektir.

    Soğutma suyunun az olduğu yönünde aldığınız uyarı, 6 lt sıvı kapasiteli kapalı sistemden en az 1,5 ila 2 lt arasında kayıp olması durumunda verilir. Bir aylık süre derseniz ortalama günlük 50 ml ila 70 ml kaçak olduğu düşünülebilir. Bu oranda tahminen, küçük ince belli bir çay bardağının sıvı kapasitesi kadardır. Bu miktarı, kaçağın az olmadığını gösteren bir veri olarak yorumlamak mümkün.

    Özet olarak ,buharlaşmadan süphelendiğiniz yerlere tekrar bakın. Şayet anti-freeze kalıntısı yoksa, buharlaşma yok demektir. Karter koruma kapağı da dahil olmak üzere, aracın altını kontrol edin. Damlama emaresi yoksa, LPG sistemini denetleyin derim.
    dün akşam iş çıkışı baktım ve lpg ustasının tamam abi yaptım dediği yerden yine kaçırıyor sorunu buldum ya hortumu değiştircegim yada kelepçeyi ama araba ısınınca yapmıyor soguyunca yapıyor

  14. #14
    VWTURK Üyesi sosyete06 - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Highline
    arkadaşlar sorunu buldum ve bugün kendim onardım hortumları söktüm kafalarını hep yamuk kesmişler kelepçede kaçırıyormuş hepsini söktüm kafalarını ve kelepçeleri düzelttim sorun yok gibi yarın tekrar kontrol edecegim bu arada en iyi usta kendi işini yapanmış unutmayın ....

+ Konu Cevapla

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda bu konuyu görüntüleyen 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

     

Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamaszınız
  • Dosya eki gönderemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz