+ Konu Cevapla
1 / 2 Sayfa 1 2 SonuncuSonuncu
Toplam 17 sonuç bulundu, 1 ile 15 arası gösteriliyor

Konu: Patlak amortisör nasıl anlaşılır?

  1. #1
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Yozgat [ 66 ]
    Marka
    Skoda
    Model
    Superb 2.5TDI. Elegan

    Patlak amortisör nasıl anlaşılır?

    arkadaşlar,tecrübesi olanlar varsa lütfen paylaşsınlar.gazlı amortisörlerin patlak olduğu nasıl anlaşılır.İçten patladıysa sökmeden anlaşılmadığını duymuştum.Bilgisi olan lütfen paylaşsın.teşekkürler.

  2. #2
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Yozgat [ 66 ]
    Marka
    Skoda
    Model
    Superb 2.5TDI. Elegan
    gazlı amortisörlerin patladığını anlayabileceğimiz bi yöntem yok mu arkadaşlar.

  3. #3
    VWTURK Üyesi chaosmanager - ait Avatar
    Lokasyon
    Siirt [ 56 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    sökmeden net olarak anlamak zor bence...

  4. #4
    VWTURK Üyesi cenkemre - ait Avatar
    Lokasyon
    Balıkesir [ 10 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Golf 1.8 GTI
    Dostum amortisör patlağını ancak aracının gidişini dinliyerek anlayabilirsin. Özellikle çukura veya stabilize yolda giderken patlak olan taraftan ciddi anlamda rahatsız edici bir sesi rahatça duyabilirsin. Onun dışında araç hareketsiz iken de şüphelendiğin tarafa aracı yaylandıracak şekilde bastırıp aracı sallarsan extra bir sesi duyabilirsin. Tavsiyem monroe veya valeo. Kolay gelsin.

  5. #5
    VWTURK Üyesi OverlordZ - ait Avatar
    Lokasyon
    İzmir [ 35 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8 Comfortline
    Kulelere elle yüklenin , fazla bastıramamanız lazım , yinede doğru bir yaklaşım değil.

  6. #6
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    Yozgat [ 66 ]
    Marka
    Skoda
    Model
    Superb 2.5TDI. Elegan
    kuleden bakıyoruz ama anlaşılmıyo.usta içten patladıysa bu şekilde anlaşılmaz diyo.yağlı olsa anlamak çok kolay olurdu.yarın tekrar bi baktıralım.

  7. #7
    VWTURK Üyesi chaosmanager - ait Avatar
    Lokasyon
    Siirt [ 56 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    edindiğim tecrübeye göre tamamen söküp kontrol etmeden net bir sonuca varılamaz diyorum ben....

  8. #8
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Golf
    Patlak amortisör çukurdan veya engelbelerden geçerken gereğinden fazla titreşime neden olur.

    Tok bir geçişden ziyade, titreşimli ve sallantılı tepkiler verir.

    Virajlarda anlamsız yatar, düz yolda anlamsız salınımlar gözlenir.
    Bazı durumlarda patlak amortisörün olduğu tarafa doğru çöker şasi.

    Ses olarak ileri seviyedeki kaçaklarda amortisör dibine kadar oturur, ve darbe direk şasiye gelir.

    gibi gibi bir sürü his var.

  9. #9
    VWTURK Üyesi armedangel - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Seat
    Model
    Passat 1.8T Highline
    sağ elini yumurta tutar gibi yapacaksın bütün parmaklar birleşecek (baş hariç) sonra ön taraf için kulenin tam üstüne amortisorün tam üst videsının orayı sanki somunu sökecek gibi tutacaksın tüp parmaklarla (baş hariç) ve sol elinle arabayı bastıracaksın.. hafif sertce amaç amortisorun yaylanması..
    sağ elinin parmakları ile yaylanırken arada sanki vurmalar oluyorsa amortisörünle vedalaş (onca yol arkadaşlık etti) yok böyle yatağa atlarsında yaylanırya o şekilde ise kendisine şükranlarını sun (henüz yar yolda bırakmadı) birde alttan yağ kaçağı varmı diye baksan iyi olur zaten amortisorun cevresinde ıslaklığı görürsün.
    şimdi arkaları soracaksın.. karıştırma arkaları =))) şaka bir yana onlar biraz daha zor.. aracın uygun bir yeri bazen çamuruktan tutup bazen üstünden. bazen arka tampondan aynı şeyi yapıyosun.. viraz daha zor anlaması.. bir ustaya göster daha iyi..

  10. #10
    VWTURK Üyesi ugurseyhan - ait Avatar
    Lokasyon
    Kocaeli [ 41 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Diğer
    ortalama 90 100 km hızla giderken araç yoldaki esnemelerde çok yaylanıyorsa amotisörler görevini yapmıyor demektir yani sormalde araç en fazla 2 3 kere yaylanır bu çok fazla oluyorsa bozuktur ani şerit değişimlerinde arac çok yatıp sağlı sollu esniyorsa aynı şekilde ama önden sacebiri bozuksa kaputu açıp ön panelden bastırın ve hangi tarafın esnemesi yaylanması fazla ise otarfa bir sorun vardır aynı yöntem arka içinde geçerli.

  11. #11
    VWTURK Üyesi Halil Kara - ait Avatar
    Lokasyon
    Burdur [ 15 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    Bizim buraları mahvettiler, doğalgaz çalışmaları vs., adım başı kasis, çukur... Yetkili serviste amortisörlere bakın dedim, gayet iyi durumdular, değişimine gerek yok dediler. Lastik havalarını kontrol ettirdim, gerekli şeyleri uyguladılar. Fakat şehir içinde tümseklerden geçerken araç çok sert geliyor bana, bazı arkadaşların araçlarını kullanıyorum (örneğin dün 2007 corolla kullandım, gayet yumuşak geçişleri vardı) daha yumuşak, en azından sessiz geçiyor. Darbeleri hissetmek tamamen amortisörle mi alakalı, yoksa alt takıma yada herhangi başka biryere de mi baktırmak gerekiyor?

  12. #12
    VWTURK Üyesi mysempatik06 - ait Avatar
    Lokasyon
    Ankara [ 6 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Passat 1.8T Highline
    abi bence ön takımında etkisi var benim arabada öle ama dün dayımın opeli kulandım ön takımdan felaket ses geliyo ben ön takıma gircektim vaz geçtim valla şimdilik idare eder benimki opelde motor kucağında gibi ses geliyo hayret ettim valla bide bizim arabalar içeri çok ses veriyo diolar

  13. #13
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Golf
    Alıntı Halil Kara´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Bizim buraları mahvettiler, doğalgaz çalışmaları vs., adım başı kasis, çukur... Yetkili serviste amortisörlere bakın dedim, gayet iyi durumdular, değişimine gerek yok dediler. Lastik havalarını kontrol ettirdim, gerekli şeyleri uyguladılar. Fakat şehir içinde tümseklerden geçerken araç çok sert geliyor bana, bazı arkadaşların araçlarını kullanıyorum (örneğin dün 2007 corolla kullandım, gayet yumuşak geçişleri vardı) daha yumuşak, en azından sessiz geçiyor. Darbeleri hissetmek tamamen amortisörle mi alakalı, yoksa alt takıma yada herhangi başka biryere de mi baktırmak gerekiyor?

    Ön ve arka takımın şasi bağlantı noktalarındaki mühendislikle ilgili öncelikle.
    Akabinde bu bağlantı noktalarındaki kauçuk burç ve takozların yıpranmamış olması gerekir.

  14. #14
    VWTURK Üyesi Halil Kara - ait Avatar
    Lokasyon
    Burdur [ 15 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    Alıntı endwicklung´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
    Ön ve arka takımın şasi bağlantı noktalarındaki mühendislikle ilgili öncelikle.
    Akabinde bu bağlantı noktalarındaki kauçuk burç ve takozların yıpranmamış olması gerekir.
    Teşekkürler. Takozlara da baktırdım, önceki 2001 passatımda takozlardan yana sıkıntım vardı zaten, ilk o aklıma geldi. Herhangi bir sıkıntı yokmuş. Bana lastik havalarından gibi geliyor. Servise gittiğimde lastiğin havasının fazla olduğundan şüphelendiğimi söyledim, ölçtüler ve fazla değil azmış, biraz daha bastılar, iyice sertleşti araç
    Tekrar servise gidince lifte kaldırıp bir daha baktırıcam. Açıkcası bir sorun varsa da yaptırmayacağım, yaptırsam bile bu yollara 2 gün dayanmaz, sadece bilgimiz olsun.

  15. #15
    VWTURK Üyesi
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    Golf
    nitrojen tavsiye ederim. Aynı basınç değerlerinde nitrojen kullanılmış lastiğin esnekliği daha fazla.

+ Konu Cevapla
1 / 2 Sayfa 1 2 SonuncuSonuncu

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda bu konuyu görüntüleyen 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

     

Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamaszınız
  • Dosya eki gönderemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz