Hepsi Burada!
+ Konu Cevapla
Toplam 13 sonuç bulundu, 1 ile 13 arası gösteriliyor

Konu: Bogaz Kelebegi

  1. #1
    VWTURK Gold Member ofazli - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer

    Bogaz Kelebegi

    Merhaba arkadaşlar dün servise gittim frenlerden gelen bir ses için. Kontak anahtarnın girmiş oldugu kısımda bir problem vardı onu halletmek için tamamen direksiyon kısmını söktüler tabiki imo devreye girdi bilgisayar sistemine bagladılar ve check yaparken motor elektrik arızası verdi nereden kaynaklandıgını anlamadım servisteki kişinin söyledigine göre bogaz kelebeginde bir arıza olabilecegini söyledi. Hataları sildi yeniden programlama yapmaya çalıştırı bu seferde devir 1000 ve 1100 arasında gidip geliyor. bunun böyle olması tabiki kalkışlarda ve düşük devirlerde arabanın hıçkırık tutumuş gibi gitmesine neden oluyur.Birde gaz telinin çok gergin oldugunu söyleyiyerek biraz gevşetti tamamen arabamın kullanışı degişti. Şimdi gelelim kişinin dedigine göre hava filitesi kutu dışı oldugu için bogaz kelebeginin ileride sorun çıkaracagını söyle hava filitrem buarada raid max flow rölantinin ise kullanarak düzelecegini söyledi içime biraz kurt düştü acaba gerçekten düzelirmi yoksa yeniden ayarmı yaptırmam lazım veya ayarın haricinde bogaz kelebegimi degiştirmemmi lazım birde kutu içi hava filitresi önerdi siz hangisini önerirsiniz kutu içimi yoksa kutu dışımı ? ve hangi marka önerirsiniz şimdiden teşekkürler

  2. #2
    VWTURK Üyesi audici - ait Avatar
    Lokasyon
    YURTDIŞI
    Marka
    Audi
    Model
    A3 1.6 Attraction
    Alıntı ofazli´isimli üyeden Alıntı
    Merhaba arkadaşlar dün servise gittim frenlerden gelen bir ses için. Kontak anahtarnın girmiş oldugu kısımda bir problem vardı onu halletmek için tamamen direksiyon kısmını söktüler tabiki imo devreye girdi bilgisayar sistemine bagladılar ve check yaparken motor elektrik arızası verdi nereden kaynaklandıgını anlamadım servisteki kişinin söyledigine göre bogaz kelebeginde bir arıza olabilecegini söyledi. Hataları sildi yeniden programlama yapmaya çalıştırı bu seferde devir 1000 ve 1100 arasında gidip geliyor. bunun böyle olması tabiki kalkışlarda ve düşük devirlerde arabanın hıçkırık tutumuş gibi gitmesine neden oluyur.Birde gaz telinin çok gergin oldugunu söyleyiyerek biraz gevşetti tamamen arabamın kullanışı degişti. Şimdi gelelim kişinin dedigine göre hava filitesi kutu dışı oldugu için bogaz kelebeginin ileride sorun çıkaracagını söyle hava filitrem buarada raid max flow rölantinin ise kullanarak düzelecegini söyledi içime biraz kurt düştü acaba gerçekten düzelirmi yoksa yeniden ayarmı yaptırmam lazım veya ayarın haricinde bogaz kelebegimi degiştirmemmi lazım birde kutu içi hava filitresi önerdi siz hangisini önerirsiniz kutu içimi yoksa kutu dışımı ? ve hangi marka önerirsiniz şimdiden teşekkürler
    Arac daha evvelden de silkeleme yapiyormuydu?
    Hata kodu tamircinin hatasimi?
    Hata kodu numaran ne idi?
    Hata kodun silindikten sonra tekrar geldimi?
    Bogaz kelebegi temizlenerekmi yeni adaptasyon yapildi?
    Hangi motordan bahsediyoruz?
    Tamir esnasinda motor kismina dokunuldumu?

  3. #3
    VWTURK Gold Member ofazli - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    Alıntı audici´isimli üyeden Alıntı
    Arac daha evvelden de silkeleme yapiyormuydu?
    Hata kodu tamircinin hatasimi?
    Hata kodu numaran ne idi?
    Hata kodun silindikten sonra tekrar geldimi?
    Bogaz kelebegi temizlenerekmi yeni adaptasyon yapildi?
    Hangi motordan bahsediyoruz?
    Tamir esnasinda motor kismina dokunuldumu?
    Aracım ilke önce bu kadar silkinme yapmıyordu. Arada sırada yapıyordu gazdan ayagımı çektigim anda bir silkelenme gaza bastıgım andada bir silklenme yapıyor
    2. 0980 e basarak bir şeyler yaptı birde 001 yaparak baktı 001 yazarak baktıgı zaman ekranın altındaki 000001 ler 10000 oluyordu oda 00001 de iken 00100 a geldigi zaman kontagı kapatıp açıyordu yine 10000 oluyordur. Hata kodunu tam olarak bende bilemiyorum okadar hazlı geçiyorki menüler bişi anlamadım bile. Siemens in yeni çıkarmış oldugu dokunmatik ekranlı bir bilgisayardı baktıgı
    3. Hatanın konu tamircinin hatasımı tam olarak bilemiyorum. Çünkü servise ben frenlerden gelen ses için gitmiştim ama kontak anahtarı icene dibe dayandıktan sonra araba çalışıyordu onuda arada degiştirelim dedi bende tamam dedim yolda bırakmasın o arada imo devreye girdi komple sisteme bir bakalım dediler o arada adaptasyonda oldu bir türlü adaptasyon olmadı. Açık hava filitresi oldugu için dediler eski filitreyi takıcaksın ve bogaz kelebegi degişecek tarzında bir şey söylediler ama idare ettigi yere kadar götür dediler
    4. Hata kodu silindi ama şuanda halen hata kodu varmı tam olarak bilemiyorum ama tahminim halen hata kodu var gibime geliyor
    5. Yeni adaptasyon yapıldıktan sonra ben hava filitesi baglantılarının sökülüp bogaz kelebeginin bezle silinmesini istedim. O arada tamirci abi bu gaz teli çok gerdin bunu biraz gevşeteyim dedi be oradaki bir klipsi çıkartıp biraz daha geriye taktı bundanda pek memnun degilim çünkü daha önceki hali çok daha iyiydi.
    6. 1997 model 6n 1.6 8V motor. ( Motor numarasını vermem gerekmi )
    7. Motor kısmında bir oynama yapılmadı sadece yapılan bogaz kelebegini bezle temizlenmesi ve gaz telinin çok gergin denilerek biraz daha geriginliginin alınması
    Bunun haricinde aracım halen silkiniyor ve devir 1000-1100 arasında geziyor bir türlü düşmüyor ne yapmam lazım ???

  4. #4
    VWTURK Üyesi audici - ait Avatar
    Lokasyon
    YURTDIŞI
    Marka
    Audi
    Model
    A3 1.6 Attraction
    ECU SIFIRLAMA islemi. Polo 6 (N) ler icin.

    [01 - Motorelektronik] ->
    [08 - Måleblokke] ->

    Marelli (1AV) - AEE, AFH
    Måleblok 001 (-> Gasspjældtilpasning) ___( GAZ KELEBEGI... )

    Motronic - AER/AEX/AKV/ALL/ANX/APQ
    Måleblok 098 (-> Gasspjældtilpasning)

    [04 - Skift til Grundindstilling] (adaptasyona gec)


    Galiba iki tur adaptasyon var. Motor kodun hangi kategoride ise oradaki yazan islemin uygulanmasi gerekir.

  5. #5
    VWTURK Üyesi Tansu - ait Avatar
    Lokasyon
    YURTDIŞI
    Marka
    Aracım Yok
    Model
    Aracım Yok
    maf sensörü bozulmuş olmasın??? debimetre yani...

  6. #6
    Emekli Forum Sorumlusu YES 04 - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    bendede war polo 6n ve filtre yüzünden bu tip sorunlar yaşayabilceğini hiç sanmıorum, hangi servise gittiğini merak ediyorum, özelden bana yollarsan sevinirim, kötülemek gibi olmasın fakat, bu tip arızalar b ulunup, silindikten sonra arabanın rölantisini v.s herşeyini baştan programlamak gerekiyor -ki
    benim servisim benim ustalarımöyle yapıyor, ve arabamın deviri hep sabit. hiç bir problem yaşamıorum, boğaz kelebeği temizlendikten sonra VAG yardımı ile hata kodları bulunur, ve ona göre işlem yapılır, benimki hep öyle oluyor, hatalar bulunuor, siliniyor, we arabanın komple rölanti ayarları en baştan teker teker kontrol edilip yenilenip günvelleştiriliyor.

  7. #7
    VWTURK Gold Member ofazli - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    arabamın chip i marelli chip araba sapa saglamdı rölantide hiç bir sorun yoktu ama adaptasyon yaptıktan sonra okadar hızlı geçiyorki adamlar ben bile anlamadım ne yaptıgını sadece yazdıklarını görebildim bizde sildikten sonra yeniden ayar vs vs işlemi yapmıyor tamam abi hata kodunu sildik sorun yok deniyor ama bilemiyorum acayip uyuzlandım

  8. #8
    VWTURK Gold Member ofazli - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    Arkadaşlar bogaz kelebegi degişerek sorunu çözebildik. Fiyat olarak 400 YTL istendi sizce fiyat makulmüdür. Birde hava filitresini degiştirmemi söylediler sizde kutu içimi almam lazım yoksa aynen üzerinedekine devammı edeyim sizce hangi marka ve hangi şekil

  9. #9
    VWTURK Gold Member _cem_ - ait Avatar
    Lokasyon
    İstanbul [ 34 ]
    Marka
    Volkswagen
    Model
    ===Volkswagen===
    Filtreyle bi alakası yok,bizim arabalarda filtre kullanabiliosunuz,ama filtrenin montajı da çok önemli.Boğaz kelebeği gayet uygun fiyata.Geçen sene bizimki bozulmuştu yaklaşık 109.000'de serviste 710 ytl istemişlerdi biz parçacıdan 400'e bulmuştuk ama orjinaldi,yan sanayiyse sizin bulduğunuz pahalı..

  10. #10
    VWTURK Gold Member ofazli - ait Avatar
    Lokasyon
    Denizli [ 20 ]
    Marka
    Diğer
    Model
    Diğer
    yok yan sanayi degil bizimkiside orjinal parça

  11. #11
    Forum Koordinatörü TİN - ait Avatar
    Lokasyon
    İzmir [ 35 ]
    Marka
    Aracım Yok
    Model
    Aracım Yok
    Belki açık hava filtresi Polo'larda sorun yapmayabilir ama eğer montajı hatalıysa negatif performansa neden olabilir (Yarın bakarız inşallah Orçun )..

    Ben genelde; orijinal bir kit olmadıktan sonra kutu içi filtreden yanayım..

  12. #12
    VWTURK Üyesi audici - ait Avatar
    Lokasyon
    YURTDIŞI
    Marka
    Audi
    Model
    A3 1.6 Attraction
    Bogaz kelebegini deneyip ariza duzelmediginde cikarip geri eskisini takiyorlarsa musteri acisindan cok iyi bir uygulama. Eger oyle yaptilarsa o ustaya guvenmeye devam et derim.

  13. #13
    Kardeş hata yapıyorsun. Boğaz kelebeği öyle bir anda bozulacak bir alet değil. Boğaz kelebeğini güzelce bir temizlesinler ve düzgün bir ustaya (vw yetkili servislerinin kullandığı tarzda) adaptasyon yaptır. Hemen Boğaz kelebeğini değiştirme derim.
    Umarım geç kalmamışımdır....

+ Konu Cevapla

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda bu konuyu görüntüleyen 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

     

Yetkileriniz

  • Yeni konu açamazsınız
  • Konuya cevap yazamaszınız
  • Dosya eki gönderemezsiniz
  • Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz