PDA

Tam Sürüm Bilgini Göster : passat 1.9 tdi geç çalışma



korhan212
28-02-12, 13:33
mrb arkadaşlar
1.9 tdi passat sabahları ilk çalıştırmada geç marş alıyor.yaklaşık 7-8 saniye marş süresi oluyor
gün içinde başka sorun olmuyor.sadece ilk çalışmada geç marş ve çalışırken duman ve koku oluyor bir kaç saniyede kayboluyor sanki boğuluyormuş gibi
marş dinamosu bakımı yapıldı
ısıtma bujileri dördü yeni takıldı
akü ölçüldü normal dendi
mazotu geri kaçırma yok
enjektörler sorunsuz kontrol edildi
benim aklıma gelen hararet müşürü -kızdırma rölesi ve kontak termiği kaldı
acaba bunlardan yaparmı
ayrıca kontağı açınca sıcaklık +3 dereceden sonra kızdırma ışığı hemen sönüyor sıcaklık eksilerde iken kızdırma süresi uzuyo ve araba 4- 5 saniyede çalışıyo
birde ışıkarın sönmesini beklerken sol taraftan sigorta kutusunun ordan tek tık diye bi ses geliyor sanki röle sesi gibi bir ses
fikri olan arkadaşlara tşkler

yakuzz
29-02-12, 11:27
İlk akla gelen ve bakılması gereken herşeye baktırmışsınız. Geriye mazot kalıyor. Aldığınız yeri değiştirebilirsiniz, kaliteli bir katkı koyabilirsiniz.

Soğuk havalarda (-10 civarı) 3-4 saniye süren marş süresi bende de oluyor ki zaten normali bu. Yine soğuk motordan yoğun duman çıkışı, o berbat koku da normal. Ama 7-8 saniye marş oldukça uzun bir süre. Ateşleme elemanları normalse, motor yağı uygunsa (kış şartlarına uygun düşük vizkositeli) ve kompresyon yeterliyse, dediğim gibi geriye mazot kalıyor. Depo bitmek üzereyken biraz daha zor çalışabiliyor mesela.. Yada kalitesiz yakıt, su olan yakıt illaki geç çalışır.

Aşırı soğuklarda (-15 ve altı) kontak termiği temas sıkıntısı yaşatabiliyor. İçindeki metallerle ilgili bir sıkıntı sanırım.. Ama bu durumda ya hiç marş basmıyor yada yada aralıklarla devre tamamlandığı için yine aralıklarla motor çeviriyor ve haliyle geç çalışma oluyor. Bahsettiğiniz röle sesi bende de var. Yine + sıcaklıklarda bujilerin erken ısınması, - derecelerde geç ısınması da normal.

Hararet müşürü sorunları ilk çalıştırmada değil, sonraki çalıştırmalarda kendini belli eden bir sorun.

Bilgi olsun diye yazayım, bu sene kaldığım yerde -30'u araç bilgisayarında gördüm. Ve sadece o gün ilk marşda çalışmadı. İkinci marşda 5-6 saniye gibi bir sürede çalıştı. Çıkan dumanı ve kokuyu tahmin edersiniz zaten.

korhan212
29-02-12, 16:44
tşkler ilginiz için
ama bahsettiğim röle sesi bu sabah kontağı açtım ses çıkmadı arada bazan röle sesi olmuyor
ayrıca sıcaklık en fazla -5 dereceyi gördü burda ve -5 derecede 3 4 saniyede çalışan araba
sıcaklık yüseldikçe ilk marş süresi uzuyor.mesela bu sabah scaklı +4 dereceydi ve marş süresi uzundu yine
ilk marştan sonra kesinlikle sorun yok gün içinde saniyesinde alıyor.
benim aklıma aküde gelmeye başladı kış girmeden ölçtürmüştüm şarz gerekli dedi servis ve şarz oldu
akü 2.5 yıllık
hararet müşürüne gelince aracı aldığım arkadaş anlattığına göre usta müşürün orjinal olmadığını
ve değişimesi gerektiğini söylemiş fakat değişince bu kez klima kapalı iken fanı direk çalışmaya başlamış
eskisini takıyorlar kontağı açıyorlar fan çalışmııyor yenisini takıyorlar fan çalışıyormuş bu yüzden tekrar eskisini takmış
acaba sebebi ne olabilir müşürmü arızalı yoksa başka bişeymi
üç özel servis ve bir yetili servis sorun yok diyo bilgisayar bağlıyorlar hata yok yani

METEGE
29-02-12, 17:08
Kontağa gaza basmadan birkaç saniye basın bıraktığınız anda mtlaka araç çalışacaktır. Kontak çevrili iken aracın alışmasını beklemeyin. Normalde akü soğuk havada sorun çıkarır siz hava ısındıkça geç çalıştığını söylüyorsunuz. Biraz garip geldi..Ama araçta bi sıkıntı olduğunu zannetmiyorum.

METEGE
29-02-12, 17:10
Aşırı soğuklarda (-15 ve altı) kontak termiği temas sıkıntısı yaşatabiliyor.
Ben de yaşıyorum o sorunu arasıra kontak anahtarından içeri kontak spreyi sıkınca geçiyor sorun. Ne kadar soğuk olursa olsun çevirmeye başladığınız anda tepki veriyor anahtar....

korhan212
29-02-12, 21:14
Kontağa gaza basmadan birkaç saniye basın bıraktığınız anda mtlaka araç çalışacaktır. Kontak çevrili iken aracın alışmasını beklemeyin. Normalde akü soğuk havada sorun çıkarır siz hava ısındıkça geç çalıştığını söylüyorsunuz. Biraz garip geldi..Ama araçta bi sıkıntı olduğunu zannetmiyorum.

tam anlamadım marşa bi kaç saniye bastıktan sonra kontağı kapatıp tekrar marş yapmakmı
demek istediniz.

yakuzz
01-03-12, 10:53
Bahsettiğiniz müşür pahalı birşey değil. Yetkili servisde değiştirtebilirsiniz. Özel servisler herşeye "orjinal" diyorlar. Bahsedilen röle sesini sabah soğuk havalarda ve ilk çalıştırmada sık sık duyuyorum, muhtemelen aşırı soğuklarda çalışan bir elemana ait.

Akü aslında ilk akla gelecek olan şey. Ama siz "aküye bakıldı normal" deyince es geçmiştim. Diesel motorlarda akünün amperi çok ama çok önemli. Hele kışın çok daha önemli. Ömrünü tamamlamış bir aküden verim alamazsınız. Şayet tanıdığınız varsa, sağlam ve amperi yüksek bir aküyü bir günlüğüne isteyin. Ortaya çıkacaktır.

Kontak basma hadisesine gelince, motor dönmeye başladıktan sonra çıkan ses illaki farklı olur. Dönen motora rağmen kontak çevireceğinizi sanmam.

tpower
01-03-12, 11:41
Musur falanda degistirdikten sonra esas aracinizin soguk iken silindirlerin kompresor basinclarini olcturun... Kompresor Segmanlariniz bitmis olabilir... Bu en buyuk sebeptir

METEGE
01-03-12, 13:08
tam anlamadım marşa bi kaç saniye bastıktan sonra kontağı kapatıp tekrar marş yapmakmı
demek istediniz.

Kontağı çevirin araç motor hareketlendikten bir kaç saniye sonra bırakın araç çalışacaktır. Yani araç çalışana kadar basmanıza gerek yok marşa. Dizellerde böyledir bu sıkışmayla patladığı için mazot...

korhan212
01-03-12, 16:16
sorun ilk çalıştırma olduğu için akü biraz zayıf diye düşünüyorum çünkü akşam bırakıyorum arabayı sabah çalıştırmak istediğimde süre uzun oluyor.gün içinde sorun yok tabi fazla km de yapmıyo araba yani evden işe 10 km yol yapıyor akü tam şarz edemiyo belki
geçen ay servise aracı akşam bıraktım sabah ilk marşa biz bakalım dediler baktılar usta hiç bi sorun yok ama akü şarz gerekli dedi ve şarz ettiler
akü durum raporlarını gösterdi şarzı tamam dedi.iki gün normal çalıştı sonra süre uzamaya başladı ama en soğukta bile 7-8 saniyeyi geçmedi.
akü 2.5 yıllık çelik akü ve 80 amper.
şimdi tekrar servise gidip hem hararet müşürünü hem aküyü yenilemeyi düşünüyorum

mustafaata
01-03-12, 22:13
bakılacak yerlerin hepsini kontrol etmişsiniz, benim aklıma manifold da kurum olma ihtimali geliyor.

freetime
03-03-12, 15:05
hocam birde avans ayarına baktırın değeri düşükse geç çalışır hararet müşürü orjinal değilse yapar ben bu sene 3 tane değiştim orjinal diye veriyorlar hep arızalı en servisten aldım şimdilik bir sıkıntı yok

korhan212
03-03-12, 19:31
hocam birde avans ayarına baktırın değeri düşükse geç çalışır hararet müşürü orjinal değilse yapar ben bu sene 3 tane değiştim orjinal diye veriyorlar hep arızalı en servisten aldım şimdilik bir sıkıntı yok

sizdedemi geç çalışma vardı hararet müşürü değiştiniz
müşür değişince geç çalışma olayı sona erdimi

freetime
04-03-12, 01:46
evet hararet müşürünü değişince sıkıntı kalmadı hararet ibresi normaldi fakat ısıtma bujilerini çalıştırmıyordu sabah soğuklarda 2 kere marşa basmadan almıyordu araba ama şimdi tek marşda -20 derecede sıkıntı yok birde ustam avans değeri kışın 65 olması gerek dedi 65 yaptı tabi bu değer orjinalmi yoksa ustamın değerimi bilmiyorum :) ama hararet müşürü değişince arabanın yakıttı bile değişti bence değiştirin birde sabah +3 dereceden sonra hemen sönüyor demişsiniz o derecede hemen sönmemesi gerek belli bir zaman beklemesi lazım sonuçta su soğuk

nasuhcimeli
09-03-12, 21:16
merhaba gittiğiniz ustalar müşürün kaç derece okuduğunu bilgisayardan bakıp ölçtüler mi?

korhan212
10-03-12, 02:51
merhaba gittiğiniz ustalar müşürün kaç derece okuduğunu bilgisayardan bakıp ölçtüler mi?

bilgisayara bağlandı ama galiba ölçmediler. özel serviste usta müşür orjinal değil dedi orjinal diye bi müşür taktı bu seferde klima kapalıyken klima fanı çalıştı
eskisini taktı tekrar oda çıkamadı işin içinden.+3 derece sıcaklıktan sonra kızdırma ışığı anında sönüyor sıcaklık eksilerde iken süre 4-5 saniye sürüyor ve 5-6 saniyede çalışıyor.gün içinde sorun yok sadece motor soğukken ilk marşta süre uzun
bugün aküye baktım yeşil ışık yoktu siyahtı akünün ışığı acaba akü zayıf ondanmı yoksa kızdırma erken sönüyo ondanmı çözemediler

nasuhcimeli
10-03-12, 09:34
ilk başta araç vas programına bağlanıp yada vag com da olur hararet müşürünün deracesinin ölçülmesi ve gösterge ile aynı olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir. eğer değerler tutmuyorsa hararet müşürünün değişmesi sorununuzu çözebilir. ve bence akılda bir şüphe varsa her ne olursa olsun pek pahalı değil ondan dolayı hararet müşürünü değiştirin küçük ve basit bir parça aklınızdan ona dair şüpheyi elemiş olursunuz.

freetime
12-03-12, 01:02
hocam benim araçda göstergede sıkıntı yoktu ama ısıtma bujileri çalışmıyordu sönüyordu hemen vas programında hararetinki normal olarak gösteriyor ama birde şu var benim aracın hararet müşürü 4 bacaklı bazıları 2 bacaklı 2 bacaklı olan hem ısıtma bujilerini kontrol ediyor hemde harareti 4 bacaklı olan ise ayrı ayrı 3 derecede hemen sönmemesi gerek sonuçta su soğuk ve daha fazla beklemesi gerek birde şöyle yapıp deneyin aracın hararet müşürünün kablosunu müşürden sökün kontağı açtığınızda ne kadar yanacak lamba ve sabah bu şekilde çalıştırın çalışması fark edecekmi hararet müşürünün sağlamlığını ve arızasını daha kolay fark edersiniz kabloyu çıkarmak kolay zaten