PDA

Tam Sürüm Bilgini Göster : Problem midir Değil midir ?



golfesk
30-11-11, 10:32
Arkadaşlar aracımda BRC marka Lpg kiti takılı 6 aylık zaman içinde herhangi bi problem karşılaşmadım fakat yakın zaman diliminde sabahları ilk çalıştırdırmadan sonra gaza geçiş esnasında eğer duruyorsam kalkış esnasında gaz vermekte zorlanıyorum ilk zamanlar stop ediyordu huyunu öğrendikten daha temkinli kaldırıyorum ama bana bi yerde bi problem var gibi geliyor 1.6 sr motorda bu sorunu yaşayan arkadaşlar var mı ? bir diğeri ise aracı park ederken direksiyonu sağa sola manevralarda devir saati devamlı yükselip düşüyor bazende stop ediyor. bu tip sorunları yaşayan arkadaşların fikir ve görüşlerini ihtiyacım var şimdiden tşkler...

metinmb407
30-11-11, 10:39
Park sorununu bende yaşıyorum. Bir kaç kişiye sordum normal diyorlar. Çözemedim. Park ederken stop etmeyi motor soğuk olduğu zamanlarda yapıyor. Lpg kiti Atiker. Demekki kit ile alakalı değil bu genel bir sorun bu.

golfesk
30-11-11, 10:40
eyvallah metin birader ...

metinmb407
30-11-11, 10:46
Birde aklıma gelmişken lpg devir sabitleyici modül var. Her lpg kiti kendisi için geliştirdimi bilmiyorum ama Atikerde var gördüm. Bunu da araştırabilirsiniz. Lpg ms lerini sabitliyor eğer ki bir düzensizlik varsa. Zaten rölantide titremeyi ms deki düzensizlik oluşturuyor ve her enjektör-piston ateşlemesine değişken şekilde gaz gidiyor. Bunun önüne geçmek için geliştirilmiş bir ara modül. Nereye takıldığını bilmiyorum ama sanırsam lpg enjektöründeki kablolara bağlanır.

golfesk
30-11-11, 10:48
buna benzer bi şeyi bende duymuştum ama tam ayrıntılı bilmiyorum nasıl çalıştığını ..

fati
30-11-11, 11:29
bende 2004 1.6 golf5 var. bende sabah çalıştırdığımda gaza geçmesini bekliyorum. geçince tam kalkarken stop ediyor. sonra tekrar çalıştırıp gaza geçmesini bekliyorum. bu sefer stop etmiyor. yani 2. çalışmada normale donuyor. havaların soğuk olmasına bağlıyorlar. BRC kit var bende.

golfesk
30-11-11, 11:40
ani kalkış ta stop ediyor ama şöyle yavaş kalkmada etmiyor bazen devir saati bi an stop edecekmiş gibi oluyor debriyaja basarak toparlıyorum sanırım genel bi sorun ...

Jön Türk
30-11-11, 11:41
Arkadaşlar aracımda BRC marka Lpg kiti takılı 6 aylık zaman içinde herhangi bi problem karşılaşmadım fakat yakın zaman diliminde sabahları ilk çalıştırdırmadan sonra gaza geçiş esnasında eğer duruyorsam kalkış esnasında gaz vermekte zorlanıyorum ilk zamanlar stop ediyordu huyunu öğrendikten daha temkinli kaldırıyorum ama bana bi yerde bi problem var gibi geliyor 1.6 sr motorda bu sorunu yaşayan arkadaşlar var mı ? bir diğeri ise aracı park ederken direksiyonu sağa sola manevralarda devir saati devamlı yükselip düşüyor bazende stop ediyor. bu tip sorunları yaşayan arkadaşların fikir ve görüşlerini ihtiyacım var şimdiden tşkler...

Takılalı kaç bin km oldu? filtreyi ve enjektörleri kontrol ettirin.

golfesk
30-11-11, 11:47
6000 km...

fati
30-11-11, 11:54
benim sadece arabayı ilk çalıstırdığımda oluyor. devir saati bi dusup bi kalkıyo sonra stop ediyo. 1gun kullanmadığım zamanlarda oluyo. ani kalkıslarda falan olmuyor. bende neyden kaynaklandığını bulamadım.

glf26
30-11-11, 14:57
Ercan,

moralini bozmak istemem ama bence normal bir durum değil.
Mutlaka ayarlarda bir sıkıntı vardır.
Ben taktıralı 20 bin km olacak neredeyse hiç öyle bir sıkıntı yaşamadım.
Yalnız şunu fark ettim,LPG filtesi dolmaya yakın (10 bin km'de bir değişiyor) benzinden gaza geçişlerde hafif bir sarsıntı oluyor (otomatik şanzımanın vites atması gibi sanki).
Şayet gazı katkılı alıyorsan filtre tıkanmış olabilir.Bence takdırdığın yere bir göstermekte fayda var.

Cadillacman
30-11-11, 15:55
Aynı sorun bendede var. sabahları gaza geçişte araba silkeliyor devir saati bir düşüp bir kalkıyor biraz gidince bişey kalmıyor. bu yanlızca soğuk motorda ilk çalıştırmada oluyor motor sıcaksa hiç olmuyor. bendede brc var özellikle bu sorunu çözmek için lpg geçiş ısısını yükselttirmiştim ama bi fayda sağlamadı. zaten günde 1 kere 10 sn yaşadığım bi problem olduğu içinde servise tekrar gidip kurcalamak istemedim.

surcom
30-11-11, 16:26
Sebebi şu arkadaşlar Lpg sisteminizin ayarlarında derece ayarı biraz düşük Lpg ye geçme ayarı 32 derecede iken aynı sorunlar bende de vardı Dereceyi 37 yapınca sıkıntı kalmadı Lpg özellikle sabahın soğuğunu hiç sevmez Araç yeteri kadar ısınmadan lpg ye geçerse araçta sarsıntı olur devir saati bir yukarı bir aşağı hareket eder araç devri dengelemek için uğraşır durur Lpg ayarı yapan bir yere gidip derecenizi kontrol ettirin Yazın hiç önemi olmayan lpg ye geçiş derecesi kışın kendisini gösterir Bu geçiş döneminde araç ısısı arttıktan sonra da sorun kalmaz Araç sıcak haldeyken de bu problemler yaşanıyorsa farklı sorunlar olabilir

golfesk
30-11-11, 16:28
ufuk abi bi yerlerde bi problem var ama bende çözemedim motor soğukken yapıyor bu hariç hiç bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar genel bi sorun var sanırım arkadaşların yazdıklarına da bakılırsa ama sende yok muş bu da ilginç bi şey ayni motor olmasına rağmen .

golfesk
30-11-11, 16:31
Lpg ısısı yükseltildi fakat problem devam ediyordu sona tekrar normal ısıyı ayarlandi.

smyrna82
30-11-11, 16:59
sabahları motor soğukken lpg ye geçişte sarsıntı yapması normal bir durum değil aynı sorun geçen yıl bende de oldu bende sanırım soğuklardandır diye üzerinde fazla durmadım sonra baktım ki havalar düzeldi hala aynı servise götürmek için bir gün önce aradım ve durumu söyledim enjektörlerden kaynaklanıyor dediler ve ücretsiz olarak değiştirdiler bu arada lpg kiti zavoli şu anda yaklaşık 9 aydır problemsiz şekilde kullanıyorum ne arıza ışığı yanıyor nede soğuklarda ilk çalıştırmada titreşim devir düşüklüğü vs. sorun çıkmıyor

cem41
30-11-11, 20:26
benim borada akl motor 60bin kmdir atıker var ve 2aydır bende araç 3000km yol yaptım hiç bir sorun yok daha bi kere stop olayı yaşamadım 6n2 polomda bu olayı yaşıyordum ondada boğaz kelebeği arızalıydı ondan kaynaklanıyordu

yavuz2844
30-11-11, 20:39
bende 2005 golf var 15 aydır brc kullanıyorum hep aracıma nerede lpg ucuzsa orda alıyorum suan 1,89 tl lik gaz alıyorm 40 lt gazla 500 km yol yaparım hiç şaşırmaz hiç bir sorun yasamadım...saat gibi

fati
30-11-11, 23:54
15krs nası yakıyorsun imkansız gibi birsey abi :S uzun yolda bile 17kurus yakıyorum, oda uzun yolda yani :S hayret ettim şuanda

golfesk
01-12-11, 01:53
sanırım servis yolu gözüküyor normal olmayan bi şeyle var .

fahri16
01-12-11, 10:38
ısı sensörünü kontrol ettırın. sorun yoksa yenı kalıbrasyon yaptırın lpg geçiş sıcaklıgını 35 C makul . Şahsen yaz kış 35 C kullanıyorum. 2. kışa girdim herhangı bır sıkıntım yok

glf26
01-12-11, 11:06
Ercan LPG konusunda hiç tecrübeli değilim,ama bence filteleri bir kontrol ettir (LPG filtresi)
Benim montaj yaptırdığım yer,eğer katkılı gaz kullanırsanız bir süre sonra filtrelerin tıkanabileceğini ve sorun yaratacağını anlatmıştı.Çünkü motordaki kurum sökülüyormuş,bu da bazı yerlerin tıkanmasına sebep oluyormuş.Dediğim gibi bu konuda tecrübem yok,sadece duyduğum kadarıyla aktardım,Belki işine yarar.

nurigökay
01-12-11, 11:31
aynı sorun bende yaklaşık 3 buçuk yıldır var.lpg ye geçtiğinde araba aptallaşıyor birkaç dakika gaz yememe stop etme gibi sorunlar yaşadım yaşamaya devam ediyorum.benim sorunumun çözümünü biliyorum ama usta düzeltmiyor kendisine çok güveniyor ama sorunumu da halledemiyor biraz kibirli usta.manifıolda giren gaz hortumlarını ne kadar kısa kullanırsanız araba lpg de o kadar rahat çalışır benim arabamda kimi uzun kimi kısa bu yüzden soğuk motor dengesiz çalışıyor ısınınca saat gibi.bu arada lpg kitim brc.tenefüste yazıyorum umarım teşbihte hata olmamıştır:)

metinmb407
01-12-11, 11:33
aynı sorun bende yaklaşık 3 buçuk yıldır var.lpg ye geçtiğinde araba aptallaşıyor birkaç dakika gaz yememe stop etme gibi sorunlar yaşadım yaşamaya devam ediyorum.benim sorunumun çözümünü biliyorum ama usta düzeltmiyor kendisine çok güveniyor ama sorunumu da halledemiyor biraz kibirli usta.manifıolda giren gaz hortumlarını ne kadar kısa kullanırsanız araba lpg de o kadar rahat çalışır benim arabamda kimi uzun kimi kısa bu yüzden soğuk motor dengesiz çalışıyor ısınınca saat gibi.bu arada lpg kitim brc.tenefüste yazıyorum umarım teşbihte hata olmamıştır:)

Hortumların kısa tutulması kısmına katılıyorum. 16V motorun en nefret ettiğim kısmı lpg enjektörünün konacak yerinin dar olmasından dolayı motor kapağının kapanmaması. Bu yüzden sıkıntı çıkabiliyor.

golfesk
01-12-11, 12:14
sorunlar ortak genelde.

golfesk
02-12-11, 15:42
arkadaşlar bu gün servise götürdüm aracı sorunu soguk motorda gördüler ( bir kaç saat bekledikten sonra ) pc ye bağlayıp bütün ayarları kontrol ettiler yol testi yapıldı anormal bişey görülmedi fakat araç benzinde rölantide dururken çok az olsa gazı basıp çektiğimizde biraz oynama mevcut devir saatinde gazda sanırım bunu biraz daha belirgin hale geliyor boğaz kelebeğinden şüphelendik başka bi ustaya gidip kontrol amaçla pc bağlatıp boğaz kelebeğini baktırdım açısı yüksek dedi temizlenmesi gerekiyor dedi sanırım boğaz kelebeğinin bi temizliğe ihtiyacı var.burdan paylaşmak istedim temizlendikten inşallah sorun ortadan kalkar ...

nurigökay
02-12-11, 18:29
moral bozmak gibi olmasın ama kalkmaz aynı şeyleri ben çok denedim çünkü

golf-blk
02-12-11, 21:49
Arkadaşlar aracımda BRC marka Lpg kiti takılı 6 aylık zaman içinde herhangi bi problem karşılaşmadım fakat yakın zaman diliminde sabahları ilk çalıştırdırmadan sonra gaza geçiş esnasında eğer duruyorsam kalkış esnasında gaz vermekte zorlanıyorum ilk zamanlar stop ediyordu huyunu öğrendikten daha temkinli kaldırıyorum ama bana bi yerde bi problem var gibi geliyor 1.6 sr motorda bu sorunu yaşayan arkadaşlar var mı ? bir diğeri ise aracı park ederken direksiyonu sağa sola manevralarda devir saati devamlı yükselip düşüyor bazende stop ediyor. bu tip sorunları yaşayan arkadaşların fikir ve görüşlerini ihtiyacım var şimdiden tşkler...


Merhabalar bahsettıgınız konu problemdır.Ancak cok kolay halledılır.Aracınızın lpg'ye gecıs ısısı yanı motor sıcaklık ısısı dusuk oldugu zaman bu prıblemı yapar.Aracınızı lpg kıtını bılgısayara baglatıp lpg'ye gecıs ısısını arttırdıgınız zaman bu sorun kalmayacaktır. Benım daha oncekı kullandıgım aracta da ılk lpg'ye gecıste gaz yemıyordu yada arac stop edıyordu.Ben ankara'da yasarken opel astra aracım vardı.Atıker kıt vardı aracta.Lpg'ye gecıs 35 dereceydı.Ben 40 dereceye cıkarttıgımda bu sorun soguk park ederken ya da soguk kalkıslarda sorun bıtmıstı.Tavsıye ederım.Bılgınıze...

DoquKan*
02-12-11, 23:17
enjektorlerınde sıkıntı olsa nden sadece soğukta yapsın ki bunu bu brc de bende bu sıkıntıyı yaşıyorm arac ısınana kdar eğer ışığa yakalanırsam arkadakıler başlıyor kornaya sanki araba gidiyo ben götürmüyorm gbi :) araç ısındktan snra ne performansta bişey oluyor nede stop etme sorunu herşey geçiş ısısında büyük ihtimalle :)

golfesk
03-12-11, 01:44
sorunlar ayni ama çözümleri çok değişik nedense .

ayhan66
06-12-11, 20:39
Geçen yıl aynı sorunu ben de yaşıyordum(Atiker), özellikle sabahları ve ışıklarda tüpe geçişte stop ediyordu,filtreleri değiştirdim biraz düzelir gibi oldu fakat ara ara tekrarlıyordu ve Atiker yetkili servise gittim, bilgisayara göre her şey normal görünüyordu, İlgili usta lpg enjektörlerini temizlemeyi önerdi ve enjektörleri temizleme makinasına bağladılar,enjektörlerden birisi sorunlu çalışıyordu ve temizleme başarısız oldu, yeni enjektörleri taktığım günden beri hiç bir problem yaşamadım.

cherokee51
07-12-11, 10:34
Ercan daha önce 2001 model Golf 4 1.6 SR otomatik vites aracım vardı. Aracı aldığımda 80.000 km ve tüpsüzdü. Ben otomatikte yakıt çok olduğu için BRC marka LPG kiti taktırdım. Taktığım günden itibaren satana kadar hiç olumsuz bir (sabah stop etme, direksiyon çevirdiğinde devir düşmesi vs gibi) sorunla karşılaşmadım. demek istediğim yanlış montaj hatası yüzünden bu tip sorunlarla karşılaşılabileceği. Mesela manifolda gelen lpg hortumlarının çok uzun tutulması ve programla ilgili hatalar gibi.
Niğde de Ateşoğulları LPG var. konularında oldukça iyiler ve BRC servisi. Şu anda FSI ve TSI motorlara problemsiz BRC lpg takıyorlar. Eğer aramak isterseniz telefon numaralsı 0388 213 40 36. sahiplerinden Zafer Bey'i isteyin, benim adımı ve selamımı söyleyin sorununuzun çözülmesi için size yardımcı olacaktır.

golfesk
07-12-11, 18:34
Ercan daha önce 2001 model Golf 4 1.6 SR otomatik vites aracım vardı. Aracı aldığımda 80.000 km ve tüpsüzdü. Ben otomatikte yakıt çok olduğu için BRC marka LPG kiti taktırdım. Taktığım günden itibaren satana kadar hiç olumsuz bir (sabah stop etme, direksiyon çevirdiğinde devir düşmesi vs gibi) sorunla karşılaşmadım. demek istediğim yanlış montaj hatası yüzünden bu tip sorunlarla karşılaşılabileceği. Mesela manifolda gelen lpg hortumlarının çok uzun tutulması ve programla ilgili hatalar gibi.
Niğde de Ateşoğulları LPG var. konularında oldukça iyiler ve BRC servisi. Şu anda FSI ve TSI motorlara problemsiz BRC lpg takıyorlar. Eğer aramak isterseniz telefon numaralsı 0388 213 40 36. sahiplerinden Zafer Bey'i isteyin, benim adımı ve selamımı söyleyin sorununuzun çözülmesi için size yardımcı olacaktır.

ilgin için çok tşkler ugur abi dün serviste bogaz kelebeği adaptasyonu yapıldı daha önceden de brc servisinde pc de kit ayarları kontrol edilmişti 1 günlük sürüş zarfında ilk çalıştırmada kalkışlardaki gaz yememe olayı %80 azaldı diyebilirim stop edecek duruma gelmiyor en azından bahsettiğiniz yerden bilgi amaçlı danışacağım .

golfesk
29-12-11, 19:20
arkadaşlar aracımdaki problem % 100 olarak çözülmüştür diyebilirim sorun motor sıcaklığını lpg sistemindeki ölçen müşür deymiş müşür değiştirilmiştir tam sıcaklığı okumadan gaza erken geçişte probleme neden olmuyormuş şu an aracım 35 derece gaza geçiyor tam hareket göstergesi başlangıç çizgilerini geldiğinde gaza geçiş yapıyor ve kalkışlarda gaz yememesi ortadan kalkmıştır bu tip sorunları olan arkadaşlara belki yardımım olur diye yazmayı düşündüm ...