PDA

Tam Sürüm Bilgini Göster : USTAYA SOR



Sayfalar : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

arman
09-12-11, 23:20
Ekrem ustam merhabalar , aracım golf 5 2007model 1.6 fsi tiptronic. Araç yeni servisten geldi boğaz kelebeği temizlendi, v kayışı değişti. Sanayide tıkanmış olan katalizörü değiştirdim. Araç 130u geçmiyor. Bilgisayara bağlıyorsun hata vermiyor. Benzin filtresine baktık , katalizörlere baktık , araca naptıysak 130u geçiremedik. Bir süre boyunca 130 la dip gaz gidince araçta hata oluyor PRNDS ekranda tümü yanıyor ve vites boşa geçiyor. aracı kapatıp açıyorsun 10 saniye bekliyorsun düzeliyor. En sol şeritte giderken bu hiç hoş olmuyor..Sizce sorun nedir?

yeni bir olay daha başıma geldi ekliyorum. Temde gidiyorum 130 ile dip gaz gene arabayı zorladım gene PRNDS tümü yandı ekranda ve araba inanılmaz çekişten düştü. viteslere atıyor ama resmen gitmiyor . Bu durum ne ile alakalıdır ? arabayı kapatıp açıyorum gene eski haline dönüyor ama 130u gene geçemiyor.


Saygılar,,

sefacan
10-12-11, 21:10
ustam manuel vites jetta için hang işanzıman yağını önerirsiniz..10 40 uygunmudur..yada bi sorun cıkartırmı..sentetik yağlardan bahsediyorlar.. doğgrusu nedir

gökhan4
12-12-11, 12:21
ustam benim de bir sorum olacak 200 model golf 4 trigeri set olarak almayı düşünüyorum hangi marka ve nereden almalıyım hesaplı bildiğiniz veya önerebileceğiniz bir yer var mı

yukselselim
12-12-11, 22:01
2005 model caddy aracımda normal gaza basarken hiç ses gelmemesine rağmen kalkarken 1. vites ve 2. viteste arabayı sallayarak bayağı bir ses yapıyor 3. ve sonrası viteslerde
devir yükselttiğinde daha az oluyor. ses daha çok sürtme sesi gibi aralık aralık fakat bayağı var küt küt diye. geri viteste hiç bir problem olmuyor şase bağlantısında bir vida kırılmış olabilir dediler
ama bilmiyorum. neden olabilir acaba.

WWW USTA
13-12-11, 10:40
kolay gelsin ekrem usta golf 4 gti aracım var ve araçta chip tuning var daha önce 7200 rpm de limitöre girerken şimdi vitesler de farklılık göstermeye başladı ve 6800 rpm de kesmeye başladı bunun sebebi ne olabilir? saygılar.

enjektörleri temizletin.

WWW USTA
13-12-11, 10:43
Ekrem ustam merhabalar , aracım golf 5 2007model 1.6 fsi tiptronic. Araç yeni servisten geldi boğaz kelebeği temizlendi, v kayışı değişti. Sanayide tıkanmış olan katalizörü değiştirdim. Araç 130u geçmiyor. Bilgisayara bağlıyorsun hata vermiyor. Benzin filtresine baktık , katalizörlere baktık , araca naptıysak 130u geçiremedik. Bir süre boyunca 130 la dip gaz gidince araçta hata oluyor PRNDS ekranda tümü yanıyor ve vites boşa geçiyor. aracı kapatıp açıyorsun 10 saniye bekliyorsun düzeliyor. En sol şeritte giderken bu hiç hoş olmuyor..Sizce sorun nedir?

yeni bir olay daha başıma geldi ekliyorum. Temde gidiyorum 130 ile dip gaz gene arabayı zorladım gene PRNDS tümü yandı ekranda ve araba inanılmaz çekişten düştü. viteslere atıyor ama resmen gitmiyor . Bu durum ne ile alakalıdır ? arabayı kapatıp açıyorum gene eski haline dönüyor ama 130u gene geçemiyor.


Saygılar,,

şanzıman arızası var sizin araçda bunu görmeniz şanzıman elekroniginden blok okutun burdan hatayı göreceklerdir yağ basınç muşuru arızalı olabilir.

WWW USTA
13-12-11, 10:44
ustam manuel vites jetta için hang işanzıman yağını önerirsiniz..10 40 uygunmudur..yada bi sorun cıkartırmı..sentetik yağlardan bahsediyorlar.. doğgrusu nedir

castrol 75/80 yağ koydurun.

WWW USTA
13-12-11, 10:46
ustam benim de bir sorum olacak 200 model golf 4 trigeri set olarak almayı düşünüyorum hangi marka ve nereden almalıyım hesaplı bildiğiniz veya önerebileceğiniz bir yer var mı

tiriger hassas bir konu oldugundan ben servisten orjinal alıyorum sizede tavsiyem servisten orjinal alın dışardan taktırın.

WWW USTA
13-12-11, 10:48
2005 model caddy aracımda normal gaza basarken hiç ses gelmemesine rağmen kalkarken 1. vites ve 2. viteste arabayı sallayarak bayağı bir ses yapıyor 3. ve sonrası viteslerde
devir yükselttiğinde daha az oluyor. ses daha çok sürtme sesi gibi aralık aralık fakat bayağı var küt küt diye. geri viteste hiç bir problem olmuyor şase bağlantısında bir vida kırılmış olabilir dediler
ama bilmiyorum. neden olabilir acaba.

motorun çalışması nasıl aracınız kaç km de 1 ve 2 de yapıyor diyorsunuz motorda tekleme varsa bunu yapıyor caddy ler bakmak lazım.

askinemre
14-12-11, 18:08
usta kolay gelsin 2001 bora tredline var.1 vitese geçirirken zor geçmeye başladı sebbi ne olabilir sence (2.ve 3.ve diğer viteslerde bir sorun yok......)

2005polo
15-12-11, 13:34
ustam merhaba. benim araç 2005 polo basicline.
tek problemim tüp taktırdıktan sonra boşa atmalarda stop etme sorunu var.
ilk başlarda tüpten diye düşünerek göstermediğim usta kalmadı.
tüpün beynini de değiştirdim. olmadı.
sonra farkettim ki benzinde de stop ediyor.
boşa atınca stop ediyor. ama hep değil bazen oluyor bu. sorunu yetkili servisler de çözemedi.

kiziroğlu
15-12-11, 14:03
merhaba ustam. 99 polo classic 145 bin km düz vites aracım var. aracımda yağ eksiltmesi oluyordu. 5 bin km de 1 lt yaklaşık. geçenlerde bişey fark ettim. aracımla rampa aşağı 5. vites gaza dokunmadan 90-100 km hızla yaklaşık 3 km indikten sonra gaza basınca yoğun mavi duman atıyor. birkaç saniye sonra mavi duman kesiliyor. normal günlük kullunımda (düz yollar, rampa yukarı vs.) mavi dumana rastlamadım. sadece anlattığım zamanlarda yapıyor. yorumlarını bekliyorum. teşekkür ederim.

WWW USTA
17-12-11, 17:15
usta kolay gelsin 2001 bora tredline var.1 vitese geçirirken zor geçmeye başladı sebbi ne olabilir sence (2.ve 3.ve diğer viteslerde bir sorun yok......)

1. vites seklomeç sarısı aşınmıştır birde şanzıman yağını konrol edin.

WWW USTA
17-12-11, 17:17
ustam merhaba. benim araç 2005 polo basicline.
tek problemim tüp taktırdıktan sonra boşa atmalarda stop etme sorunu var.
ilk başlarda tüpten diye düşünerek göstermediğim usta kalmadı.
tüpün beynini de değiştirdim. olmadı.
sonra farkettim ki benzinde de stop ediyor.
boşa atınca stop ediyor. ama hep değil bazen oluyor bu. sorunu yetkili servisler de çözemedi.

adaptasyon sorunu var sizin araçda bunu yaptırın ve tekrar lpg ayarı yapın sorun düzelir.

WWW USTA
17-12-11, 17:19
merhaba ustam. 99 polo classic 145 bin km düz vites aracım var. aracımda yağ eksiltmesi oluyordu. 5 bin km de 1 lt yaklaşık. geçenlerde bişey fark ettim. aracımla rampa aşağı 5. vites gaza dokunmadan 90-100 km hızla yaklaşık 3 km indikten sonra gaza basınca yoğun mavi duman atıyor. birkaç saniye sonra mavi duman kesiliyor. normal günlük kullunımda (düz yollar, rampa yukarı vs.) mavi dumana rastlamadım. sadece anlattığım zamanlarda yapıyor. yorumlarını bekliyorum. teşekkür ederim.

sizin aracın motoru ve sibop lastikleri iyi degil en azından sibop lastiklerini degişseniz bu sorun biter.

recep0835
17-12-11, 17:36
USTAM ARACIMIN EGR ARIZASI VARMIŞ BUNUN ANLAMI NE ACABA.BUYUZDEN MOTOR ARIZA IŞIGI YANIYOR.BUNUN TAMİRİ VARMI YADA DEGISTIORECEM MI PARCAYII.FORMLARDA TEMIZLETMEKTEN BASSTMİŞLERR ACABA OLURMU.EGR YUZUNDENDE KATALITEZORDE ARIZA YAPARMI?. EGR NIN BOZUILMASI BANA NE GIBI ZARARLARI OLURR..ARACIM ÇOKMU YAKAR YADA ANİ BİR ARIZA CIKARIRMI?ARACIM 2001 MODEL 6N2 POLO.

cem41
18-12-11, 03:15
ekrem bey 2001 bora manuel şanzıman yağı 75/80mi yoksa 75/90mı birde kimi komple değiş diyor kimiside elletme diyor tam bir cevap bulamıyorum varmıdır komple değişimden sonra sorun çıkarma ihtimali ne dersiniz, yoksa sadece eksikse tamamlattırıp öyle bırakayımmı

TOYOTA
18-12-11, 09:45
Ustam aracın karterinden yağ kaçağı vardı ve sanayideki ustama gittim ustam karter tapamın karşı tarafı yalama olmuş dedi.Bunu düzeltmek için karteri söküp tornacıya götürmem gerektiğini ve ayriyetten yeni karter contası vs vs anlattı bu iş bana maliyetli ve sorunlu olcağa benziyor daha kolay bir çözümü var mı karteri sökmeden şimdilik teflon bant ile sarıp sıktık yağ kaçağı yok ama bir daha ki yağ değişiminde yine aynı sorun olucak.Araç 2005 polo.

2005polo
19-12-11, 09:30
bunu yetkili serviste en az 2 kez yaptım daha sonra gaz ayarı en az 10 kez. ama sorun halolmadı. daha yetkili seristen çıkar çıkmaz yaptı.

2005polo
19-12-11, 14:07
adaptasyon sorunu var sizin araçda bunu yaptırın ve tekrar lpg ayarı yapın sorun düzelir.

bunu yetkili serviste en az 2 kez yaptım daha sonra gaz ayarı en az 10 kez. ama sorun halolmadı. daha yetkili servisten çıkar çıkmaz yine yaptı

cafer80
21-12-11, 22:58
Benim 2001 Boram var otomatik vites. benim aracımda da aynalar aynı şekilde çalışıyor bende bozuk olduğunu düşünmüştüm. meğer herkesin aynası aynı imiş....

59abt
22-12-11, 16:15
ekrem usta merhaba, 2011 caddy team 1.9 tdi aracım 15bin km ye kadar sorunsuz kullandım.sonra abt chıp yaptırdım. 30 bin bakımından sonra arabam 5. viteste 4000-4050 deviri geçememeye başladı.serviste bilgisyara bağladık sorun yok gözüktü.lastiklerve jant orjinal ebat ve diş derinliği de 4.7 mm debriyaj aksamı sorunsuz turbo basıncı normal. şimdi 40 bakımını yaparken carbon clean da yaptırıp tüm filtreleride değiştiricem( sorun ararken mazot ve hava filtreyi de ekstradan değiştirmiştim).benim bu arabanın sorunu ne olabilir?katalizatör de normal duruyor ama.bilemedik.eskiden 5000 devri rahatlıkla görüyordu zaten abt chıp yapılıp hız ve güç artırılınca doğal olarak 5000 devir altında kalmaması lazım sanıyorum. birde eksoz veya manifoldda kurum oluşmuş olabilir tarzı bir bilgi var kurum oluşmuş olabilirmi? temizliği yapılabilir mi? yoksa yeni parçalarla değiştirmek mi gerekir. son olarak egr (egr valfi) ne demek bu parça arızalı olabilir mi egr yi iptal ederek çalıştırsak arabaya zararı olur mu bir rivayete göre kurum oluşumunu engeller diyorlar egr iptal edilirse .önerilerini bekliyorum.

manzut2000
26-12-11, 14:22
ustam selamlar 2007 jetta çıkma çelik jant alsak üzerindeki biconlar çelik janta olur mu?

hakan.kestek
28-12-11, 23:11
Ustam kolay gelsın. Golf 5 fsilarda açı sensörüne baglı TERMİK dedikleri bir parca var bu parca nedır ne ıse yarar fıyatı ve tam olarak nerde oldugu hakkında bılgı verırmısın? sımdıden cok tskler.

caucasian
04-01-12, 11:03
ustam selam
2001 model 156.000 km de; 1.4 16 V polo trigeri değiştirteceğim bu ay içinde...
hangi parçalar değişmelidir ve fiyatlar ne civardadır. uygun olan markalar hangileridir. bunlar haricinde tavsiyelerine de açığım. şimdiden teşekkür ederim.

polo_2006
04-01-12, 11:14
Ustam arabanın tüm bakımını yeni yaptırdım 600 lira para verdim, soruma gelince araç ankarada soğuk havada sabahları tek seferde marş almıyor (onun haricinde herşey normal), ama marşla birlikte sabah biraz gaza basınca çalışıyor, aracı mersine götürdüm iş için sabahları tek seferde çalışıyor sürekli tık yok, eskiden soğukta çalışmama gibi bir sorunu yoktu, acaba sorun nerde ustam, ne yapmalıyım?

alikabus
05-01-12, 12:39
hayıtlı olsun Ekrem abi almışsın makinayı.. bir gün geleyim de yakından bakalım..

METEGE
05-01-12, 13:10
Ustam merhaba, iki sorum olacak....
1-ilk defa dizel araç kullanıyorum ve ilk yağ değişimini yapacağım. Sarsıntısız ve daha sessiz çalışması için hangi marka kaç numara yağı tercih etmeliyim.
2-Sadece ikinci viteste ve kolda titreşim görüyorum. Düşük devirde ve sakin vites attığım zaman devir kaç olursa olsun titremiyor ama birici vites devri yükseltip ikiye attığımda gözle görülür bir titreşim var.İlginçtir elimi vitese koyduğumda tüm viteslerde aynı titreşimi almama rağmen ikinci viteste kol da titriyor.....Forumda arkadaşlar kafamı karıştırdı. Acaba vites kolundan mı, şanzımandan mı yada vites kolunun hareket ettirdiği şişten midir yada başka birşey midir. Teşekkür ederim.

omershener
06-01-12, 12:41
Ustam hayırlı işler,
Benim 2001 1,4TDI Polo'm var. (6N2)

sabahları zor çalışıyordu, özel servise gittim. aküden dediler. ama bir kızdırmalara bakalım bakalım dediler ve 1 tane değiştirdiler. sonra 1Km uzaklıkta elektrikçiye geçtim aküyü değiştirdim. buraya kadar herşey normal. ancak aküyüde değiştirdikten sonra 2-3Km gittim dükkanımın önüne park ettim. ah, oda ne? geri vitese takıyorum, ayağımı debriyajdan çekiyorum bir noktadan sonra araba motorun ön tarafından doğru bir kasılma ve titreme yapıyor. sadece geri viteste oluyor ve tüm aracı titretiyor. ilginç olan servise ne zaman gitsem ardından başka problemlerde çıkıyor. alakası var mı bilmem. ertesi gün yine servise gittim. arabanın alt tarafından baktılar ettiler "büyük ihtimalle sol şanzıman kulakçığı, alacağız deneyeceğiz 165TL" dediler. aynı zamanda "zararı yok, böylede kullanabilirsin, ileri viteslerde bir şey yok zaten" dediler.

Ustam sen bu konuda ne diyorsun? Değerli vaktinide alacağım ama bana bir akıl versen. bu sorun nedir? Nasıl hallederim?

baris1.6
06-01-12, 19:35
2005 1.6 exclusive 100.000 km deki passat aracıma 2010 yılında double din taktırdım. aynı yere geri vites kamerası da taktırdım. kısa süre sonra hem geri vites kamerası hem park sensörü çalışmaz oldu. son zamanlarda durduğu yerde akü boşalma sorunu yaşamaya başladım 2 yıllık mutlu aküyü değiştirdim varta akü taktım, arıza cihazına bağlıyoruz sorunsuz çıkıyor. sizce sorun ne olabilir çalışmayan geri vites kamerasından ya da park sensöründen kaçak yapıyor olabilir mi? bu tip sorunlar nasıl çözülür? sonradan elektronik eklemeler için röle gibi bişey yapılması gerekir mi?

drysr
07-01-12, 18:07
selamlar ustam benizm bora 2000 aracımın benzin ışıgı düz yolda giderken yandı yaklaşık yanmasına 29 km vardı fakat benzin aldım sönmedi.İBRE NORMA YARIMA YAKIN GÖSTERİYOR FAKAT BENZİN IŞIĞI YANIYOR.SAYGILAR

Sinan kamis
07-01-12, 21:26
peki araçda ses varmı şıkırtı felan enjektör ayarıda bozulmuş olabilir.siz marş dinamo bakımı yapın marş devrini bi ölçsün usta bakalım kaç basıyor.Evet şıkırtı var enjektörlerinde korinklerini değiştiler ama değerler aynı değişmedi arabadan soğudum vallahi ustam motorda sıkıntılı yani kasıntılı çalışıyor yardım et ekrem usta..

ilkerr
09-01-12, 12:25
ustam merhabalar aracim touran motor kesintisi hakkinda soru sormustum aracimi makinaya baglattim ve enjektor sorunu oldugunu 3. enjektorun 3 kusur devirli calistigini soylediler ve motorun yolda kitlenme sansi oldugunu soylediler.boyle bir kitlenme sorunu olurmu? birde ankarada 2003touran 2.0 tdi 136b aracima orjinal enjektor bulabilecegim bir yer vede fiyat bilgisi vermeniz mumkunmu? cok acil lutfen detayli bilgi.

cocha_man
09-01-12, 16:33
slm.foruma yeni üyeyim.bana acil yardım gerekiyor.motor rektefiyemi istiyor bilmiyorum.

özg80
11-01-12, 11:49
bende 2000 model bora var hava soğukken özellikle ilk marşa basarken arabanın bagajıda açılıyo halbuki öylebir özellik yok diye biliyorum daha sonra araba ısınınca normale dönüyor.nedir acaba bunun sorunu.ama bunu her zaman yapmıyo arada bi yapıyo bu aralar biraz fazlalaştı.

ibrahim 1945
11-01-12, 12:26
merhaba usta. aracım bora 1.6 comfortline. uğuldama problemi var. araç ilk çalıştıktan 3-4 saniye sonra uğuldama oluyor rölantide. belirgin bir uğuldama. belki vitesteyken de oluyor tabi ama haliyle duyulmuyor. sorun ne olabilir. bir de hal sensörü bozukmuş. bu ne işe yarar. değiştirmezsem ne olur. teşekkürler.

metinn87
12-01-12, 00:56
foruma yeni katıldım gezinirken sizin bölümünüzü gördüm. işinizin ehli olduğunuzu ve yardım severliğinizden dolayı kutlarım. benim allaha şükür bir problemim yok tek sıkıntım aracımın belirli aralıklarda duman atıyor olması araca işden eve evden işe günde 2-3km anca biniyorum bu nedenlede sanırım partikül filtresindeki pislikler birikiyor ve eksozdan arada duman ve koku çıkıyor. aracım 2011 caddy trendline bundan önce 2008 vardırdı böyle bir sıkıntım olmamıştı

mehmettutgun
15-01-12, 00:30
2003 model otomatik vites BRC marka tüplü aracımda ABGASS WERKSTATT (EMISSION WORKSHOP) hatası alıyorum ve bu hata hiç sönmüyor.. Sadece bilgisayara bağlanınca hata kayıtları silinince gidiyor.. Hatalar silinince benzinde binersem bu hata oluşmuyor, tüpe aldığım anda hata oluşuyor ve bir daha benzinde kullansam da sönmüyor.. Ustalar; boralar tüpü kabul etmiyor, hata vermesi normal diyorlar, sizce de normal mi ?? Bu hata yanacak mı sürekli, yoksa ustalar bilmiyorlar mı ??

MKT
15-01-12, 01:00
merhabalar
8 aylık 1,2 tsi jettam var. Son zamanlarda vitese geçme sıkıntısı görüyorum araçta bilhassa geri vitese geçerken. Anormal olan durum nedir? servis yolu gözüktümü yoksa ?

fboydas
15-01-12, 14:02
selam,

geçen hafta bakım yaptırırken sonunda trigeri de iş yerime yakın bir yetkili serviste değiştirttim. ertesi gün arabamı aldım. geçen hafta sonu evden bir yere giderken ilk çalıştırdığımda arabamın benzinli olmasına rağmen motordan dizel gibi ses geldiğini farkettim. 2-3 dakika sonra araba ısınınca ses gidiyor. bu ses motor soğuduktan sonra çalıştırmada yapıyor. sıcakken hiç bir şey yok. ses gelirken arabada hiç bir sarsıntı veya tekleme yok.

bir kaç kişi fincandan kaynaklandığını söyledi. bu şekilde arabayı kullanmamda bir sakınca var mı?

fikirlerinizi alabilirmiyim

teşekkürler

selhan62
17-01-12, 11:54
Herkese iyi günler.Ustam benim derdim yakıt sorunu.Yeni aldığım aracın yakıt sarfiyatını bilmek istiyorum.Ara. golf 1,6 DSG 2008 model prımelıne donanım 33.000 km de ve bakımları yapılmış.Bugün benzin aldım ve kafam allak bullak oldu.Malum konuyu ilk açtığım zaman benimlen aynı özellik de ki aracı kullanan arkadaşların yakıt değerlerini görüp ona göre aracımı kıyaslamak istedim.Fakat arkadaşların değerlerini görünce kendi aracım da bir sorun olduğunu düşündüm.

Aracımın 30.000 bakımını yaptıktan sonra depomu aynı istasyondan ve aynı pompadan tabanca atana kadar, zorlamadan yani fullemişdim.Aracımlan yaklaşık 55 km yol yaptım.55 km de ne kadar yaktığımı görmek için bugün opette aynı pompaya yanaştım ve yakıt aldım.Tabanca atana kadar aldığım yakıt tamı tamına 28.43 TL idi. Yani KM de yaklaşık 0.517 KRŞ benzin yakmıştı. Ben şok vaziyetteydim.Aracım komşumun BMW 5.23 İA sı kadar yakıt yakmıştı.

İstanbul da sürekli görüştüğüm servis de ki ( ACARLAR - BEYKOZ ) ustamı aradım ve kendisine aldığım yakıt miktarı ve yaktığı değerleri ilettim.Kendisinin bana söyledikleri aynen şöyle..

1- Araçlar yakıt türü ne olursa olsun kış mevsiminde fazla yakar.

2-Aracı kısa mesafede kullandığın için ( sabah işe gidiş 6 km, eve dönüş 6 km ) motor tam olarak hararet yapmadığından daha fazla yakmakta.

3-Kullandığım araç 2008 1,6 benzinlinin DSG' nin yakıt değerlerini şöyle değerlendirdi.

KIŞ MEVSİMİ ŞEHİR İÇİ : 0,45 - 0,50 KRŞ aralığında
KIŞ MEVSİMİ UZUN YOL :0,35 - 0,40 KRŞ aralığında

YAZ MEVSİMİ ŞEHİR İÇİ :0,35 - 0,40 aralığında
YAZ MEVSİMİ UZUN YOL: 0,30 - 0,35 aralığında

yaktığını belirtti.Arkadaşalr dediğim gibi sorduğum ustama güvenim tam fakat yazdığım değerlere itiraz eden arkadaşlar gerekçeleriylen beraber yazarsalar sevinirim.Sonuç da yazılan mesajlardan yola çıkarak ya aracımda sorun aricam yada normal değerleri buysa aracımı satılığa çıkartacam...

METEGE
18-01-12, 13:14
Herkese iyi günler.Ustam benim derdim yakıt sorunu.Yeni aldığım aracın yakıt sarfiyatını bilmek istiyorum.Ara. golf 1,6 DSG 2008 model prımelıne donanım 33.000 km de ve bakımları yapılmış.Bugün benzin aldım ve kafam allak bullak oldu.Malum konuyu ilk açtığım zaman benimlen aynı özellik de ki aracı kullanan arkadaşların yakıt değerlerini görüp ona göre aracımı kıyaslamak istedim.Fakat arkadaşların değerlerini görünce kendi aracım da bir sorun olduğunu düşündüm.

Aracımın 30.000 bakımını yaptıktan sonra depomu aynı istasyondan ve aynı pompadan tabanca atana kadar, zorlamadan yani fullemişdim.Aracımlan yaklaşık 55 km yol yaptım.55 km de ne kadar yaktığımı görmek için bugün opette aynı pompaya yanaştım ve yakıt aldım.Tabanca atana kadar aldığım yakıt tamı tamına 28.43 TL idi. Yani KM de yaklaşık 0.517 KRŞ benzin yakmıştı. Ben şok vaziyetteydim.Aracım komşumun BMW 5.23 İA sı kadar yakıt yakmıştı.

İstanbul da sürekli görüştüğüm servis de ki ( ACARLAR - BEYKOZ ) ustamı aradım ve kendisine aldığım yakıt miktarı ve yaktığı değerleri ilettim.Kendisinin bana söyledikleri aynen şöyle..

1- Araçlar yakıt türü ne olursa olsun kış mevsiminde fazla yakar.

2-Aracı kısa mesafede kullandığın için ( sabah işe gidiş 6 km, eve dönüş 6 km ) motor tam olarak hararet yapmadığından daha fazla yakmakta.

3-Kullandığım araç 2008 1,6 benzinlinin DSG' nin yakıt değerlerini şöyle değerlendirdi.

KIŞ MEVSİMİ ŞEHİR İÇİ : 0,45 - 0,50 KRŞ aralığında
KIŞ MEVSİMİ UZUN YOL :0,35 - 0,40 KRŞ aralığında

YAZ MEVSİMİ ŞEHİR İÇİ :0,35 - 0,40 aralığında
YAZ MEVSİMİ UZUN YOL: 0,30 - 0,35 aralığında

yaktığını belirtti.Arkadaşalr dediğim gibi sorduğum ustama güvenim tam fakat yazdığım değerlere itiraz eden arkadaşlar gerekçeleriylen beraber yazarsalar sevinirim.Sonuç da yazılan mesajlardan yola çıkarak ya aracımda sorun aricam yada normal değerleri buysa aracımı satılığa çıkartacam...
Aracınız gayet normal yakıyor arkadaşımda var fsi DSG yakıt değerleriniz aynı....

teknikmurat
20-01-12, 02:52
ustam merhabalar.Birkaç sorum olacaktı.Aydınlatırsanız memnun olurum..
Aracım 2000 bora trenline.Brc gaz takılı. 135 binde taktırmıştım şu an 163 binde araç..aracı aldıktan sonra triger debriyaj son olarakta buji kablosu ve bujilerini değiştirdim..Gaz filtresinide 153 binde filan değiştirmiştim..
Sıkıntım ise kış günlerinde araç sıralı sistemde benzinde gaza geçince motor tam olarak ısınmadığında aracı boşa alıp beklerken rolentide titreme oluyor ve harekete geçince araçta kerkinme oluyor..Araç ısısı normal sıcaklığa ulaşınca bu titreme ortadan kalkıyor.. gaz servisi ateşleme sistemindedir dedi buji ve buji kablolarını değiştirmeme rağman bu kesilmedi..yeniden gaz ayarı yaptırmak için gideceğim..Rampa çıkışlarında araç çekiştende düşmekte.. Dikkat etmem gereken noktlar nelerdir.
Diğer bir sorum bujileri değiştirdim ama bosch un bujilerini yani 3 tırnaklı olanlardan taktık yine. Lpg için ayrı bujiler üretilmiş tek tırnaklı.bunlardan takmanın avantajı veya dezevantajı nelerdir.
Son olarak araca hangi yağı tavsiye etmektesiniz şu an 0-30 kullanıyorum 10-40 la arasında performans farkı olurmu.Teşekkürler...

polo_2006
20-01-12, 11:04
Ustam arabanın tüm bakımını yeni yaptırdım 600 lira para verdim, soruma gelince araç ankarada soğuk havada sabahları tek seferde marş almıyor (onun haricinde herşey normal), ama marşla birlikte sabah biraz gaza basınca çalışıyor, aracı mersine götürdüm iş için sabahları tek seferde çalışıyor sürekli tık yok, eskiden soğukta çalışmama gibi bir sorunu yoktu, acaba sorun nerde ustam, ne yapmalıyım?

Ustaaaam nerdesin, arabayı yaptırdım boğaz kelebeği kirlenmiş kirden dolayı motor kelebeği sabah açamıyormuş, sorun ondan kaynaklanmış, söktü temizledi yerine taktı şimdi canavar gibi, ama adaptasyon fln hiçbişey yapmadık sorunsuz da çalışıyor, bu boğaz kelebeği niye kirleniyor anlamadım. Bu arada haharet müşürü de bozulunca arıza kodu veriyormuş baktık kod vermedi, şimdilikte canavar gibi çalışıyor.

WOLKSVAGEN61
20-01-12, 21:29
arkadaşlar bende 2002 2500cc 88hp uzun şase ciyt van transporter var sorunum şu rampa çıkarken araça az yüklendiğinde sanki araçı arkadan biri gitme diye çekip bırakıyormuş gibi oluyor araç bir anda kendini itekliyor yani sanki orantısız güç uyguluyor sizçe bu neden kaynaklanıyor olabilir şimdiden bilgileriniz için teşekkürler

korhan212
23-01-12, 18:39
mrb ustam 1.9 tdi passat sabahları ilk çalıştırmada marş süresi uzun oluyor yaklaşık 7 -8 saniye kadar.
ıstmalar sağlam kontrol edildi bujiler yeni değişti
enjektörler temzilendi kontrol edildi sorun yok
marş dinamosu bakımı yapıldı kömürler değişti
akü şarj gerekli dendi şarj edildi şu anda durunu %70 dendi
filtreler ve yağ değişimi tamam
mazot pompası sorunsuz

buna rağmen sabahları göstergede sıcaklık 4 dereceve aşağısında -2de bile 4-5 saniyede çalışırken sıcaklık 7 ve üzerinde hatta 12 derecede bile marş süresi 7-8 saniye oluyor ve çalıınca yoğun bi gri beyaz duman çıkıyor ve koku oluyor.bu duman ve koku çalışınca hemen kayboluyor 3-5 sanielik bi duman yani şimdi sorun ne olabilir sizce yoksa normalmi marş süresi
serviste usta araçta cihaz hata vermiyor hata yok amam belki hararet müşürü yapar dedi değişmek gerekirmi müşürü yoksa akü 2 yıllık aküden yaparmı aküyü ölçtük şarz gerekli dendi şarj edildi fakat 1 hafta sonra marş süresi uzadı

ROUSH
24-01-12, 16:31
usta'm merhabalar ;
1.6 AKL motorlu ibizam var. motor yağı olarak ; 10w-40 düşünüyorum ... aracım LPG'li , 5w-40 diyenler var.İstanbul'da yaşıyorum, şehiriçi kullanıyorum.
lütfen yardım edin :)
saygılar.

TOYOTA
24-01-12, 19:51
Usta çevrim dışı arkadaşlar inşallah sağlık sorunu yoktur.

balli
24-01-12, 19:54
selam oncelikle ugraslariniz icin teskkr ederim. iki adet vw sahibiyim 1. 2000 mod bora 1.9 tdi 110 luk sorunum su ki buzlu havalarda aku mars basmiyor ama az iliman olunca hic bi sorun yok akude veson iki gundur kontagi actigimda hic bir sey calismiyor saaat vs hic bir sey ama kontagi iki uc kez acip kapayinca elektrik geliyor sizce problem aku mu alternator mu yoksa ki gecen sene deis tim vw de kontaktor mu......
ikinci aracim vw touran 2008/mod.2.0 tdi 140 beygir .ic aydinlatma sigortasi yandi panoda hic bir gosterge yok mecburen tek tek sokup bakarak denedim ama mazot pompasinin sigortasini cekip takinca hata verdi ve servise bir sigorta icin 120 eur odemek zorunda kaldim touranlard

ECU38
25-01-12, 09:37
bende olan şu ustam: benim aracın bilgisayarı ingilizce aynen şunlar yazıyor: Oil pressure - engine off ve son olarak STOP yazıyor ve türkçesi yağ basıncı - motor kapat ve stop. yağ ışığı yanıyor 3 kez ve ses veriyo. 4 derecenin altında yapıyor bunu üzerindeki derecelerde sorun olmuyor. biraz yabancı sitelerden okuduğum kadarıyla yağ basınc sensörü veya yağ müşürü diyorlar eğer bunlarla geçmezse yağ pompasıymış sorun. Ama hava az da olsa sıcakken hiç bir sorun yok zaten hava soğukken rolantide de bir sorun yok ama gaz verirsem az birşey hemen hata veriyor 5 dakika rolantide çalıştırırsam araç ısındıktan sonra hiç bir sorun yok