PDA

Tam Sürüm Bilgini Göster : su eksiltme



aozaslan
09-10-10, 20:06
iyi akşamlar arkadaşlar.1999 model 1.8 passat arabamın antifirizini 20 gün önce koydum.bugün tekrar yağına ve suyuna baktığımda suyun min.seviyesinde olduğunu gördüm.tamirciye götürdüm.rabanın hararet saati 90 derecede sabit kalıyor.şu şisesinin kapağın açtı arabayı çalıştırdı.sanki az bir hava üflüyor gibi suyu açık kapaktan sıçratamaya başladı.tamirci arabanın contasının yanık olabileceğini söyledi bu şekilde kullanılırsa suyu yağa karıştırabilir binme p.tesi contayı öskelim dedi.anlamadığım doğan aracımda conta yakmıştı.hararet saati sabit kalmayıp yükselip iniyor ve 2-3 günde bir su ekliyordum.aracımda bir sorun varmıdır.contayı değiştireyimmi.tabi kapakta taşlanacak iyi olur dedi.yardımlarınızı bekliyorum.tşk ederim.

riky73
09-10-10, 21:42
Bence sorun conta değil, su kabının kapağı. Kapak 1.5bara kadar basınç tutmalı, tutmuyorsa su azalır.

gezgen
09-10-10, 22:02
hava üflemesi var...kapak contası yanmıştır...değişecek kapakta taşlanacak...

aozaslan
09-10-10, 22:09
bu arada 4 ay kadar önce birden dreksiyon sertleşti.hararet 110 na çıkmıştı.vantilatör kayışı kopmuş.200 metre kadar gitmiş hemen durmuştum.o zaman dan beri bir sıkıntı yoktu.yeni ortaya çıktı.galiba antifiriz koyunca kireçlenme filan çözüldü.p.tesi yapılacak galiba.

cagatay54
09-10-10, 23:23
valla zaten kapağı açtığınızda sıçratma yapabilir fokurdar su.çünkü devirdaim çalışıyor.20 günde o kadar su elksiltmişse contadan yapmaz.contadan yapsa su eksilttiği zaman yağa karıştırır ve egzozdan duman olarak çıkar ki farkedililr bir duman bu.ikincisi hararet çıkar hemen 130 a dayanr fazla gidemezsiniz.tabi görmek lazım ama çok ufak bir kaçak olabilir.çünkü 20 günde suyu o kadar eksiltmesine conta yanık demek biraz saçma geldi bana.ilk önce arkadaşın dediği gibi kapağı değiştirin.işlevini görmüyor olabilir.

ikincisi su kanalları bloğun dış tarafındadır.yani motor kısmının dışında gezer.oldu ki yağa karıştırmadı contnın olduğu yerden çok azda olsa dışarı su veriyor.bu olduğu zaman kesinlikle su çıkan yerden arabayı zorladığınızda hava alacaktır ki zaten arabayı stop ettiğinizde radyatörde olan suyu komple dışarı verir.hava yapma olayı meydana gelmesi lazım.

valla contalar konusunda aracımla çok uğraştım.az çok anlyorum.sizde iyice sorun bence.benim gibi boşa masraflar yapmayın..

golf_60
09-10-10, 23:53
valla zaten kapağı açtığınızda sıçratma yapabilir fokurdar su.çünkü devirdaim çalışıyor.20 günde o kadar su elksiltmişse contadan yapmaz.contadan yapsa su eksilttiği zaman yağa karıştırır ve egzozdan duman olarak çıkar ki farkedililr bir duman bu.ikincisi hararet çıkar hemen 130 a dayanr fazla gidemezsiniz.tabi görmek lazım ama çok ufak bir kaçak olabilir.çünkü 20 günde suyu o kadar eksiltmesine conta yanık demek biraz saçma geldi bana.ilk önce arkadaşın dediği gibi kapağı değiştirin.işlevini görmüyor olabilir.

ikincisi su kanalları bloğun dış tarafındadır.yani motor kısmının dışında gezer.oldu ki yağa karıştırmadı contnın olduğu yerden çok azda olsa dışarı su veriyor.bu olduğu zaman kesinlikle su çıkan yerden arabayı zorladığınızda hava alacaktır ki zaten arabayı stop ettiğinizde radyatörde olan suyu komple dışarı verir.hava yapma olayı meydana gelmesi lazım.

valla contalar konusunda aracımla çok uğraştım.az çok anlyorum.sizde iyice sorun bence.benim gibi boşa masraflar yapmayın..
çok doğru arkadasın soyledikleri , dediği gibi kapağı açıp arabayı çalıstırdığında her arabada fokurdama olur devirdaim çalıstığı için , su kabının içinde eğer küçük küçük hava kabarcıkları oluyorsa komprasyon kaçaklarından dolayı o zaman conta gitmis diye düsünülebilir , yağda karısabilir suya , aracı dürüst isi bilen birine götürün eğer hala kaldıysa tabi bu tür ustalar .
conta değisimi biraz isçilik maliyeti çok olan bir sey bu yüzden bazı isgüzar ustalar sağlam arabaya bozuk demeyi alıskanlık haline getirmis , dikkat edin para kaptırmayın

shelby_237
10-10-10, 14:08
contanın yandığı yere bağlı olarak belirtiler değişir...devirdaim pompasının gücü su deposundan suyun taşmasına sebeb olmaz...fokurdamam tarzında su taşıyosa kesinlikle kapakta veya contada sorun...conta yanmamış olabilir aynı belirtiyi kapak kanal kenarları çürümeye başladığı zamanda yapıyor...bu şekilde binmeye devam ederseniz sorun büyüyecektir...

aozaslan
11-10-10, 11:16
arkadaşlar bugün iki tane tamirciye daha baktırdım.hepsi aynı şeyi söyledi.conta zedelenmiş dediler.değişirse iyi olur yolda sıkıntı yaratabilir dediler.sabahleyin bıraktım hayırlısı bakalım.

aozaslan
13-10-10, 11:37
arkadaşlar contayı değiştirdim.daha önce dediğim gibi hararetin 10 çıkıp 200-300 metre ikadar gitme ile contanın yanmayacağını söylediler.muhtemelen daha öncede bir sıkıntı yaratmış.conta değiti.kapak taşlandı.birde kapak üzerinde eksantrik zincirine bağlı dişli bir parça var onuda değiştirdim.bu arada su eksiltmeside bulundu.20 günde filan 1/2 lt kadar eksiltme yapıyordu.buda geçen 2.ayda hararet muşuru değişmişti.orada bir tane sekman varmış.o yoktu.çok az kırmızı antifiriz lekesi görünüyor.bu eksiltme muhtemelen oradan yapıyordu.arabayı öğlen alacağım inşallah bundan sonra sıkıntı çıkarmaz.

aozaslan
13-10-10, 13:15
arabayı şimdi tamirciden aldım.kendisi ile birlikte 7-8 km yaptık baya bir bastı.hararet 90 dereceye geldi.rolantedeyken üfürme yok.tamircim sorun yok dedi.daha önce hiç dikkat etmemiştim.90 derecedeyken şu şişesindeki su motor soğuk olduğu zamana göre 1-2 cm kadar yükselmiş normal olduğunu söyledi.kafama takıldığı için sordum.normal mi.

gezgen
13-10-10, 14:13
arabayı şimdi tamirciden aldım.kendisi ile birlikte 7-8 km yaptık baya bir bastı.hararet 90 dereceye geldi.rolantedeyken üfürme yok.tamircim sorun yok dedi.daha önce hiç dikkat etmemiştim.90 derecedeyken şu şişesindeki su motor soğuk olduğu zamana göre 1-2 cm kadar yükselmiş normal olduğunu söyledi.kafama takıldığı için sordum.normal mi.
contayı değiştirmişsiniz....kapağıda taşlatmişsınız...:) iyi olmuş....güle güle kullanın...:) 1-2 santim yükselme çok normaldir...ısınan su genleşir..

aozaslan
13-10-10, 14:21
contayı değiştirmişsiniz....kapağıda taşlatmişsınız...:) iyi olmuş....güle güle kullanın...:) 1-2 santim yükselme çok normaldir...ısınan su genleşir..

teşekkür ederim ağabey .artık rahatladım sanırım.birde daha önce econ da hararet 90 gösterdiği halde çok az ısıtıyordu.şimdi ızgaraların önüne el koyamıyorsun ısı değiyor.

cagatay54
13-10-10, 14:43
arkadaşlar contayı değiştirdim.daha önce dediğim gibi hararetin 10 çıkıp 200-300 metre ikadar gitme ile contanın yanmayacağını söylediler.muhtemelen daha öncede bir sıkıntı yaratmış.conta değiti.kapak taşlandı.birde kapak üzerinde eksantrik zincirine bağlı dişli bir parça var onuda değiştirdim.bu arada su eksiltmeside bulundu.20 günde filan 1/2 lt kadar eksiltme yapıyordu.buda geçen 2.ayda hararet muşuru değişmişti.orada bir tane sekman varmış.o yoktu.çok az kırmızı antifiriz lekesi görünüyor.bu eksiltme muhtemelen oradan yapıyordu.arabayı öğlen alacağım inşallah bundan sonra sıkıntı çıkarmaz.

geçmiş olsun.su eksiltmesinin nedeni çoğu arkadaşımızın dediği gibi conta değilmiş.size boşuna masraf olmuş.inş. sorun yaratmaz.güle güle kullanın...

aozaslan
13-10-10, 14:47
teşekkür ederim.arkadaşım.aslında yaptırmayacaktım ama su şişesinin kapağını açtığım zaman baya bir kabartma yapıyordu ve şiseden su taşıyordu. ondan yaptırdım.inşallah bir daha sıkıntı yaşamam

fboncuk
14-10-10, 00:37
LPG takılması sırasında, soğutma suyu devresine gazı ısıtma maksatlı ilave su devresi bağlanıyor. Bu bağlantılarda kaçak varsa eksiltme ondan da kaynaklanabilir.

demir58
16-10-10, 01:35
Arkadaşlar az önce arabaya bindiğimde su şkaz lambası yandı baktım araçta neredeyse su kalmamış ve hemen suyunu tamamaladım... Sonra çok yokuşlu bir yol gittim ve arabayı biraz devirli kullandım. Arabayı stop edip park ettikten sonra, bir şırıltı sesiyle beraber, ynı zamanda hava kaçırma sesi gibiydi de, arabanın suyu altına akmaya başladı, ve motor çok sıcaktı... Su nereden akıyor tam anlayamadım açıkçası, sorun nderde olabilir? Ekldiğim suyun tamamı arabayı stop edince alttan bi yerlerden aktı ve bitti, yola çıkmadan tekrara ekledim ve az önce kapıya gelince kontrol ettim, hiç eksilme olmadı... Nedir bu ne oluyor, yardımlarınıziçin teşekkürler şimdiden...

cagatay54
16-10-10, 23:14
valla ezbere olur konuşmak ama devirdaim arıza vermiş olabilir.motorun yanında kayışların oradan akar su.devirdaim oradadır.radyatörün alt tarafında bişey olabilir.yine de iyice bakmak lazım

aozaslan
17-10-10, 15:14
arabayı şimdi tamirciden aldım.kendisi ile birlikte 7-8 km yaptık baya bir bastı.hararet 90 dereceye geldi.rolantedeyken üfürme yok.tamircim sorun yok dedi.daha önce hiç dikkat etmemiştim.90 derecedeyken şu şişesindeki su motor soğuk olduğu zamana göre 1-2 cm kadar yükselmiş normal olduğunu söyledi.kafama takıldığı için sordum.normal mi.

arkadaşlar malesef dün 30 km lik yola gittim.rampa yukarı çıktık.baya uzundu.hararet saati.90 geçti.kenara çektim şiseden suyu atıyor.hiç su kalmadı hepsini attı.tamirciyi aradım.suyunu ekledim.tekrar 30 km kadar geri geldim.sıkıntı.düz yolda hararet 90 da sabitliyor.hiç bişey yok hava üflemesi falan.hafif bir rampada hararet 90 nın üzerinde titrediğinde şiseye su basmaya başlıyor.çözümü hala bulamadık.kapak taşlandı.conta değişti.90 dreceye kadar bişey yok sanki termostat açtığında üflüyor.kafayı yiyeceğim.hene satmak için ilan verdi.elvada passat galiba.tamirci yapacak ondan sonra satılacak.bu sinir ile gittim 0 araba pazarlığı yaptım.galiba renault fluance alacağım.

cagatay54
17-10-10, 19:46
contadan değildi zaten sorununuz.radyatör kapağını değiştirin.termostat değiştirin.hararet müşürüne baktırın.fan rolelerini kontrol edin.en son devirdaime baktırın.sorun bunlardan birinde ama tahminim elektrik grubunda bir sorun olabilir.illede satma taraftarıysanız wv den şaşmayın bence.ghele hele renoult için değişmeyin wv i.

mustaYfa
18-10-10, 03:09
elektronik aksamlarininda sorun varmi yokmu diye cihaza baglayin arabayi
termostat arizali ise acik kalirsa surekli devir daim yapar araba buda harareti 90 a getirmez
termostat kendini gec kapatir sa araba devir daimi biraz gec yapar bu da harareti 90 i gecirir
bir de su var termostat onemli bir konu arabada su kalmaz ise arabanin yandigini bile anlayamazsiniz cunki termostat a su gitmez ise hararet ibresi iptal olur calismaz bunlari o ustan nasil bir usta ise bilmesi gerek bence ama
benim de basima gelen olay soyle
suyu koydum depo kapagini kaatmayi unuttum su bitmis araba stop etti ve sonra calismadi duz kontak ile calistirdim beyaz dumani gordum motoru bitirdim motor yaptirdim
su bitince hararet kalkmadi neden termostata su gitmedi simdi motoru yaptirdim araba cok yakioyr benim termostat siki trafikte 90 a zorla geliyor ama duz yolda hic gelmiyor araba surekli soguk calisiyor termostati degistirecektim anlamadim gitti simdi normal hararet durumum bunlari bilin diye soyluyorum...

aozaslan
18-10-10, 15:20
sorunun nedeni anlaşıldı.zaten su eksildiğinde hararet lambası yanıyordu.sorun kapak tekrar söküldü.ben bulunduğum yerde taşlama yaptırmıştım.ikinci defa bu sefer ankara'ya gönderdim.kenarda gözle görülemeyecek derecede bir deliğin olduğu.su basıncı ile kontrol edilmiş.delik kaynak yapılacakmış.sorun olmaz dediler.hayırlısı bakalım.

shelby_237
18-10-10, 15:25
contanın yandığı yere bağlı olarak belirtiler değişir...devirdaim pompasının gücü su deposundan suyun taşmasına sebeb olmaz...fokurdamam tarzında su taşıyosa kesinlikle kapakta veya contada sorun...conta yanmamış olabilir aynı belirtiyi kapak kanal kenarları çürümeye başladığı zamanda yapıyor...bu şekilde binmeye devam ederseniz sorun büyüyecektir...

söylemiştim...geçmiş olsun tekrar

aozaslan
18-10-10, 17:05
söylemiştim...geçmiş olsun tekrar

sağol arkadaşım teşekkür ederim.ama en kısa zamanda 0 araba düşünüyorum.

demir58
18-10-10, 22:54
Arakdaşlar geçen de su eksiltti yine. Neredeyse tamamını boşaltıyor.

Sanayide sürekli gittiğim bi ustam vardı, su eksiltem için ona da sordum. Aracın suyunu biraz fazlaca koyduk, gaz verdim orda dükkanda, iyice motor sısındı, dolayısıyla su da ısındı ve suyu yandanki havalandırmadan atmaya başladı. Baya da atıyormuş hani... Görmüş oldum.. :)

Ustam su haznesinin kapağı değişecek dedi, basınç fazla gelince hemen su atıyor dedi, bunun basınca dayanıklı olması lazım, su ısınınca kapak hava kaçırıyor demekki, basınca dayanmıyor, ve suyu atıyor dedi.

Siz ne diyorsunuz? Sadece o haznein kapaüının değişmesi halleder mi bu işi?

aozaslan
19-10-10, 18:35
Arakdaşlar geçen de su eksiltti yine. Neredeyse tamamını boşaltıyor.

Sanayide sürekli gittiğim bi ustam vardı, su eksiltem için ona da sordum. Aracın suyunu biraz fazlaca koyduk, gaz verdim orda dükkanda, iyice motor sısındı, dolayısıyla su da ısındı ve suyu yandanki havalandırmadan atmaya başladı. Baya da atıyormuş hani... Görmüş oldum.. :)

Ustam su haznesinin kapağı değişecek dedi, basınç fazla gelince hemen su atıyor dedi, bunun basınca dayanıklı olması lazım, su ısınınca kapak hava kaçırıyor demekki, basınca dayanmıyor, ve suyu atıyor dedi.

Siz ne diyorsunuz? Sadece o haznein kapaüının değişmesi halleder mi bu işi?

arkadaşım öncelikle geçmiş olsun.sorunumuz aynı gibiymiş.suyu dolduruyorum.su iyice ısınıyor.sonra şseye basıyor.kapağı atamıyor.su şisesi sanki şişiyor ve alta tarafta bulunan tahliye deliğinden suyun büyük çoğunluğunu atıyordu. kapak yeniden yapılıp geldi.yarın alacağım galiba sonucu yine yazarım.

demir58
20-10-10, 13:19
arkadaşım öncelikle geçmiş olsun.sorunumuz aynı gibiymiş.suyu dolduruyorum.su iyice ısınıyor.sonra şseye basıyor.kapağı atamıyor.su şisesi sanki şişiyor ve alta tarafta bulunan tahliye deliğinden suyun büyük çoğunluğunu atıyordu. kapak yeniden yapılıp geldi.yarın alacağım galiba sonucu yine yazarım.

Eyvallah, haber bekliyorum hocam...

gezgen
21-10-10, 00:28
Aynı sorunu yaşadım....kapak taşlandı.conta değişti...bitti....

demir58
21-10-10, 15:33
Aynı sorunu yaşadım....kapak taşlandı.conta değişti...bitti....

yani bu sorun sadece kapaklamı alakalı? bana basit geldi diye peki inanamamıştım ama sizde aynısını söylüyorsunuz... kapak contası değişince bitecek yani bu iş?

aozaslan
21-10-10, 21:18
yani bu sorun sadece kapaklamı alakalı? bana basit geldi diye peki inanamamıştım ama sizde aynısını söylüyorsunuz... kapak contası değişince bitecek yani bu iş?

valla arkadaşım.kapak filan taşlandı.orjinal conta geldi.takıldı.şimdide termostat dediler.sipariş verdi.sorun lar bitmiyor binmeye bile canım istemiyor artık .akşam saat 19.00 itibariyle de elveda passat. arabamı 19.000 tl karşılığında fluence 110 ps exreme ile takas ettim.1-2gün içinde teslim alacağım hayırlısı bakalım.

demir58
21-10-10, 21:42
valla arkadaşım.kapak filan taşlandı.orjinal conta geldi.takıldı.şimdide termostat dediler.sipariş verdi.sorun lar bitmiyor binmeye bile canım istemiyor artık .akşam saat 19.00 itibariyle de elveda passat. arabamı 19.000 tl karşılığında fluence 110 ps exreme ile takas ettim.1-2gün içinde teslim alacağım hayırlısı bakalım.

bende satacam bu gidişle aldığım günden beri masraftayım hocam...

gezgen
22-10-10, 10:52
bu gibi sorunlarda yani hararet yapıp su taşması olayında sorun soğutma suyu dolaşımına hava girmesi değil midir? hava nerden girer? yani + basınçlı hava nerden girer? devridaim pompasından girmez! öyle olsaydı soğukkende hava basardı...! tek yer kapak contası...şimdi kapak taşlanması öyle basit bişey değil 2 taşlamadan sonra miktara göre kapak değişir..ve artı çok harerete maruz kalan kapak veye çok taşlanan kapak ısınınca şekil değiştirir..! ve kompresyon kaçağına başlar...sorunlar da bitmez...

demir58
22-10-10, 16:00
bu gibi sorunlarda yani hararet yapıp su taşması olayında sorun soğutma suyu dolaşımına hava girmesi değil midir? hava nerden girer? yani + basınçlı hava nerden girer? devridaim pompasından girmez! öyle olsaydı soğukkende hava basardı...! tek yer kapak contası...şimdi kapak taşlanması öyle basit bişey değil 2 taşlamadan sonra miktara göre kapak değişir..ve artı çok harerete maruz kalan kapak veye çok taşlanan kapak ısınınca şekil değiştirir..! ve kompresyon kaçağına başlar...sorunlar da bitmez...

Hocam şu "kapak taşlama" olayını bi açıklar mısınız? Nasıl oluyor, nedir? Tam anlayamadım...

Teşekkürler şimdiden...

gezgen
22-10-10, 16:54
Hocam şu "kapak taşlama" olayını bi açıklar mısınız? Nasıl oluyor, nedir? Tam anlayamadım...

Teşekkürler şimdiden...

KAPAK motorun supap'larının ve egzantrik milinin bulunduğu (bazı modellerde) ve silindirlerin üstüne monte edilen bir parçadır...motor aşırı harerete maruz kalınca bu parça ısıyla genleşerek şekil değiştirir..yani çarpılır..bu çarpıklık genelde ğözle fark edilemez..belli tespit metodları vardır..ama buna önem verilmez ve hemen taşlamaya gider..taşlama kapağın motora bakan yüzünün yani contaya bastığı yüzünün taşlama tezgahında bir miktar ( milimetrik düzeyde) talaş kaldırılarak düzeltilmesidir.. bu da genelde tornacının insiyatifine kalmıştır...diğer bir deyişle kapak düzelir ama et kalınlığından bir miktar kaybeder..bu taşlama adedi genelde 2 dir.daha fazla taşlama kapağı zayıflatacağı için tavsiye edilmez ve kapak komple değişir...nedeni incelmiş kapak ilk harerette tekrar çarpılır..ve kompresyon kaçağı oluşur....eskiden bu incelen kapağı telafi etsin diye çift conta falan bile koyarlardı..ama neticede incelen kapak ta silindir hacmide daralacağından yanma problemleride oluşur..motor sarsıntılı çalışır..bazende kapak çok aşırı harerete maruz kalır ilk taşlama bile yapılmış olsa materyalin iç yapısı değiştiğinden çok nadir de olsa çarpılabilr...tabii montaj esnasındaki uyulması gereken sıkma torkları ve sırasından bahsetmiyorum bile...yardımcı olabilmişimdir umarım..:)

bu bölümde aynı durum.........
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=63179

demir58
24-10-10, 22:00
KAPAK motorun supap'larının ve egzantrik milinin bulunduğu (bazı modellerde) ve silindirlerin üstüne monte edilen bir parçadır...motor aşırı harerete maruz kalınca bu parça ısıyla genleşerek şekil değiştirir..yani çarpılır..bu çarpıklık genelde ğözle fark edilemez..belli tespit metodları vardır..ama buna önem verilmez ve hemen taşlamaya gider..taşlama kapağın motora bakan yüzünün yani contaya bastığı yüzünün taşlama tezgahında bir miktar ( milimetrik düzeyde) talaş kaldırılarak düzeltilmesidir.. bu da genelde tornacının insiyatifine kalmıştır...diğer bir deyişle kapak düzelir ama et kalınlığından bir miktar kaybeder..bu taşlama adedi genelde 2 dir.daha fazla taşlama kapağı zayıflatacağı için tavsiye edilmez ve kapak komple değişir...nedeni incelmiş kapak ilk harerette tekrar çarpılır..ve kompresyon kaçağı oluşur....eskiden bu incelen kapağı telafi etsin diye çift conta falan bile koyarlardı..ama neticede incelen kapak ta silindir hacmide daralacağından yanma problemleride oluşur..motor sarsıntılı çalışır..bazende kapak çok aşırı harerete maruz kalır ilk taşlama bile yapılmış olsa materyalin iç yapısı değiştiğinden çok nadir de olsa çarpılabilr...tabii montaj esnasındaki uyulması gereken sıkma torkları ve sırasından bahsetmiyorum bile...yardımcı olabilmişimdir umarım..:)

bu bölümde aynı durum.........
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=63179

Hocam teşekkür ederim ayrıntılı açıklamışsınız...

Ben kapak diyince o su haznesinin züerindeki kapak zannetmiştim, ki ustam d aonu söyledi bana, üst kapak demedi. Su haznesinin kağağında sorun var demişti. Bana cevaben de bir arkadaş öyle yazmıştı zaten, o da benzer problem yaşamaış.

AMa sizin sölediğinize göre sorun üst kapak. Diyelimki sizin dediğiniz gibi bir durum söz konusu ne kadara patlar bize bu söylediklerniz?

Şİmdiden teşekkürler...

demir58
27-10-10, 18:46
?

Yok mu masraf konusunda söleyecek sözü olan?

:)

kenan134
27-10-10, 19:10
hocam ayıptır sorması bu işlem kaça maloldu?

demir58
27-10-10, 22:43
hocam ayıptır sorması bu işlem kaça maloldu?

aynı sorunun cevabını bekliyorum....


GÜNCEL...