PDA

Tam Sürüm Bilgini Göster : polo classic'in ömrü



serkan70
23-11-09, 12:10
98 model 1.6, 100 hp aft motor, atiker sıralı takılı polo classic arabam var. arabayı şubat 2009'da 151.000 km'de aldım. Mayıs 2009'da 154.000 km'de iken tüp taktırdım, şu an 163.000 km'de. arabam genel anlamda temiz ve kazasız, kilometre ve yaştan ötürü parça değişimleri var. polo classiclerin ortalama motor ömrü ne kadardır. 200.000 km'ye kadar binmeyi düşünüyorum. 200.000 km'den sonra arabamı elden çıkarabilir miyim (tabi ki makul şekilde zarar edeceğimdir).

SSVW
23-11-09, 13:15
AFT motorlu olanından 320 bin km'de sorunsuz olarak binen var. Motor olarak bir sorunu yok bu arabanın. Sizinkide iyi bakılmışsa bu kilometreleri görür.

classic_45
24-11-09, 01:44
2000 classic var bende 160 000 de aldım şuan 202 000 de halen taş gibi ve sorunsuz motoru

mendel50
25-11-09, 18:46
AFT motor bir şaheserdir ne hararet bilir ne rampa bilir yakıtı lpg de çok süperdir ancak benzinde tam bi facia su gibi içer , sollamalarda rezil etmez 3500-4500 devir aralığında kullanırsan performansı süper olur benzinli olduğu için hiç korkmadan senelerce binebilirsin ben en az 5 sene daha aracıma binmeyi düşünüyorum 99 classic

0-100 10,9 sn gerçekten iyi bir değer pek çok 16 valfim diyen araba yanına yaklaşamaz AFT motorun simos denilen değişken emme manifolt sistemi sayesinde her devirde yüksek verim alınır, şimdiki güncel bora ve golflerde kullanılan AKL veya SR motorlarda aslında aynı motordur hepsi 8 valfdir

EXCALİBUR
29-11-09, 20:51
usta benimki 97.155.000 de.izmirden doğubeyazıta geldim.bi hata bi arıza ver yaa.yok kardeşim.eski almancıyım.alman malından hayatta korkmam.10 numara

kedoxs
30-11-09, 17:23
Bende 97 model 180 bin km var. Biraz önce 450 km yolda durmadan geldim. İlk defa uzun yolda kullandım. Gerçekten performansı süper. 2 depo lpg ile (171 tl) 1005 km de şuan ve hala bitmedi. 4 kişi bagaj ağzına kadar dolu halde otoyolda çok seri şekilde gittim .Uzun rampalarda bile bastığımda hızlanabiliyordu. 180 binde böyleyse bakımlarını düzgün ve orjinal parça ile yapılırsa gözü kapalı 300 bini görür gibime geliyor.

classic_45
01-12-09, 00:53
Hiç ara vermeden İstanbuldan Salihliye geldim yaklaşık 450 500 km yol araba tık demedi ve en güzeli 70 liralık gazla, daha burdada birkaç gün işe gelip gittim öyle bitti gaz :)

mendel50
01-12-09, 10:34
2 kere konyaya gittim geldim bi kerede aksaray acelem vardı 130 km ortalama hızla gittim 153 tl lpg yakmış

haribo001
30-12-09, 22:32
bendede 98 polo classic var 1.6 benzinli
salihliden orduya 1.5 depo benzinle gittim
hiç kısıtlama sınırlama yapmadan 1 depoyla 650 km yol gitti
daha benzin ikaz lambası yanmadan tekrar doldurdum
dahada giderdi 50 km kadar ama yol durumunu bilmediğim içiin aldım
çok seri bir araç alalı 1 ay oldu çok memnunum

mendel50
31-12-09, 12:58
geçen trigerini değiştim triger nerdeyse parçalanmak üzereymiş elimize aldığımızda her tarafı çatlıyordu , diğer kayışlarda aynı ama yinede kopmamış olmalarını hayretle gördüm ayrıca iç akis körüğüde epey olmuş parçalanmış haberimiz yoktu değişimde haberim oldu gerçekten çok dayanıklı mekaniği olan bir araç , aracım çok temiz daha uzun süre binmeyi düşünüyorum , 125.000 km ye triger değişmeden gelmişse başka ne beklenirki arabadan
bu arada 2. sahibiyim ilk sahibini baya bi andım sarraftı kendileri :) triger değişirken ,
az kalsın nerdeyse komple motor indirecektik kopsaydı triger

bu arada bakım masraflarım
50 tl triger seti bilye dahil CONTI marka
15 tl akis körüğü
25 tl şarj kayışı DAYCON marka
5 tl direksiyon kayışı markasını bilmiyorum

30 TL el emeği verdim tamircim tanıdıktı neden bu kadar az verdin demeyin başka bi yerde el emeğini fazla alırlar eminim parçalarınıda kendim aldım , tamircime parça aldırtmam huyumu bilir :)

kedoxs
31-12-09, 14:31
geçen trigerini değiştim triger nerdeyse parçalanmak üzereymiş elimize aldığımızda her tarafı çatlıyordu , diğer kayışlarda aynı ama yinede kopmamış olmalarını hayretle gördüm ayrıca iç akis körüğüde epey olmuş parçalanmış haberimiz yoktu değişimde haberim oldu gerçekten çok dayanıklı mekaniği olan bir araç , aracım çok temiz daha uzun süre binmeyi düşünüyorum , 125.000 km ye triger değişmeden gelmişse başka ne beklenirki arabadan
bu arada 2. sahibiyim ilk sahibini baya bi andım sarraftı kendileri :) triger değişirken ,
az kalsın nerdeyse komple motor indirecektik kopsaydı triger

bu arada bakım masraflarım
50 tl triger seti bilye dahil CONTI marka
15 tl akis körüğü
25 tl şarj kayışı DAYCON marka
5 tl direksiyon kayışı markasını bilmiyorum

30 TL el emeği verdim tamircim tanıdıktı neden bu kadar az verdin demeyin başka bi yerde el emeğini fazla alırlar eminim parçalarınıda kendim aldım , tamircime parça aldırtmam huyumu bilir :)

Geçmiş olsun iyiki kopmadan değişmişsiniz. Triger kayışını 4 yılda değişin diyor doğuş sizinki 10 yıl kullanılmış. Bu kayışın nekadar sağlam olduğunun göstergesi ama yinede denemek cesaret ister. Keşke bunları değişirken devirdaim pompasınıda değişseydiniz el değmişken. Birde bir bilye daha vardı sanırım v kayışının bilyesi. Oda yok sanırım.

Bende pek anlamam ama okuduklarımdan bu 5 parçanın set halinde değişmesinin daha sağlıklı olduğunu vurguluyorlar :)

Benim araçta 2,5 yıl önce değişmiş triger ve yaklaşık 30 bin km yapmış. Ama çokta güvenemiyor insan. Servis kitapçığı araba bulunuyordu. O kitapçığa baktığımda 2001 ve 2005 yıllarında değiştiği yazılıyor. Benden önceki hasibide 2007 nin 6. ayında değiştirdiğini söyledi.

Ama ben yinede yazın triger setini değiştirecem. 3-4 yıl binmeyi planladığım için en azından satana kadar kafam rahat olur.

Siz acaba hangi ustaya değiştirdiniz. Benim ilk aracım olduğu için hiç tanıdığım usta yok normal olarak :)

mendel50
31-12-09, 17:36
o dediğiniz gergi bilyeside değişti onu unuttum şarj kayışını geriyor o bilye 25 tl ye almıştım setten hariç satılıyordu bu bilye ,
valla aynı şehirde olduğumuzdan usta ismi vermeyeyim , çünkü 30 tl ye yaptırdığımı kimsenin duymasını istemez ancak size bir iki yer önerebilirim , Nevşehirde Oto Kakilli vede Oto Klinik diye 2 yer ismi verebilirim veya tercihen sanayi meydanında Bosch car Service var ordada yaptırabilirsiniz , benim ustam ayrı şimdi tutar sizden el emeği 70 - 80 ister sonra adama mahçup olurum ustam yıllardır tanıdığım olduğu için bu fiyata yaptı anlayışınıza teşekkürler , bide memur olunca halimize acımıştır belkide :):)

kedoxs
31-12-09, 22:16
o dediğiniz gergi bilyeside değişti onu unuttum şarj kayışını geriyor o bilye 25 tl ye almıştım setten hariç satılıyordu bu bilye ,
valla aynı şehirde olduğumuzdan usta ismi vermeyeyim , çünkü 30 tl ye yaptırdığımı kimsenin duymasını istemez ancak size bir iki yer önerebilirim , Nevşehirde Oto Kakilli vede Oto Klinik diye 2 yer ismi verebilirim veya tercihen sanayi meydanında Bosch car Service var ordada yaptırabilirsiniz , benim ustam ayrı şimdi tutar sizden el emeği 70 - 80 ister sonra adama mahçup olurum ustam yıllardır tanıdığım olduğu için bu fiyata yaptı anlayışınıza teşekkürler , bide memur olunca halimize acımıştır belkide :):)

Çok teşekkürler. Zaten 30 a yapmasını bekleyemem. 70-80 bile normal bence. 30 a yapsa bana zaten kıllanırım ilk kez gittiğim bi yer. Heralde anlamıyo derim :) Benim derdim sadece işini iyi yapan yer olsun. 1-2 elektrik işim olduğunda kral a gitmiştim. Biraz pahalıkçıdır dediler ama ben memnun kaldım. Sonuçta temiz iş yaptılar.

mendel50
31-12-09, 23:32
kralın karşıssında oto klinik var tavsiye ederim orda levent usta var işinin ehlidir