PDA

Tam Sürüm Bilgini Göster : TSI 140Hp Tekleme problemi...



oktar
15-10-09, 18:37
Selam arkadaşlar, ablamda 1,4 TSI 140Hp Touran var. Araç özellikle alt devirlerde ve gaza yüklenince bütün aracı sert biçimde sarsarak tekliyor.Sizce sebebi nedir? Yaklaşık 1 haftadır böyle. Sizce sorun ne olabilir?

Gollem
15-10-09, 20:31
Aynı poblem bende de var..Daha önce böyle bir olay başına gelen var mı arkadaşlar?

EFI
15-10-09, 21:21
Hızlanmalarda alt devirlerde kesiklik şeklindeyse çok büyük ihtimalle ateşleme bobinlerinden bir veya birkaçı arızalı olabilir yetkili serviste kolayca halledilebilecek bir sorun yalnız tesbitin iyi yapılabilmesi için servis bilgisayarı (tablet pc şeklinde)araca bağlı şekilde deneme sürüşü yapılıp hangisi veya hangilerinin arızalı olduğunun bulunması gerekiyor.Olası diğer arıza seçenekleri enjektör arızası veya benzin pompası olabilir ama dediğim gibi bu arızanın en çok görülen sebebi ateşleme bobini arızasıdır.

oktar
15-10-09, 21:39
Benimde aklıma ateşleme bobinleri geldi. VAG-COM ile hangi silindirdeki bobinin sorun yarattığını nasıl anlayabilirim? Knock sensör değerleri yol gösterirmi? Araç herhangi bir şekilde arıza lambası yakmıyor..

suatcinar
15-10-09, 21:54
Sevgili vw ailesi. bu başlık altındaki sorundan benim aracımdada mevcut olduğunu belirtmek isterim. ama söyle bir durum var. aracım 7 ay 10 gün garajda yattı ve buna bağlı katalizor içindeki kömürlerin dağılmış olabileceğini düşünüyorum. yada bujilerden bi sıkıntı olabileceğini. ama aracı vagcom ile bağladığımda ilk tekleme zamanında (turbo superşarj performansı düşük). bu hatayı sildim bir daha vermedi ama hala teklemeye devam ediyor. bu konu beni rahatsız ediyor aracımın km'si 35500. bilen yada daha önce böyle bir problem ile başeden arkadaşların tecrübelerini bizlerle paylaşmaları önemle rica olurur...

entwicklung
15-10-09, 22:01
yakıt ne kullanıyorsunuz?

oktar
15-10-09, 22:03
Aracı aldığımızdan beri aynı istasyon, OPET 95 oktan.

oktar
15-10-09, 22:06
Yanlız şöyle tarif edeyim, bizim arac hızlanmalarda çok ciddi şekilde tekliyor, araç içerisindeki diğer insanlar dahi ne oluyor(!) diyor.. Önceleri problem seyrek yaşanıyordu fakat son zamanlarda iyice arttı. 4000 ve üstü devirlerde daha belirsiz hale geliyor bu tekleme, fakat 1800-3500 arası çok sarsıyor..

entwicklung
15-10-09, 23:45
Yanlız şöyle tarif edeyim, bizim arac hızlanmalarda çok ciddi şekilde tekliyor, araç içerisindeki diğer insanlar dahi ne oluyor(!) diyor.. Önceleri problem seyrek yaşanıyordu fakat son zamanlarda iyice arttı. 4000 ve üstü devirlerde daha belirsiz hale geliyor bu tekleme, fakat 1800-3500 arası çok sarsıyor..


dip depo benzin kullanırmısınız genelde?
Araç kaç kmde?

oktar
16-10-09, 08:42
Sürekli sıfıra yakın kullanılmıyor, genelde 1/2 depo cıvarı, ama yeri geldiğinde iyice bittiğide oluyor tabiki.. Araç 37000km de.

entwicklung
16-10-09, 10:35
anladım, direk sorununuzla ilgili olmasa da öncelikle depo kapağınızda premium super plus bleifrei min 98 RON yazıyor mu? Durum böyleyse 95 oktan yakıt avans ve sarsıntılı çalışma yapar, amma ve lakin, siz çok sarsıcı teklemelerden bahsediyorsunuz ki bu ateşleme ile ilgili bir sorun olabileceğinin işareti.

140TSI'ların yazılım updateleri oldu, bunları yaptırdınız mı yetkili serviste? Bu konuyu bir kontrol etmenizi öneririm.
140TSI'da yakıt olarak 97 oktan artı kaliteli oktan artırıcı kullanmanızı öneririm eğer depo kapağında söylediklerim yazıyorsa. Ama bu benim naçizane önerimdir, yetkili servis 95 öneriyor. Bilginiz olsun.

Metin abi bu tekleme sorunu Kompressörden kaynaklanıyor olabilir mi? Ciddi bir kontrol gerekli bu makinaya.

oktar
16-10-09, 13:02
Araç şu anda serviste, usta ile birlikte test sürüşü yapıp problemide kendisine gösterdim.. Haber gelince sizlerede bilgi vereceğim, fakat sorun avans vuruntusundan olabilecek kadar ufak bir sarsıntıdan ibaret değil, bazen o kadar sık tekliyorki araç 2. viteste dahi hızlanamıyor..

entwicklung
16-10-09, 14:11
ok, hayırlısı olsun inşallah basit bir hadisedir.

Ben benzer bir hadiseyi yıllar evvel mk3 1.8'de yaşamıştım. Hava emme manifoldunun altındaki burç yırtılmıştı.
Benim tahminim sizde de böyle birşey var. Daha önce ateşleme dedim ama belki kompresörde belki turboda hortumlarda ya da sistemde bir yerde kaçak olabilir. İnce kaçaklar yol şartlarındaki sarsıntılardan etkilenip hava kaçırabiliyor bu da anlık teklemelere ya da derin güç kesintilerine neden olaibliyor. Anlık.
hava kaçıran birşeyler var sizin makinada diye tahmin yürütüyorum.

Bakalım tutturabilecek miyim...

armedangel
16-10-09, 14:40
bujileri de bir kontrol etmekte fayda var. muhtemelen ateşleme ve büyük olasılık dediğiniz gibi ateşleme bobini ama.. buji de şüpheliler listesinde..

oktar
16-10-09, 15:31
Servisten ben alamadım aracı yoğunluktan dolayı, eniştem aldı, pazartesi günü getirin, pc ye bağlayıp yol testi yapacaz , almanyaya mail atıcaz, büyük ihtimal mekatronic ünitesi arızalı demişler. Sabit viteste ve gazda giderken, vites değişimi söz konusu değilken nasıl mekatronic arızası olabiliryor anlamış değilim...

oktar
16-10-09, 15:32
bujileri de bir kontrol etmekte fayda var. muhtemelen ateşleme ve büyük olasılık dediğiniz gibi ateşleme bobini ama.. buji de şüpheliler listesinde..

Bencede ya buji, yada ateşleme bobini..

BaZZaM
16-10-09, 16:10
Benim aracımda da özellikle 2. viteste ayağımı gazdan çektiğim zaman sanki kısa aralıklarla frene basıp bırakıyormuşum gibi araba teklemeye başlıyor. Bunu arasıra yapıyor. Nedenini bir türlü anlayamadım. Servise de gösterdim bir sorun yok dediler. Sizin aracınızda da oluyor mu?

armedangel
16-10-09, 16:12
Bencede ya buji, yada ateşleme bobini..
abi bujiyi 50 liraya değiştirtirsin.. düzeldi düzeldi. düzelmedi. bişey kaybetmiş sayılmazsın..
doğuş kartal 4 tane bujinin arızalı olduğunu kabul etmemek için dünya parça değişip parasını almıştı. e düzelmedi diyince e o parça sorunlu idi zaten değişmesi gerekiyordu dediler. allahtaan sonra adam gibi bir usta bujimi değişti.. kurtuldum..

oktar
16-10-09, 16:27
Biraz önce servisi arayıp ustayla görüştüm, N124 diye bi turbo basınç valfini değiştirmiş garantiden,kesikliklerin sebebinin bu olduğunu söyledi. Ama sert vites geçişleri ile ilgili pazartesi araçtan online pc ile test sürüşü yapıp sürüş verilerini almanyaya göndereceklermiş. Almanya mekatronic veya komple şanzuman değişimi olarak karar verecekmiş.

Ben bunları konuştuktan 5dk sonra eniştem aradı, motor arıza lambası yanmış ve araç anormal biçimde teklemeye başlamış. Bende bırak orda dedim, 7/24 destek hattını aradım.. Bakalım ne olacak?

entwicklung
16-10-09, 16:42
panik yapmayın çözülecektir. Geçmiş olsun yinede :(

hangi servisteydi araç?

oktar
16-10-09, 17:40
Servis çorlu çalışkan. Aracı servise çekip pc ye bağlamışlar, ateşleme bobinlerinde problem çıkmış garantiden değiştirmişler 2 tanesini. Sorun çözüldü gibi şimdi. :) Yine ateşleme bobini çıktı yani. Forumumuz 10 numara :)

oktar
16-10-09, 18:48
Benim aracımda da özellikle 2. viteste ayağımı gazdan çektiğim zaman sanki kısa aralıklarla frene basıp bırakıyormuşum gibi araba teklemeye başlıyor. Bunu arasıra yapıyor. Nedenini bir türlü anlayamadım. Servise de gösterdim bir sorun yok dediler. Sizin aracınızda da oluyor mu?

Bizde böyle bir sıkıntı yoktu, bilakis ayağım gazdayken yapıyordu, zaten gaz vermiyorken motorun teklemesini hissedemessiniz, çünkü o esnada motor arabayı değil, araba motoru hareket ettiriyor oluyor..

audici
17-10-09, 20:04
Bizde böyle bir sıkıntı yoktu, bilakis ayağım gazdayken yapıyordu, zaten gaz vermiyorken motorun teklemesini hissedemessiniz, çünkü o esnada motor arabayı değil, araba motoru hareket ettiriyor oluyor..

Duzensiz calisan motor deakselerasyondada titreme/silkeleme yaptirir.

entwicklung
18-10-09, 15:13
demek 1.4 makinası için polunun ateşleme bobini kronik şüpheliler arasında sayılabilir bundan kelli?
Doğru mudur arkadaşlar?

oktar
19-10-09, 09:13
1.4 TSI lar için böyle bir sıkıntıda ateşleme bobini bencede kontrol listesinin başında olmalı..

entwicklung
19-10-09, 10:51
TSI'dan bahsedilmiyor sanırım. Arızalı araç Polo değil miydi? Ben mi karıştırdım?

Ayrıca 1.4TSI'larda ateşleme bobini...??

EFI
19-10-09, 22:17
Arızalanan araç arkadaşın ablasına ait olan 140 tsi Touran ilk mesajda yazmış ama kendi aracı Polo 1.4 burda bir karıştırma oldu galiba ayrıca ateşleme bobini pek çok modern motorda olduğu gibi TSI lardada mevcut,bahsettiği arızanın aynısı kendi 140 TSI Golfümde çıkmıştı hatta servise gittiğimde ordaki 1-2 araçtada aynı sorun vardı bir taneside henüz plakası olmayan sıfır araçtı.Benzer şekilde arkadaşımın 115 FSI ında da aynı sorun vardı.

entwicklung
19-10-09, 22:29
ok polo diye düşünüyordum.
bu arada bobin konusunda yanlış anlaşıldım, yeni motorlarda her silindire bir ateşleme bobini var, eskiden tek bobin distribütöre giderdi falan...

tekil bobin deyince poloda vardır TSI'da da vardır diye düşündüğünüzü sandım.

Biraz şizofrenik olmuş :)

neyse, teşekkürler bu bobinlerin sık arızalanması konusunu bilmiyordum aklımızda bulunsun. Teşekkürler,

kasimdeniz
20-10-09, 02:12
Arkadaşlar teklemeden kastınız aracın düşük devirlerde gaz yememe sorunu ise bunu benden çok kimse yaşamış olamaz sanırım ki bu arızanın sebebinin bulunması yaklaşık 5 ay kadar sürdü..ve kompresöre varıncaya kadar bütün valfler kompresör baskısı hepsi değişti..sorun araç turbo ile gitmeye başlayıncaya kadar kompresörun devreden çıkması..yani güç kesintisi ayağınız gazda giderken hissedilir biçimde güç kaybı.. bu şekilde bi sorun yaşanıyorsa değiştirilen hiçbir parça düzeltmiyor arızayı geçici olarak düzeliyor nasıl oluyorsa..sorunun çözümü ise sadece Motor Kontrol Ünitesinin güncellenmemiş bir Motronic il değiştirilmesi ve sanırım 3000 li bi hazırlık kodu ile yeniden kodlanması..hataya sebep olan VW nin sanırım şubat ayında Tsi ler için çıkarmış olduğu güncelleme..

5 ay bu sorunla bindim araca ve ne kadar servise gidip geldiğimi hatırlamıyorum bile..beimle aynı sorunu yaşayan bi arkadaş daha vardı ikimizinde sorunu Motor Kontrol Ünitesi değişimi ile son buldu son 1 aydır rahat binebiliyorum araca..

armedangel
20-10-09, 04:27
ok polo diye düşünüyordum.
bu arada bobin konusunda yanlış anlaşıldım, yeni motorlarda her silindire bir ateşleme bobini var, eskiden tek bobin distribütöre giderdi falan...

tekil bobin deyince poloda vardır TSI'da da vardır diye düşündüğünüzü sandım.

Biraz şizofrenik olmuş :)

neyse, teşekkürler bu bobinlerin sık arızalanması konusunu bilmiyordum aklımızda bulunsun. Teşekkürler,

abi yanlış anlaşılacak şekilde yamışsın sanırım... benim bildiğim 1.8 ler de fln da her silindirin bobini var.. o distributor hikayesi baya baya eskilerde idi.. hani şahin fln.. birde bizim 1.6 olup 102 bg lerde de tek bobin sanırım ama ustadlar yanlışım varsa düzeltirlerse sevinirim..

oktar
20-10-09, 09:46
Polo 1,4 16V lerde silindir başına tek bobin var,aynı arızayı daha önce poloda da yaşamıştım. Fakat polo bir seferde arıza lambasını yakıp sürekli teklemeye başlamıştı..

erc5757
10-03-13, 23:14
sorunu çözebildinizmi aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum

yco
12-03-13, 22:33
sorunu çözebildinizmi aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum

%99 atesleme..