PDA

Tam Sürüm Bilgini Göster : ABS Arızası



ozsi
14-09-09, 00:46
2001 bora comfortline aracım var. ABS lambası yürüdükten sonra 20-30 km.hıza varınca yanıyor ve devamlı yanık kalıyor. ustalar Abs hidrolik pompası arızalı diyorlar. orjinali 1.000.-1.500 TL civarındaymış. 150-300 TL arasında tamir edilebileceğini söylediler ama güvenemedim. Hiç başına böyle bir arıza gelen var mı?

TİN
14-09-09, 00:57
ABS hidrolik pompasından ziyade ABS Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) arızası daha yaygındır. Gerçi değişen bir şey yok çünkü ikisi birlikte satılır. Yeni de olsa çıkma da olsa...

Bu sorunun daha iyimser bir diğer kaynağı da tekerlek sensörlerinden birinde arıza ya da kirlenme olmasıdır. Bu nedenle hemen ABS tamiri veya yenisini almaya kalkmayalım derim.

Test cihazına sokup; verdiği arıza kodunu Bizimle paylaşabilir misin? Bir de burada yorumlayalım..

ingiliz
14-09-09, 14:02
arka koltuğun altında abs bağlantısını sıkılayın geçebilir

mysempatik06
14-09-09, 15:03
metin abi benim abs de arızalı abs önleri kitledi demiştim ya ilk aldığımda arabayı banada abs beninin yanındaki pompa omu bilmiyorum mekanik arızalı dediler bunun seri numarasını tamircisine söylediler bunlar düzen tutmuyo H ilemi ne başlayanlar filan tutyomuş benimki W veya g miydi ne öle bişi varmı abi şuan abs lambam yanmıyo ama yapılıp geldikten 2 saat sora ön tekerleri kitledi attı?

TİN
14-09-09, 17:52
Senin ABS modül numaran 8E0 614 111 B olmalı Hüseyin.. Daha sonra Bosch bu ürünün kodunu revize etti ve 8E0 614 111 F oldu.. Yani B de F de aynı ürünlerdir..

Arabanda sadece ABS ve EDL olduğunu varsayarak konuşuyorum ki düz vites ve 97 olduğuna göre sadece bunlar olmalı..

Pompa arızası %1 olasılıktır elektronik modül arızasının yanında. Ayrıca pompa tamirine de gerek olmazdı zaten böyle bir durumda çünkü ECU arızasıyla sökülen yüzlerce modülün pompaları sapasağlam duruyordur orada burada.. Bir tanesi alınır, takılır. Benim bile 2 tane vardı elimde, oraya buraya verdim bedavadan.. :)

Lütfen işi bilmeyen ama bilgiçlik taslayan ustaların elinde oyuncak olmayın Arkadaşlar.

TİN
14-09-09, 18:11
ABS için de şunu söyleyeyim;

Eğer onarım, çıkma veya kaçak ürün temin yoluna gitmeyecekseniz yani yeni parça alacaksanız; bu meretin sıfırının Yetkili Servis fiyatı ile parçacı fiyatı arasında hemen hemen hiç fark yok gibi.. Servise gidip, hem arızayı kesin tespit ettirir hem de "garantili" şekilde parçanızı taktırır, çıkarsınız.

mysempatik06
15-09-09, 15:08
abi 2. el düşünüyorumda hangisinde soru bilmiyorum oto anka var ankarada ora yaptı benden değil dedi mekaniğinden o dedi onada hurdasına 700 lira isteyince hiç yerimden oynayamadım şuan kara fren biniyom bi abs ye zaarı olurmu sigotsasını söküyümmü abs nin?

ozsi
24-09-09, 22:01
bilgisayarda hidrolik pompa devre dışı diye hata veriyor. Arızayı gördükten sonra arıza kaydı kayboluyor, ama araba yürüdükten sonra yine abs lambası yanıyor. Yine arıza kaydı veriyor.

armedangel
24-09-09, 23:00
arka koltuğun altında abs bağlantısını sıkılayın geçebilir

bana da sanki arka sensörlerden yanlış data geliyor o yüzden zavallım feryat figan gibi geliyor..

PASSAT1.8T
12-10-09, 16:28
mrb arkadaşım muhtemelen aracın sensörlerinde bir sıkıntı olduğu kanısındayım zira abs ecu arızaları aracın kontağını açtığınız anda hata kodu ve sesi verir aracınızın sensörlerini iyi bildiğiniz bir usataya gösterin bence ayrıca unutmadan golflerde özellikle sürücü koltuğunun altında geçme soketleri bulunmaktadır bunlarda oksitten dolayı arıza kodu verdirebiliyor obölümede baktırınız. saygılar

gforce
13-10-09, 16:59
2000 model 6n2 poloda aynı sorun vardı, akünün yanında 4 tane sigorta vardı. Sigortaları çıkartıp ayaklarını temizleyince bişey kalmadı. Arıza lambasınıda hafızadan sildirip rahat rahat binmeye devam etmiştim. Sizin araçta nasıl olur bilemiyorum bu sigorta olayı...

erdal35
17-10-09, 18:56
ozgur bey bahsettiğin arızanın tamamen aynısını yaşıyorum aracı alalı tam 2 hafta oldu. şuan herhangi bir servise gosterecek vaktim olmadı alırken herhangi bir problemde gozukmemişti muhtemelen sorunlarımız bire bir aynı sen eger sorun hakkında yeterli bilgiyi aldıysan ve yaptırdıysan maliyeti ve sebebi konusunda bilgi verirsen cok memnun olurum ozgur bey sizden haber bekleyecegim.

oskap7575
17-10-09, 20:42
Metin abi ye katılıyorum ABS ECU da sorun olabilir. Hatta 1 ay kadar önce ine forum üyesi AYhan abinin aracında da aynı sıkıntı vardı. ABS ışığı yanarken ecu ya baskı yaptığımızda ısık sönüyordu. Araya lastik bir parça sıkıştırdık ışık bir daha yanmadı. Ama doğal olarak içine sinmediğinden çıkmacıları dolaştık ve sağlam bir ecu yu 750 TL ye aldık. Merak ettik ecu da ne gibi bir sorun olabilir, acaba bir lehim kopukluğu falanmı var diye . Ayhan abi ile birlikte eski ecu nun içini açtık. Adamlar öyle bir sistem yapmışki çözmek çok zor. Bir çip var içerisinde üzeri silikonla kaplı. Sanki chip i yaymışlar silikonun altına. Silikonu kaldırayım dediğinizde altındaki chip resmen parçalanıyor.

Muhtemelen sizin sıkıntınızda aynı.

qb5tp
20-10-09, 21:44
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=44027
Aynı sorunu Polo 6n2 de yaşamıştım. Belki yardımcı olur...

erdal35
21-10-09, 20:03
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?t=44027
Aynı sorunu Polo 6n2 de yaşamıştım. Belki yardımcı olur...

cok teşekur ediyorum bu hafta sonu konunuzda belirtiğiniz cozumu deneyecegim.

yufka yürek
10-11-09, 01:02
ABS hidrolik pompasından ziyade ABS Elektronik Kontrol Ünitesi (ECU) arızası daha yaygındır. Gerçi değişen bir şey yok çünkü ikisi birlikte satılır. Yeni de olsa çıkma da olsa...

Bu sorunun daha iyimser bir diğer kaynağı da tekerlek sensörlerinden birinde arıza ya da kirlenme olmasıdır. Bu nedenle hemen ABS tamiri veya yenisini almaya kalkmayalım derim.

Test cihazına sokup; verdiği arıza kodunu Bizimle paylaşabilir misin? Bir de burada yorumlayalım..

Abi senin makinedeki abs arızası halen devam ediyormu?Yaştan dolayı herhalde, benim araçtada birkaç haftadır arıza ışığı yanıyordu.Bazıları beyin değişecek dedi.Bostancı sanayide bulduğum biryerde sökülüp tamir edildi ve sorun çözüldü, yapan yer yaptığı işe garantide veriyor.

TİN
10-11-09, 11:00
Abi senin makinedeki abs arızası halen devam ediyormu?Yaştan dolayı herhalde, benim araçtada birkaç haftadır arıza ışığı yanıyordu.Bazıları beyin değişecek dedi.Bostancı sanayide bulduğum biryerde sökülüp tamir edildi ve sorun çözüldü, yapan yer yaptığı işe garantide veriyor.

Ersin'ciğim, arada atladın sanırım.. Ben ABS'yi değiştireli 1 seneden fazla oldu.. :)

Allah razı olsun; Barış Kardeşim (brs96) ABD'nden dönerken çantasına bir tane çıkma atıp getirmişti.. :36_1_32v[1]:

Hatta havaalanında, bavulda metal gövdeli (!) ve içinde elektronik devreler (!) olan bir alet geçirmeye kalkınca ciddi ciddi terörist muamalesi görmüştü.. :D

Kenara çekip, bayağı bir uğraştırmışlar Barış'ı.. "Senin yüzünden El Kaide muamelesi gördüm Ağabey" demişti Bana :dil:...

yufka yürek
10-11-09, 11:43
:D Abi haberim yoktu, görmemişim.Hayırlı olsun.

polo_2000
10-11-09, 11:58
Abi senin makinedeki abs arızası halen devam ediyormu?Yaştan dolayı herhalde, benim araçtada birkaç haftadır arıza ışığı yanıyordu.Bazıları beyin değişecek dedi.Bostancı sanayide bulduğum biryerde sökülüp tamir edildi ve sorun çözüldü, yapan yer yaptığı işe garantide veriyor.


merhaba,

ABS sorunu maalesef bende de mevcut. bostancıda nerede kime yaptırdınız? detaylı bilgi almam mümkün mü? 2 senedir yaşadığım ABS sorunundan artık tamamen kurtulmak ve sevdiğim arabama daha da severek binmek istiyorum artık :(

bi de ortalama ne kadar tutuyor yazabilirseniz iyi olur :)

yufka yürek
10-11-09, 12:13
özelden yanıtladım.

polo_2000
10-11-09, 12:30
çok teşekkür ederim. en kısa sürede sorunu gösterip sonucunuda sizlerle paylaşacağım...