PDA

Tam Sürüm Bilgini Göster : 205 55 r16 lastik basıncı



aygun75
09-08-06, 13:14
Arkadaşlar benzer bir topiği görünce eski sıkıntım tekrar aklıma geldi.Aracıma (Caddy) 205 55 r16 michelin primacy lastikler taktırdım.Lastikci önler 38 arkalar 35 olsun dedi.Nette (michelin ve vw siteleri) araştırma yaptım sağlıklı herhangi bir bilgi bulamadım.Servistende doyurucu bir cevap alamadım.Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.

skylineGTR32
09-08-06, 13:22
yakıt depo kapağında yüklü ve yüksüz değerleir veriyor onlara göre hava bas yada nitrojen basıyorlar o daha iyi ondan yaptır maslak sanayide yapıyorlar

TİN
09-08-06, 13:50
Yakıt depo kapağında "bar" cinsinden yazar bunu PSI'a çevirip değeri bulursun..

1 bar = 14,5 PSI (Mesela 2,3 bar yazıyorsa bu 33 PSI'a denk gelir)

Bunun dışında; yüksüz ya da normal yükteki önerim 30-32 PSI arasında olması.. Yük yoksa, ön/arka değerleri aynı tutabilirsin..

Lastikçinin söylediği değerler abartılı olmuş ancak mantığı doğru.. Önden çekişli araçlarda; normal yükte ön lastiklerin havasının arkadan biraz yüksek tutulması mantıklı ama şart da değil..

aygun75
09-08-06, 17:19
Arkadaşlar yardımlarınız için tşk ederim,fakat bu lastikler original ebatlar değil ben 195 65 r15 leri 205 55 r16 yaptım,lastiklerin psi değerleri değişmez mi?

TİN
09-08-06, 17:33
Sonuçta aynı araçta kullanıyorsun ve çok ciddi bir ölçü değişimi yok.. Bu nedenle basınç ayarlarını aynı tutabilirsin..

aygun75
10-08-06, 08:27
Sayın Uyguntin yardımın için tşk ederim.Bir ara fabrikasyon değerlerini denedim fakat bu sefer lastiklerin havası az gibi geldi,dönüşlerde yanaklar çok esniyor gibi gözüküyor,lastikler michelin acaba bunun etkisi var mı?

TİN
10-08-06, 10:57
Lastik yumuşaklığı kendini bir ölçüde belli eder ama bu kadar değil. Fabrika değerlerinin benim verdiğim değerlerden yüksek bile olması lazım.. Hava bastığın saatin doğru gösterdiğinden şüpheliyim.. Shell ya da Opet istasyonlarındaki dijital saatler genelde doğrudur.. Lastikler soğukken hava basman daha uygundur..

SkY & Me
10-08-06, 12:30
yanlış biliyor olabilirim ama zaten mesela golf 4 kitabında da kullanılan lastiklerin 175-80-14 yada 195-65-15 yada 205-55-16 olduğu yazıyor.yani bu lastikler bu araçalr için kullanılan uygun lastikler.bu nedenle normaldeki hava ayarları bu üç model lastik ölçüsü için geçerli olabilir..mesela 175 taban golf trendline,195 taban comfortline ve 205 taban ise pasific'te kullanılıyor.

musari
12-08-06, 14:40
bence lastik ebadına göre hava basıncı değişik olur ama caddynin orjinali ile senin taktiğin arasında çok büyük fark yok. bence aracta yazan değerlerde yada biracık yüksek değerlerde tut basıncları.

sana örnek veriyorum bende hem caddy var hem bora. bora 205/55/16 lasitk kullanıyor. fabrika verisine göre ön max.2.1 br yani 31-32psi olacak. arkalar ise 1.9 ile 2.6 arası yüke göre değişiyo. ben aracıma bu değerleri yakaladığımda lastikeler esnek olmuyo gayet normal duruyorlar. şimdi caddy boradan ağırlığı fazla olan bi arac. yani sanki 35 37 psi arası senin lastikeler için uygun görnüyo.

caddy aracımda orjinal lastikler var fakat janti değiştik ve 6.5j 15 jant taktık böyle olunca yanaklar iyice esniyo gibi görnüyo bende önlerin hava basınclarını37 falan yapıyorum ozaman fena durmuyo.

birde lastikelrin hava basınclarının doğru olup olmadığını frene bastığındada anlarsın lastik basıncları tam değilse frenleme mesafesi uzuyor. buda aklında olsun.

aygun75
14-08-06, 14:55
Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim.Önleri 35 arkaları 34 yaptım.Biraz böyle deneyim diyorum,Arabanın süspansiyonu bayağı yumuşadı gibi,fakat bugün başımdan geçen bir olay acaba lastik basıncı düşüklüğünden mi kaynaklandı diye düşünmeme sebep oldu.Ankaralı arkadaşlar bilir 1011 kavşağı yeni yapıldı.GATA tarafından gelip Konya yoluna girmek için sağa döndüm,çimler sulayan fıkiyelerin ıslattığı zeminden geçip 5-10 metre kadar gittiğimde arabanın arkasının sola doğru gezdiğini farkettim ani refleksle direksiyonu ters çevirip arabayı çizgisine soktum fakat hızım az olduğu için bunu yapabildim,süratli olsaydım arabayı çizgisinde tutabileceğimi zannetmiyorum,Lastikler michelin primacy,Caddler bu kadar kolay yoldan çıkıyor mu?

gokturk
16-08-06, 23:14
Arkadaşlar bilmeden konuşmayalım. 195/15 ten 205/16 ya geçince hava değişir. Ben 6 senedir bu lastigi kullanıyorum. Ölçüzü hepsi 35 tir. kolay ve hatırda kalır.

TİN
16-08-06, 23:48
Arkadaşlar bilmeden konuşmayalım. 195/15 ten 205/16 ya geçince hava değişir. Ben 6 senedir bu lastigi kullanıyorum. Ölçüzü hepsi 35 tir. kolay ve hatırda kalır.

Sevgili Göktürk, "Bilmeden konuşmayalım" sözünü ne kadar rahat söylemişsin öyle? Sen bu konu altında mesaj yazan kişilerin neyi ne kadar bilebileceği konusunda ne kadar fikir sahibisin? Profilin bomboş olduğu için ne yaşın ne kariyerin belli olmadığından daha fazla yorum yapamıyorum.. Biraz bahset istersen kendinden, kariyerinden deneyimlerinden söz edelim biraz..

Bence "bilmeden" konuşmaktansa; "düşünmeden" konuşmak daha ciddi bir kusurdur.. "Bilmeden" konuştuğunu iddia ettiğin kişilerin arasında, Senin "lastik" denince "ambalaj lastiği" veya "lastik top" sandığın zamanlarda, yarışılan toprak zeminin türüne göre elinde falçatayla lastik dişi formu değiştiren insanlar olabilir mi acaba?

Kolejde okurken bir Hocam vardı... Sanırım rahmetli olmuştur, Saffet Aykun Beyefendi. Edebiyatçıydı.. Bir sözü vardı ki; kulağıma küpe olmuştur. Sizlerle paylaşayım ki belki bir anlam çıkarırsınız..

Derdi ki; "Çocuklar, insan öyle bir varlıktır ki tüm deliklerinden pislik çıkar. Bunların içinde, pislik çıkmasına engel olabileceğimiz tek deliğimiz ağızımızdır. Bu nedenle; ağzımıza geleni çıkarmadan önce iyi düşünmemiz, tartıp biçmemiz gerekmektedir"

Kıssadan hisse...

NOT:
Bana 195/65-15 ebat orijinal lastik kullanan bir Passat TDI ile, 205/55-16 orijinal lastik kullanan aynı kasa (B5 ile B5,5) bir diğer passat TDI'ın lastik basınç değerlerinin aynı olduğunu nasıl açıklayabilirsin? "Bilerek konuşan" arkadaşım..